מניה במוקד || סאפיינס || המניה חוותה ירידות יחד עם כל מניות הטכנולוגיה, האם הירידות הסתיימו?

כל המרכיבים הפונדמנטליים טובים אבל חייב לבוא אישור מהגופים המוסדיים כדי שנדע שהעתיד הקרוב באמת טוב יהיה - כמו תמיד את האישור תוכלו למצוא במערכות הגרפים של אתר FUNDER

 

 

 
סאפיינססאפיינס
 

גל צרפתי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/06/2022

החברה

כאשר מדברים על מדינת ההיי-טק הישראלית, התמונה המידית שנקשרת לנגד עינינו היא של הסטארט-אפים הקטנים, הממציאים ניסים ונפלאות, והמנסות להגשים את החלום האולטימטיבי של האקזיט הדו-ראשי: שחברה גדולה תקנה אותם במחיר אסטרונומי, או, בהנפקה של מניות לציבור הישראלי, או טוב יותר, לציבור המשקיעים האמריקאי.

יש אמנם די הרבה כאלו, הממלאים את דפי המדיה הכלכלית, אבל יש גם חברות גדולות ומבוססות המייצרות גם הן גדג"טים, ונותנות שירותים זה שנים רבות. כאלו שכבר הונפקו, דואלית, ונסחרות בבורסה על בסיס תחום עיסוקן, הצלחתן העסקית, והאווירה בקטגוריה שלהן. חברה אחת כזו היא סאפיינס.

זו חברה תוכנה, הנסחרת בארץ (במדד ת"א 90), ובנסדק, בארה"ב. היא כבר בעיסוקה כ-40 שנה, כאשר הפוקוס שלה היא תעשיית הפיננסים, עם דגש על חברות הביטוח. והיא מציעה ללקוחותיה מוצרים ושירותים המאפשרים להן להתקדם בעולם הדיגיטאלי. היא מעסיקה כ-4200 עובדים בארץ, ובעוד כ-30 מדינות בעולם. עד כה, נהנו משירותיה יותר מ-600 לקוחות. הנה תקציר תיאור החברה ונתוניה, כפי שהיא מפרסמת אותן באתרה:



מעבר להיותה גם תואמת ESG, היא גם מתאימה עצמה לרוח התקדמות הסביבה, והטכנולוגיה, והנה מה שהיא מגדירה כמשימותיה, מול לקוחותיה כצרכים, כיכולת התאמה, וכמקדמי צמיחה:




בקיצור, לפנינו חברת תוכנה מבוססת וותיקה. מדוע להצביע עליה כרגע? כי אנו נמצאים בתקופה של חזרה מעלה בשווקים הפיננסיים, כאשר הסקטור שסבל הכי הרבה, מהמהלומה של הירידות האחרונות, היה סקטור הטכנולוגיה הכולל גם חברות תוכה גדולות ומכובדות. נראה גם שהמניה של החברה נמצאת בנקודה מאוד מעניינת טכנית מגמתית, ושיחס המוסדיים כלפיה עוד חייב לבוא לידי ביטוי כדי לאשר לנו שהאמון בה חזר למלוא עוצמתו.

תוצאות עסקיות

נתחיל בתוצאות רבעוניות, המשוות בין הרבעון הראשון של 2022, וזה של 2021:



נציין כאן שכל פרמטרי הרווח היו כאן טובים יותר מאשר הרבעון התואם מהשנה הקודמת. ושיש לציין במיוחד את הרווח למניה, שעלה מ-0.18$ לכדי 0.25$. עלייה לא מעטה כאשר סה"כ ההכנסות גדל רק ב-8 מיליוני דולרים. גם תזרים המזומנים מרשים למדי עם 18.33 מיליוני דולר מול ה-11.76 של הרבעון הראשון של 2021. מה קרה בהשוואה של שלושה חודשים?



גם כאן רוב התוצאות של 2022 הרבה יותר טובות מאשר אלו של 2021, חוץ מסעיף הוצאות הנהלה, שעלה כאן מ-33.52 מיליונים ל-34.3 מיליונים. זאת, כאשר בתצוגה הרבעונית, אלו דווקא ירדו. ובכל זאת, למרות שהוצאות המימון גם עלו, הרווח הנקי הצליח להרשים עם 13.9 מיליונים מול 9.84 בשנת 2021. ועכשיו, נבדוק כמה שנים אחורה:



מהטבלה הזו ניתן לראות בבירור את ההתפתחות החיובית של השנים שהיו נגועות בקורונה וכולי... פעילות החברה בשנת 2020 הייתה יחסית קשה אבל הצליחה לעמוד בלחץ, ולהניב אחוזי רווח טובים יותר מ-2019. זאת, כאשר השיפור המשמעותי ביותר היה בשנת 2021. מה שמעניין את המשקיעים הוא הרווח הנקי והרווח למניה, ובשני המקרים ראינו מספרים עולים בהדרגה, בשלושת השנים האלו.

מוסדיים ובורסה



מגרף האחזקות של מנהלי הקרנות אנו רואים שתי רמות ברורות של אחזקה: זו סביב 24 מיליוני שקלים וזו של 12 מיליוני שקלים. התחום הזה מתקיים, בדשדוש ארוך טווח, מאז אמצע 2014. כרגע, האחזקות הרבה יותר קרובות לגבול התחתון, עם כ-13 מיליוני שקלים אחזקות. הנתונים האלו מעודכנים לסוף מרץ, דהיינו סביב האזור הנמוך של הירידות בשווקים. וממה שלפנינו, יש כאן סימן שלמוסדיים יש עדיין צורך בלעשות מעשה רכישה, על מנת לתת לנו תחושה של אמון מחודש שלהם כלפי החברה ומנייתה. החודשים מאז מרץ יאמרו הרבה בנושא הזה... איך כל זה מתבטא במנייה בבורסה? שם הנתונים מעודכנים ל-26-06-2022:



אין להתכחש לעובדה שמניית סאפיינס חטפה לא מעט מאז תחילת השנה. היא ירדה מאזור השיא סביב 11500 לאזור התמיכה של 8000, דהיינו קצת מעל 40% ירידה (!!). והיא עשתה זאת עם שפלים יורדים. היה כבר ניסיון אחד לפרוץ את המגמה השלילית, אבל הניסיון הזה נכשל והביא לשפל המינורי האחרון שהוא העמוק ביותר, סביב 7000-7500.

ביום שאני כותב לכם שורות אלו, המניה הצליחה לעבור את קו המגמה הגבוה יותר, ולעבור את 8500. האם זה אומר שחוזרים לבקר את הרמות העליונות סביב 11500-12000 בקרוב? לא ממש. מהלך אלים של 5-6% חייב להיות מלווה בעלייה משמעותית במחזורים (ראו מלבנים סגולים) ואת האישור הזה של כניסה מאסיבית חזרה למניה לא קיבלנו. הציבור הפרטי כנראה לא יעשה זאת. ולכן, ציינתי כאן שנדרשת הוכחת מוסדיים בנושא.

לסיכום:

עסקית ותודעתית, מניית סאפיינס מייצגת חברה מנוהלת ועובדת היטב. הבעיה היא שהאינפלציה הנוכחית, ובמיוחד צעדי הלחימה בה (ריבית וספיגת נזילות), ידועים כפוגעים בסקטור הטכנולוגיה שהחברה הזו שייכת אליו. הנזק בירידות האחרונות היה גדול אבל המניה עכשיו נמצאת ברמת תמיכה היסטורית, ומצליחה להוכיח את כוונתה על ידי עלייה מהירה מאוד במחיר. חסר לנו המרכיב של המחזור. זה יגיע כאשר המוסדיים יעשו צעד. למען כולנו, אנו מקווה שזה יקרה כי זה יאמר שאותם מוסדיים חכמים מאמינים שיש כבר אור בסוף המנהרה של המשבר הנוכחי. בהצלחה לכולם!


 
x