פיליפ סרלין, מנכ"ל ביוליין אר. אקס.: "הסכם שיתוף פעולה עםTherapeutics GenFleet על סמך תוצאות מעודדות מהניסוי הקליני"

להמשך פיתוח Motixafortide בסרטן לבלב גרורתי

 

 

 
Image by fernando zhiminaicela from PixabayImage by fernando zhiminaicela from Pixabay
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
28/06/2022

GenFleet תתכנן ותבצע ניסוי קליני אקראי Phase 2b של Motixafortide לטיפול משולש בחולי סרטן לבלב גרורתי בקו טיפול ראשון בסין

ביוליין תמשיך להחזיק בזכויות הגלובליות של Motixafortide בכל האינדיקציות.

שיתוף הפעולה מתבסס על התוצאות הסופיות החיוביות מהניסוי הקליני Phase 2a, COMBAT/KEYNOTE-202, להערכת Motixafortide בשילוב עם anti-PD-1 וכימותרפיה לטיפול בחולי סרטן לבלב גרורתי בקו טיפול שני.

ביוליין אר. אקס. (נאסד"ק/ת"א BLRX), חברה ביופרמצבטית בשלבי פיתוח קליניים מתקדמים שמתמקדת באונקולוגיה, דיווחה היום על הסכם שיתוף פעולה עם GenFleet Therapeutics, חברה ביופרמצבטית הממוקמת בסין שמתמקדת באימונו-אונקולוגיה, לקידום Motixafortide באמצעות ניסוי קליני אקראי Phase 2b בסרטן לבלב גרורתי.  

בהתאם להסכם, GenFleet תממן באופן מלא, תתכנן ותבצע ניסוי קליני אקראי Phase 2b בסין, אשר בו ישתתפו כ-200 חולים עם סרטן לבלב גרורתי בקו טיפול ראשון. מטרת ניסוי אקראי זה הינה להעריך את היתרון של הטיפול ב-Motixafortide בשילוב עם anti-PD-1 וכימותרפיה בהשוואה לכימותרפיה בלבד, הטיפול המקובל כיום. כחלק מהסכם שיתוף הפעולה, ביוליין תספק Motixafortide, ו-GenFleet תספק את התרופות האחרות הנדרשות לניסוי. הפיקוח על הניסוי יבוצע ע"י ועדת פיתוח משותפת (JDC). GenFleet תהיה זכאית לשיעור תמלוגים חד-ספרתי נמוך-עד-בינוני מדורג ממכירות עתידיות של Motixafortide, אם יאושר. 
 
פיליפ סרלין, מנכ"ל ביוליין אר. אקס., אמר: "שיתוף פעולה זה מתבסס על התוצאות המאוד מעודדות מהניסוי הקליני Phase 2a, COMBAT/KEYNOTE-202 להערכת Motixafortide בשילוב עם anti-PD-1 וכימותרפיה, אשר תומכות באופן מובהק בהמשך תכנית הפיתוח במחלה מאוד מאתגרת זו. עם צנרת תרופות רחבה בתחום הגידולים המוצקים וצוות פיתוח מאוד מנוסה, אנו מאמינים כי GenFleet מהווה שותפה יוצאת דופן לביצוע ניסוי קליני אקראי Phase 2b זה." 

"במקביל, הגשת ה-NDA (רישום של המוצר בארה"ב) עבור Motixafortide באינדיקציית ניוד תאי גזע בארה"ב, צפויה כמתוכנן בחודשים הקרובים, ואנו ממשיכים בפעילויות טרום המסחור מתוך ציפייה לאישור אפשרי של המוצר במהלך שנת 2023."

"הסכם שיתוף פעולה זה, בנוסף על התכניות הקיימות, משקפים את הפוטנציאל המגוון המבטיח של Motixafortide בטיפוליים משולבים חדשים עבור סרטנים המטולוגיים ומוצקים," סיכם מר סרלין.

קיאנג לו, יו"ר GenFleet, אמר: "תוצאות הניסוי הקליני Phase 2a, COMBAT/KEYNOTE-202, מציגות את היתרון של שילוב Motixafortide, מעכב CXCR4, עם anti-PD-1 וכימותרפיה בקו טיפול שני. אנו מאמינים כי שילוב זה עשוי להטיב גם לחולים בקו טיפול ראשון ומקווים להוכיח זאת בניסוי אקראי. אנו נרגשים להיות שותפים של ביוליין אר. אקס. בפיתוח מוצר זה אשר נמצא בשלב פיתוח קליני מתקדם ומצפים להתחלת ניסוי חשוב זה בהקדם האפשרי."

במקביל, ביוליין ממשיכה את שיתוף הפעולה עם אוניברסיטת קולומביה שבארה"ב אשר במסגרתו אוניברסיטת קולומביה מובילה ניסוי Phase 2 (NCT04543071) להערכת Motixafortide בשילוב עם תרופת ה-anti-PD-1 LIBTAYO®   (cemiplimab) והכימותרפיה המקובלת כיום (gemcitabine ו-nab-paclitaxel) בחולי סרטן לבלב גרורתי בקו טיפול ראשון.

MSQ Ventures שימשו כיועצים לביוליין אר. אקס. בעסקה זו. 

x