רייבין אי איי וחברת מנורה מבטחים סיכמו על שיתוף פעולה אסטרטגי לבחינת טכנולוגיה חדשה להערכת נזק מרחוק

לראשונה בישראל, תהא בידי חברת ביטוח, טכנולוגיה המאפשרת להציע ללקוחותיה להגיש תביעות רכב באופן שהערכת הנזק תעשה באופן אוטומטי ללא מגע יד אדם וזאת על בסיס תמונות שצולמו ישירות מהטלפון הנייד

 

 
עמר פרי, מנהלת מוצר ברייבין AI מצלמת את הרכב בעזרת האפליקציה החדשה להערכת נזק, צילום: רייבין AIעמר פרי, מנהלת מוצר ברייבין AI מצלמת את הרכב בעזרת האפליקציה החדשה להערכת נזק, צילום: רייבין AI
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/06/2022

רייבין אי איי (Ravin AI), מובילה בפיתוח כלים מבוססי בינה מלאכותית (AI) לבדיקת רכבים הודיעה היום על חתימת הסכם שיתוף פעולה עם חברת הביטוח מנורה מבטחים. במסגרת שיתוף הפעולה, יבחנו החברות שימוש בטכנולוגיה שפיתחה רייבין לניתוח נזקים ברכב על בסיס תמונות. הטכנולוגיה החדשה של רייבין מאפשרת לבעלי פוליסת ביטוח רכב להגיש תביעת רכב (נזיקין) באמצעות הטלפון הנייד שלהם ולקבל את אומדן הנזק באופן מיידי ואוטומטי. 

בשלב זה מדובר על פיילוט לבחינת הטכנולוגיה והתהליכים העסקיים היות ונכון להיום הרגולציה מחייבת בדיקה פיזית של הרכב על ידי שמאי רכב. 

כחלק מהפרויקט, תספק רייבין טכנולוגיית שמאות דיגיטלית מבוססת בינה מלאכותית (AI) שפיתחה המאפשרת למבוטח או לשמאי לבדוק את מצבו הפיזי של הרכב לאחר תאונה, ישירות מהטלפון הנייד ולקבל דו"ח הערכת נזק מהיר, יעיל ומדויק. 

הטכנולוגיה החדשה מאפשרת  לקבוע האם חלק הרכב שנפגע הינו בר תיקון או נדרש להחליפו וכן מאפשרת  הערכת עלות  תיקון התאונה. הערכת הנזק תתבצע על בסיס נתונים עדכניים של מחירי החלפים ועלויות עבודה של חברת מר"מ  המפעילה את מאגר מחירי חלקי הרכב המוביל בישראל. 

הטכנולוגיה מפשטת את תהליך הגשת התביעה לחברת הביטוח ומאפשרת  הגשה של תביעת רכב באופן עצמאי על ידי המבוטח כולל תיעוד הנזק וכל זאת באמצעות הטלפון הנייד שלו. פרטי התאונה לרבות אומדן הנזק עוברים באופן אוטומטי לחברת הביטוח ובכך מביאים לקיצור זמני הטיפול בתביעה.

לדברי משה מורגנשטרן, משנה למנכ"ל מנורה מבטחים, ומנהל אגף טכנולוגיות: "מנורה מבטחים שמה לה ליעד להיות מובילה בתחום החדשנות והטכנולוגיה בענף הביטוח ומשקיעה משאבים רבים בחדשנות ובטכנולוגיות חדשות. שיתוף הפעולה עם חברת רייבין מאפשר לנו שילוב של טכנולוגיות חדשניות לטובת חווית לקוח מצוינת בממשק עם מנורה מבטחים ושיפור שביעות הרצון של לקוחותינו". 

לדברי יוגב יוחנן, סמנכ"ל, מנהל תחום תביעות אגף אלמנטרי בחברת מנורה מבטחים "מנורה מבטחים מחפשת כל העת טכנולוגיות חדשות צופות פני עתיד לייעול התהליכים ומתן חוויה משופרת ללקוחותינו. אינטראקציות הקשורות לעולם תביעות הרכב מחייבות יעילות ודייקנות בכדי לספק ללקוחותינו את הטיפול בתביעה באופן מהיר ומקצועי. העולם משתנה והופך ליותר ויותר דיגיטלי ומהיר ואנו שמחים לאמץ טכנולוגיות חדשניות שיאפשרו לנו לשפר ולקצר את תהליכי העבודה".

"אנו נרגשים על שיתוף הפעולה החדש עם מנורה מבטחים אשר ייתן בידי מנורה מבטחים מוצר ראשון מסוגו למבוטחי רכב״, אמר אלירון אקשטיין, מייסד משותף ומנכ״ל רייבין. ״שיתוף פעולה זה יאפשר למנורה מבטחים להציע ללקוחותיה להנות מחווית שירות חדשה בתחום הביטוח. הפתרון החדש משנה את כללי המשחק בכל הנוגע לדיוק ויעילות שהוא מציע לספקי ביטוח רכב לעומת הליך השמאות המסורתי המעכב ומייקר את הליך התביעה״.

x