הגדלת כיסוי שטח סולארי על גבי בריכות דגים

קיבוץ מעלה הגלבוע וסטורג׳ דרופ חתמו על הסכם שיתוף פעולה לבחינת הגדלת כיסוי שטח סולארי על גבי בריכות דגים -סטורג' דרופ הגישה הצעה למכרז קול קורא מטעם משרד האנרגיה לפרויקט בקיבוץ מעלה גלבוע לבחינת שיפור רמות החמצון בבריכות דגים מכוסות PV עם מערכת אגירת האנרגיה באוויר דחוס שפיתחה

 

 

 
שי כהן, מנכ״ל סטורג׳ דרופ, בנמל אשדוד, קרדיט: אלון גלבועשי כהן, מנכ״ל סטורג׳ דרופ, בנמל אשדוד, קרדיט: אלון גלבוע
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
31/07/2022

בהתאם לתוצאות הפרויקט, יבחנו מעלה גלבוע וסטורג' דרופ פרויקטים משותפים נוספים הקשורים בטכנולוגיה שפותחה 

קיבוץ מעלה גלבוע וחברת האנרגיה סטורג' דרופ, הפועלת בפיתוח מערכות לאגירת אנרגיה, הודיעו היום כי ישתפו פעולה, לצורך הגשת הצעה של סטורג' דרופ למכרז קול קורא מטעם משרד האנרגיה להשקעה בפרויקטים במשק האנרגיה במסגרת מסלולי הזנק וחלוץ.

מעלה גלבוע וסטורג' דרופ חתמו על מזכר עקרונות לשיתוף פעולה לבחינת שימוש בטכנולוגיה שפיתחה סטורג' דרופ לשיפור רמות החמצן המומס במי בריכות דגים במתקן פוטו וולטאי בקיבוץ מעלה גלבוע. כיום מדיניות משרד החקלאות מאפשרת כיסוי של עד כ-30% משטח המים של בריכות דגים בפאנלים פוטו-וולטאים על מנת לשמור על ריכוז החמצן במים הדרוש לדגים. ככל שתוצאות הפרוייקט יובילו לשיפור רמות החמצון בבריכות הדגים, משרד החקלאות יבחן את הגדלת אחוז הכיסוי לשיעורים גדולים יותר. 

על פי ההסכם, ככל שסטורג' דרופ תזכה במכרז, מעלה גלבוע וסטורג' דרופ ישתפו פעולה לצורך יישומו והוצאתו אל הפועל של המיזם, מו"פ, הקמה, הפעלה ותחזוקה של המתקן שיותקן באתר בריכות הדגים של מעלה גלבוע תוך עמידה בהוראות הקול קורא לתקופה של 24 שנים ו-11 חודשים. בהתאם לתוצאות הפרוייקט, החברות יבחנו ביצוע וקידום פרויקטים נוספים הקשורים בטכנולוגיה שפותחה, בכפוף לשיקולים רגולטוריים וכלכליים. 

שי כהן, מנכ"ל סטורג' דרופ: "אנחנו גאים על שיתוף הפעולה עם קיבוץ מעלה הגלבוע. אני מאמין כי באמצעות הטכנולוגיה אותה פתחנו בסטורג' דרופ נוכל לאפשר כיסוי מירבי של שטחי בריכות דגים גם באתרים נוספים בארץ ובעולם, וכך להביא לניצול מקסימלי של השטח לטובת הפקת אנרגיה ירוקה. מיזם ייחודי ויצירתי זה הוא צעד נוסף במימוש החזון לקידום אנרגיה מתחדשת תוצרת כחול לבן".
x