פריצת דרך משמעותית: חברת ה- FEMTECH אוקון הלת׳קר חתמה על הסכם עם חברת BioGenuine

חברת ה- FEMTECH אוקון הלת'קר מקבוצת מרחביה השקעות חתמה על הסכם בלעדי עם חברת BioGenuine לשיווק מוצריה בסין ובמדינות דרום-מזרח אסיה. בנוסף יפעלו החברות לפיתוח ומסחור של מוצרים חדשים בתחום בריאות האישה

 

 

 
קרן לשם, מנכ״לית חברת אוקון הלתקר, צלמת: מיקי בן אריקרן לשם, מנכ״לית חברת אוקון הלתקר, צלמת: מיקי בן ארי
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/06/2022

אוקון הלת'קר (OCON Healthcare), חברת הפמטק הישראלית העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק פלטפורמה ייחודית וחדשנית להולכת תרופות לרחם, מקבוצת החברות של מרחביה אחזקות והשקעות (סימול: מראח) הבורסאית, מדווחת כי חתמה על הסכם מחייב עם BioGenuine, חברת פארמה סינית בתחום בריאות האישה, אשר תחל לשווק את מוצריה באופן בלעדי בסין ובדרום מזרח אסיה. כמו כן נקבע כי החברות יפעלו לפיתוח ומסחור משותף של מוצרים חדשים בתחום בריאות האישה המתבססת על הפלטפורמה הכדורית של אוקון בשילוב תרופות חדשניות.

בהתאם לסיכום בין החברות, אוקון תקבל תשלום מידי של 1.3 מיליון דולר בנוסף לאבני הדרך הבאות: 1. החברה הסינית תשלם 1 מיליון דולר לאחר קבלת אישור רגולטורי בסין לכל אחד מהמוצרים (לא כולל בהונג קונג, מקאו וטייוואן). 2. החברה הסינית תשלם 1 מיליון דולר עבור השקת כל מוצר חדש המתבסס על הטכנולוגיה של אוקון ופונה להתוויות רפואיות נוספות (לא כולל בהונג קונג, מקאו וטייוואן).

בין החברות נקבע כי אוקון תקבל תמלוגים בהיקף של 7% ממכירות המוצרים נטו בסין, הונג קונג, מקאו, ויאטנם, קמבודיה, מיאנמר, לאוס, תאילנד, מלזיה, סינגפור, הפיליפינים ואינדונזיה. לאחר תקופה של 12 שנים או תפוגת הפטנטים באחת מהטריטוריות ירד שיעור התמלוגים שתקבל אוקון ל-3.5%.

מוצר הפלטפורמה הראשון של אוקון, הבלרין (IUB™ Ballerine®)  הינו ההתקן התוך הרחמי הכדורי הראשון והיחיד מסוגו בעולם למניעת הריון שכבר הראה בטיחות ויעילות בשווקי אירופה, ישראל ודרום אפריקה ובקרוב יכנס לשווקי דרום אמריקה וקנדה. ה-IUB משמש כפלטפורמת ההולכה הטובה ביותר של תרופות לרחם לצורך טיפול במגוון מצבים רפואיים אצל נשים כגון דימום מוגבר, אנדומטריוזיס, שרירנים, גיל המעבר ועוד. 

המוצר השני של אוקון, הנמצא בימים אלה בניסוי קליני שלב 2b ב-7 מרכזים רפואיים בישראל ובגאורגיה, הוא SEAD IUB - לצורך טיפול לא-פולשני בדימום מוגבר מהרחם (Heavy Menstrual Bleeding HMB -), ממנו סובלת 1 מכל 4 נשים בגיל הפוריות. הטיפול מבוצע במרפאת הרופא בתוך כחצי שעה ללא צורך בניתוח או הרדמה בבי"ח ומתוכנן כך שיביא להפחתה משמעותית ומיידית של הדימום. הטיפול של אוקון מהווה שינוי פרדיגמה ביחס לטיפולים המסורתיים הקיימים כיום בבתי החולים עבור HMB, הכוללים הליכי אבלציה פולשניים ואף כריתת רחם. להערכת אוקון הלת'קר, שוק הניתוחים העולמי לטיפול ב-HMB צפוי להגיע לכ-1.3 מיליארד דולר עד שנת 2024.

בימים אלו החלה אוקון בפיתוח מוצר חדש, IUB PRIMA, אשר יאפשר מתן של מגוון תרופות בשחרור מושהה ברחם לאורך זמן קצוב ומוגדר.

לגרף מרחביה אחזקות לחצו כאן

7 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 2.61 מיליון במרחביה אחזקות
קרנות נאמנות שמחזיקות את מרחביה אחזקות.

שם קרן

אחוז מהקרן

בשקלים

אי.בי.אי. זיקה לקנאביס ישראל

5.42%

360511.88

פסטרנק שהם גמישה

0.41%

259506.25

הראל מניות ערך Buy Side ישראל

0.37%

225000

פסטרנק שהם מניות

0.13%

1480816.25

סלע מניות

0.08%

103402.5

פסטרנק שהם 30/70

0.05%

158862.5

פסטרנק שהם (!) 10/90

0.03%

20312.5


x