BMC128 תחילת הטיפול התרופתי במטופל הראשון של המחקר הקליני

ביומיקה מודיעה על תחילת הטיפול התרופתי במטופל הראשון של המחקר הקליני, פאזה ראשונה, של התרופה האימונו-אונקולוגית מבוססת מיקרוביום

 

 

 
אלרן חבר, צילום: באדיבות אבוגןאלרן חבר, צילום: באדיבות אבוגן
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
28/07/2022

ביומיקה בע"מ, חברה ביו-פרמצבטית הנמצאת בשלב הקליני, המפתחת טיפולים חדשניים מבוססי מיקרוביום  (אוכלוסיות החיידקים החיים בתוך גוף האדם) וחברה בת של אבוג'ן בע"מ (נסד"ק: EVGN, הבורסה לני"ע בת"א: אבגן), דיווחה היום על תחילת הטיפול התרופתי במטופל הראשון בניסוי קליני, פאזה ראשונה, שנועד בעיקרו להעריך את הבטיחות והסבילות של התרופה האימונו-אונקולוגית בפיתוח מבוססת מיקרובים של ביומיקה, BMC128, בשילוב עם אימונותרפיה (ICI), לחולי סרטן ריאות של תאים שאינם קטנים (NSCLC), מלנומה או קרצינומה של תאי הכליה. תרופת ה- Opdivo של Bristol Myers Squibb, היא תרופת האימונותרפיה מקבוצת מעכבי נקודות-בקרת חיסון, עימה תשולב BMC128 במסגרת הניסוי. 

ד"ר אלרן חבר, מנכ"ל ביומיקה, אמר: "אנו שמחים מאוד שהניסוי שלנו יוצא לדרך עם התחלת הטיפול התרופתי של החולה הראשון. מכיוון שהניסוי הוא נטול סמיות ((open label אנו מצפים לתוצאות ראשוניות בתחילת 2023, כאשר המטופלים הראשונים שלנו יסיימו את תוכניות הטיפול שלהם עד למועד זה. אנו מתכוונים להשלים את המחקר במחצית השניה של שנת 2023."

אודות המוצר BMC128:

BMC128 הינו מאגד חיידקי שזוהה ונבחר באמצעות ניתוח פונקציונלי מפורט של מיקרוביום תוך שימוש ב-PRISM, פלטפורמה חישובית של ביומיקה המאפשרת ניתוח מיקרוביום ברזולוציה גבוהה, המונעת על ידי פלטפורמת הבינה המלאכותית של אבוג'ן, MicroBoost AI.

BMC128, שפותח כמוצר מבוסס חיידקים חיים (LBP), הינו שילוב של זני חיידקים ייחודיים שזוהו באמצעות ניתוח מיקרוביום פונקציונלי. חיידקים אלו מאכלסים באופן טבעי את המעייים בגוף האדם והינם בעלי יכולות בעלות פוטנציאל לשיפור התגובה החיסונית והגברת יעילות הטיפול האימונותרפי כנגד גידולים.  

קונסורציונים מעוצבים באופן רציונלי הם מוצרים מרובי זנים, שנועדו להחזיר מגוון ופונקציונליות ספציפית לקהילה המיקרוביאלית של המארח עם חיידקים מתורבתים שנבחרו בנפרד. 

x