גב-ים מגייסת אג"ח בשווי כ-600 מיליון ש"ח באיזה ריבית ?

צמודה למדד המחירים לצרכן - ביקושי שיא של כ-1.24 מיליארד ש"ח בהרחבת סדרת אג"ח ט' . 55 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 25 מיליון בגב ים

 

 

 
אבי יעקובוביץ׳, צילום: אלדד רפאליאבי יעקובוביץ׳, צילום: אלדד רפאלי
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
08/08/2022

גב-ים ביקשה לגייס אג"ח בשווי 300 מיליון ש"ח ולאחר ביקושים של כ-1.24 מיליארד ש"ח בשלב המוסדי, בחרה החברה לגייס אג"ח בשווי כ-600 מיליון ש"ח בריבית בשיעור של כ- 1.19%, צמודה למדד, במח"מ של כ-5 שנים.

אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים: "לפני מספר ימים פרסמה גב-ים את הדוח הכספי לרבעון השני ולמחצית הראשונה של שנת 2022, עם תוצאות המשדרות עוצמה. גב-ים הציגה האצה משמעותית בפעילות הייזום האינטנסיבית, הכוללת צבר פרויקטים ענק, במוקדי הביקוש המרכזיים של ישראל, הכולל 19 פרויקטים, בשטח כולל של כ-715 אלף מ"ר, בהשקעה כוללת של כ-6.3 מיליארד ש"ח, אשר תמשיך להציב את החברה כמובילת שוק בתחום הנדל"ן המניב בישראל, ותייצר ערך משמעותי ארוך טווח לבעלי המניות״.

"הביקושים הגבוהים בהנפקה והצלחתה חסרת התקדים, בעיתוי הנוכחי, מהווים הבעת אמון של שוק ההון בחברה, באיכות נכסיה ובאסטרטגיה העסקית שלה, אשר מביאה לצמיחה, לאיתנות פיננסית וליציבות לאורך שנים. ביקושי היתר שנרשמו מספקים לחברה רוח גבית להמשך פעילות הייזום האינטנסיבית, הנסמכת על התוכנית האסטרטגית לשש השנים הבאות". 

גב-ים השלימה ביום ה' האחרון את השלב המוסדי בהנפקת אגרות חוב בדרך של הרחבת סדרת אגרות חוב צמודה (סדרה ט') של החברה, בעלת מח"מ של 5 שנים, המדורגת על-ידי מעלות S&P בדירוג AA ועל-ידי מידרוג בדירוג Aa2. 

החברה ביקשה לגייס כ-300 מיליון ש"ח. ההנפקה זכתה לביקושים גבוהים של כ-1.24 מיליארד ש"ח. החברה בחרה לגייס סה"כ כ-600 מיליון ש"ח, בריבית בשיעור שנתי 1.19% צמודה למדד המחירים לצרכן. 

במהלך הרבעון הראשון של שנת 2022 הנפיקה החברה אגרות חוב בתמורה לכ-1.2 מיליארד ש"ח, בריבית צמודה משוקללת בשיעור 0%, למח"מ משוקלל של כ-6 שנים.

הגיוס נערך בהובלת אפסילון חיתום, בהשתתפות ווליו-בייס ופועלים איי.בי.איי. 

לגרף גב ים לחצו כאן

55 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 25 מיליון בגב ים
קרנות נאמנות שמחזיקות את גב ים. לרשימה המלאה
x