קריפטו - אחוז הארנקים ברווח מתקרב לשפל, האם זה סימן לרצפת מחיר?

פירמת רואי החשבון KPMG נכנסת לעולם המטא-וורס

 

 

 
blockchain-Image by Gerd Altmann from Pixabayblockchain-Image by Gerd Altmann from Pixabay
 

אסף אלמליח אנליסט קריפטו פיננסי בכיר בבית ההשקעות Proxibit
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
30/06/2022

KPMG פירמת ראיית חשבון מהגדולות נכנסת לעולם המטא-וורס

Web3 ו- Metaverse הפכו לנקודת מוקד עבור חברות רבות גם אם אינן קשורות לעולמות הקריפטו, החל ממותגי אופנה כמו ג'וצי ונייקי שמשיקות קולקציות NFT הקשורות למותג ועד לחברות טכנולוגיה כמו NVIDIA, מיקרוסופט ורובלוקס.

אך לאחרונה, עולמות המטא-וורס קורצים לחברות שאינן בהכרח קשורות לטכנולוגיה או מיתוג. אחד הסממנים המרכזיים לכך היא ענקית ראיית החשבון הגלובלית KPMG שלקחה החלטה להכנס לעולם הוירטואלי.

בהודעה לעיתונות לפני מספר ימים, החברה הודיעה על פתיחת המרכז הראשון שלה לפיתוח המטא-וורס הנקרא "Collaboration Hub", שהושק במשותף על ידי זרועותיה בארה"ב וקנדה.

קליף ג'סטיס - ראש מערך החדשנות בזרוע האמריקאית ב KPMG התייחס לכך בהצהרה: " metaverse ו-Web 3.0 מייצגים את הדור הבא של האינטרנט ויעצבו מחדש את הדרך שבה עסקים וצרכנים מתקשרים, מבצעים עסקאות, מתרועעים ועובדים. מנהיגים עסקיים מחפשים לעבור במהירות את שלבי הגישוש ולמצוא פתרונות מהירים כדי להכשיר עובדים, למשוך לקוחות ולהרחיב את המותג שלהם בשוק חדש זה"

לא רק הצהרות מסרה החברה, בהודעה צורפה ידיעה כי החברה תשקיע 30 מיליון דולר בחוויות web3 השנה, תחת הפרויקט "Metaverse Collaboration Hub".

בפברואר האחרון, הודיעה החברה כי הזרוע הקנדית של KPMG תשקיע ישירות במטבעות הדיגיטליים - ביטקוין ואת'ריום, כחלק מאסטרטגית ההשקעות של החברה, ותקצה נכסי קריפטו לאוצר החברה.

החברה מבצעת הדרכות על מטבעות דיגיטליים ו NFTs לעובדיה על מנת להיות מוכנים להסדרת הרגולטור כשזה יקרה ולהיות הראשונים שיידעו לבנות תשתית מיסויי לכלכלת הקריפטו. ב KMPG מקווים שצעדים אלו יעזרו להם למשוך לקוחות חדשים.

KPMG הוא אחד התאגידים הגדולים בעולם למתן שירותים ואחד מארבעת משרדי ראיית החשבון הגדולים, יחד עם EY ו PWC. החברה עוסקת במתן שירותים בשלושה תחומים: ביקורת חשבונות, מיסים וייעוץ ארגוני.

כניסתה לתחום מהווה ביסוס לאימוץ הרחב של הטכנולוגיה העתידית ובניית תשתיות חשבונאיות לעולמות המטא-וורס והמטבעות הדיגיטליים.

Goldman Sachs - בנק השקעות האמריקאי מגייס כספים לרכישת Celsius

Goldman Sachs מעוניינת לגייס 2 מיליארד דולר ממשקיעים כדי לקנות נכסים ממלווה קריפטו צלזיוס, כך ע"פ מעורבים בעניין.

רק המנכלים של צלזיוס מעורים במספרים הקטנים של החברה ויודעים להעריך כמה מצוקת החברה גדולה, אבל לכולם ידוע כי קנייה עסק עדיפה כשהעסק נמצא במשבר, כך תקבל מחיר ותנאים טובים יותר. 

העסקה המוצעת תאפשר למשקיעים לרכוש את הנכסים של Celsius בהנחות פוטנציאליות גדולות במקרה של הגשת פשיטת רגל מצד צלזיוס.

נראה ש Goldman Sachs בוחן את הנושא ומבקש התחייבויות מקרנות קריפטו של Web3, קרנות המתמחות בנכסים במצוקה ומוסדות פיננסיים מסורתיים עם הרבה מזומנים בהישג יד.

הבעיות בצ'לזיוס לא התחילו היום, בדצמבר האחרון הייתה החברה קורבן לתקיפה בשווי של 54 מיליון דולר בין היתר הייתה מעורבת בסחרור המוות שקרה ב Terra בחודש שעבר ומשכה יותר מ 535 מיליון דולר מהפרוטוקול Anchor . עוד, החברה מצאה עומדת בבעיית נזילות חמורה כאשר נעלה סכומים גדולים באיתריום 2.0 תוך שימוש ב Lido protocol.

בכל מקרה, הכרישים הבנקאיים כבר לוטשים עיניים אל עבר הטרף שנקרא Celsius , גם אם תקרה רכישה שכזו, לא ברור אם תמשיך החברה לפעול, ובטח שלא ברור אם תמשיך הפלטפורמה של Celsius לשלם ריבית של עד 18% על פקדונות במטבעות דיגיטליים.

On chain – אחוז הארנקים ברווח מתקרב לשפל האם זה סימן לרצפת מחיר?

כל קריסה משמעותית בשוק הקריפטו שונה במהותה. ה"טריגרים" שהפעילו את לחץ המכירה בקריסה ב 2020 או ב 2018 שונים במהותם מהטריגרים בירידה הנוכחית. אך חשוב לזכור שלמרות השוני באופי הירידות, הדרך שאנו מגיבים לירידות זהה במידה רבה. מתוך ההנחה הזו, אנו נביט על התנהגויות משקיעים בעבר: כיצד הם הגיבו לירידות, באילו רגעים הם החליטו למכור? מי הם אותם שיחזיקו את המטבעות ולא צפויים למכור? וכך נוכל לקבל תמונה רחבה לגבי התנהגותם בעתיד, כמובן, תוך התחשבות במצב השוק הנוכחי.


בגרף מעל, הקו הצהוב מסמל את היחס בין הארנקים שעדיין מורווחים על הפוזיציה מול הארנקים המופסדים על הפוזיציה. 

רצפות מחיר בירידות הקודמות הגיעו כולן כאשר אחוז הארנקים הנמצאים ברווח עמד על כ-40 עד 45 אחוזים. כלומר, יותר ממחצית מאספקת המטבעות נמכרה בהפסד. כשהביטקוין הגיע ל-17,600$ , השוק אכן הגיע למצב בו מתחת ל-50% מהארנקים נמצאים ברווח, מה שגרם לאירוע של "חלוקה מחדש" של מספר גדול של מטבעות. 

אם ניקח בחשבון 40-45% בלבד מהארנקים צריכים להיות מורווחים על מנת שהשוק יגיע לרצפה, זה אומר שעלינו לחזור שוב אל אזור ה 17,600$.

אין זה אומר שאם נחזור ל 17,600 תהיה רצפה מחיר בטוחה, אך אם אכן המחיר יחזור לרמות אלו, אנו נהיה במצב בו 40-45 אחוזים בלבד יהיו ברווח על הפוזיציות שלהם – שזהו אזור בו היסטורית נוצרו רצפות מחיר.

איזה מטבעות על הכוונת של לוויְיתָנים? 

לא משנה כמה אדם ישכנע את עצמו "לקנות כשיש דם בשווקים", כשהמחירים יורדים בחדות לרמות נמוכות של שנה או מעבר, זה יכול להיות די קשה ללחוץ על כפתור הקנייה. לקנות נמוך, למכור גבוה נשמע קל בפועל. אבל בשוק מתנודד והפכפך כמו מטבעות קריפטו, ההגדרה של ה"שיא" וה"שפל" בעצם היא כמעט בלתי אפשרית. 

אך בשוק הזה, כמו בכל שוק, יש "לוויְיתָנים" ארנקים כבדים עם המון כסף, שיעזרו לתת קצת בהירות לגבי מה שהם מגדירים כנקודת מחיר לגיטימית להתחיל לקנות. זה לא סוד שבשוק ספקולטיבי כמו קריפטו, המחזיקים המובילים עדיין מכתיבים לאן המחירים זזים. 

על מנת ללמוד מאותם לוויְיתָנים, נסקור שני מטבעות אחד שקנו ואחד שהחליטו למכור.

AAVE הוא המטבע שהליוותנים החליטו לקנות והמון ממנו. לפני ה-20 ביוני, ה"עשירים" החזיקו ב-42.3% מאספקת המטבע, היום – 47.7%. הצטברות פתאומית (שקרתה ביום אחד) של למעלה מ-5% מהיצע המטבעות אצל הארנקים הגדולים הללו היא מחזה המבהיר כמה אופטימיות קיימת אצל הליוותנים לגבי המטבע.

AAVE הוא פלפורמת הלוואות P2P מהגדולות והראשונות בשוק, ואולי מהיחידות שהמשקיעים מאמינים בהם.

כידוע, לאור קריסת המודלים של LUNA (הרבה בזכות Anchor) וצ'לזיוס שעומדת בפני פשיטת רגל, תחום ההלוואות המבוזרות לא פופולרי במיוחד כעת. הבעת האמון של המשקיעים הגדולים ב AAVE מעודדת.

גם המטבע SAND היה חביב על המשקיעים הגדולים בשבועות האחרונים בו החל מהחזקה של 6.2% מהיצע מהמטבעות עד להחזקה של כמעט 8%. קנייה זו ניתן לייחס להבעת אמון במטבעות גיימינג ותחום המטא-וורס בכללותו.

המטבעות שהחליטו המשקיעים הגדולים "לזרוק" הם קארדאנו ADA שירד מ 30% במרץ ל – 27% היום.

ו- Dogecoin (DOGE) , מטבע בלי יכולות פונדמנטליות מובהקות אלא פשוט אחד שקיבל תמיכה מהעשיר בעולם. בזמנים שהשוק עולה, מסתבר שגם המתוחכמים שבשוק מתפתים להחזיק מטבע זה, אך בתנאי שוק פחות נוחים כמו עכשיו חוזרים למקורות ובאמת בוחנים את טיב הפרויקט.

דיסקליימר

החברה בעלת אישור המשך עיסוק מספר 57505 למתן שירות בנכס פיננסי מכוח בקשה לרישיון למתן שירות בנכס פיננסי לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. החברה אינה בעלת רישיון כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, תשנ"ה-1995. אין באמור באתר משום ייעוץ ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מס ואין בו משום תחליף לשירותים כאמור המתחשבים בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין באמור באתר משום המלצה בנוגע לכדאיות השקעה במטבעות וירטואליים ו/או במוצרים או מכשירים פיננסיים כלשהם ואין בדברים משום הזמנה ו/או הצעה לביצוע פעולות במוצרים הנזכרים. אין באמור כדי להוות התחייבות להשאת תשואה כלשהי. השקעה במטבעות וירטואלים הינה מסוכנת ועשוייה לגרום להפסד של מלוא ההשקעה. תחום המטבעות הוירטואליים  כרוך בחוסר וודאות רגולטורי, מיסויי ויישומי על ידי גופים שונים עמם נדרשים יחסי גומלין לצורך ביצוע פעולות.

x