פריצת דרך נוספת בפעילות חברת הפודטק הישראלית WILK המפתחת חלב אם מתורבת

החברה הצליחה לפתח ולייצר במעבדה חלבון אנושי מסוג לקטורפין

 

 

 
צוות וילק, קרדיט: דני בכרצוות וילק, קרדיט: דני בכר
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
12/06/2022

חלבון זה הינו רכיב תזונתי משמעותי בזמן ההנקה, בין היתר הינו אחראי לנשיאת והעברת ברזל לתינוק אשר חיוני להתפתחותו וגדילתו.

היום, יום א' 12.6 מעדכנת חברת הפודטק הישראלית WILK על פריצת דרך בפעילות הפיתוח והמחקר אשר מהווה אבן דרך משמעותית בדרך לייצור חלב  אם מתורבת. בבדיקות שערכה החברה הוכח כי Wilk הצליחה לייצר בהצלחה חלבון חלב אם במעבדותיה. החלבון מסוג לקטופרין אנושי, הוא חלבון שנמצא בחלב אם בריכוזים גבוהים עד פי 50 לעומת חלב פרה. כמו כן, לקטופרין הוא החלבון העיקרי האחראי לנשיאת והעברת ברזל לתינוק היונק וחיוני להתפתחות וגדילה.  בכך הופכת  WILK  לחברה מהראשונות בעולם המתקדמת לייצור של חלב אם מתורבת מרכיבים אמיתיים של חלב אם אנושי. 

להערכת החברה, המשך הפיתוח יאפשר ייצור חלבון לקטופרין אנושי בכמות לא מוגבלת וללא תלות בחלב בכלל וחלב אם בפרט. שילוב החלבון לקטופרין אנושי בתחליפי מזון לתינוקות יאפשר קבלת מזון הקרוב יותר לחלב אם אמיתי לעומת התחליפים מבוססי חלבון פרה או חלבון ממקורות צמחיים הקיימים בשוק. 

בנוסף לתחום תחליפי המזון לתינוקות, ללקטופרין פוטנציאל גבוה ביישומים נוספים לטיפול במצבים בריאותיים רבים. במחקרים רבים נמצא שלקטופרין הוא בעל תכונות אימונולוגיות, אנטיבקטריאליות ואנטי ויראלי. 

משמעות נוספת לגילוי טמונה בעובדה כי  לאחרונה אף דווח שלקטופרין יכול להיקשר לחלק מהקולטנים שדרכם נגיף הקורונה נקשר לתאים במערכת העיכול והנשימה ובכך הוא יכול לחסום את כניסתם. בהתאם לכך, לקטופרין הוא בעל פוטנציאל מניעתי וטיפולי לתחלואה בקורונה 


תומר אייזן, קרדיט: דני בכר

תומר אייזן מנכ"ל Wilk:

"אנו עומדים בפתחה של פריצת דרך משמעותית שביכולתה לשנות את כל שוק תחליפי החלב לתינוקות  ולקרב אותנו צעד נוסף לחלב אם אמיתי. מדובר בבשורה משמעותית לתעשיית תחליפי החלב לתינוקות ולא פחות מכך לאימהות שיוכלו בקרוב לדעת כי תחליף החלב שהן מעניקות לילדיהן יכלו חלבון זהה 

באיכותו לזה שנמצא בחלב אם ואשר כולל ברזל בכמות גבוהה ויש לו משמעויות בריאותיות מרחיקות לכת. פיתוח רכיבי חלב אם ביחד או בנפרד ושילובם במוצרים ( פורמולות לתינוקות) מובילים במסגרת שיתופי פעולה עם חברות בינלאומיות המובילות בתעשייה הם חלק מאסטרטגיה ארוכת הטווח של החברה, ואנו ממשיכים בעבודתנו מתוך מחויבות לשנות את פנית תזונת התינוקות ולקרב אותה הכי קרוב שאפשר לחלב אם אמיתי.

"להצלחה לייצר את חלבון הלקטרופין במעבדה בכמויות בלתי מוגבלות וללא תלות בחלב אם, קיימת בשורה לאימהות באשר הן. מדובר ביכולת שיש לה משמעות תזונתית ובריאותית אדירה, הן ביכולת להעניק לתינוק חלבון הנושא ברזל באיכויות וכמויות בדומה להזנה בהנקה, והן ביכולות להשפיע על מניעת וטיפול במצבים בריאותיים דוגמת מחלות אימונליוגיות, ויראליות ונגיפיות. ובעבודה האחרונה שנעשתה נמצא כי חלבון זה יעיל במניעה וטיפול בקורונה." 

x