רעיון השקעה: מניות הגנתיות ו"איכותיות" - אילו תעודות סל הן מקום טוב להתחיל בו?

האם אנו עומדים בסערה? והיכן המומחים שמים את כספם בתקופה זו? למניות בארה"ב הייתה ריצה טובה מהמצופה בעונת הרווחים הזו, כאשר ה-S&P 500 עלה ב-9% ביולי. האם זה אומר שאנו עומדים בסערה?

 

 

 
Image by Gerd Altmann from Pixabay Image by Gerd Altmann from Pixabay
 

עמית י.
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/08/2022

נפתח עם אירופה, האינפלציה בגוש האירו אמנם טיפסה לשיא של כל הזמנים, אבל יחד עם זאת, כלכלת גוש האירו התרחבה ביותר מפי 3 ממה שכלכלנים ציפו, והעמידה אותה על בסיס יציב הרבה יותר משחשבנו. בארה"ב, שוק המניות קרוב לסכם עונת רווחים דיי טובה עם רווחים מוצקים מענקיות טכנולוגיה.

אם כן, חודש יולי התברר כחודש הטוב ביותר למדד S&P 500 מאז נובמבר 2020, בעוד שלנאסד"ק 100 היו הביצועים החזקים ביותר שלו מאז אפריל באותה שנה ועונת הרווחים בכללותה התבררה בהירה מהצפוי, עם כ-75% מחברות S&P 500 שדיווחו על הערכות דומות. 

בנוסף, לאחרונה ארה"ב הוסיפה 528,000 מקומות עבודה שזה יותר מפי שניים מה-258,000 המצופים. קחו בחשבון גם שמספר האנשים שנמצאים או מחפשים עבודה ירד שוב, כלומר שיעור האבטלה ירד ל-3.5% שזה הנמוך ביותר מאז שנת 1969.

שיעור האבטלה, מקור: U.S. Bureau of Labor Statistic

אז השווקים מגיבים בהתאם, האופטימיות שוררת לעת עתה, והשוק בינתיים התאושש ב 14% מהשפל הקודם שלו. אם זה עורר בכם השראה לקנות חזרה את שוק המניות, אולי לפני כן כדאי להסתכל גם על הנתונים הפחות מעודדים.

זה ראלי דובי או ראלי שורי?

אכן, השווקים עולים, הנפט יורד וקיבלנו נתונים חיוביים כאלה ואחרים, אך יש לזכור שראלי המניות הוא מצב די אופייני לשוקי דובים אם לסטטיסטיקה יש משמעות כלשהי, גם אם ידוע שלא כל שוק דובי דומה למשנהו. אז בעוד ששוק המניות מראה סימני התאוששות, מה שגורם להתרגשות מכך שיתכן וזו תפנית למעלה, כדאי גם לקחת בחשבון שיתכן ואנחנו פשוט בעיצומה של עלייה זמנית, כזו שיכולה להימשך עוד קצת לפני החזרה מטה. כלומר, רק משום שמחירי המניות עולים לא אומר שאנחנו שוב בשוק שורי. ועדיין לא דיברנו על עקום התשואות שהתהפך.

מה לגבי המחירים לצרכן?

אנחנו צריכים לראות את המחירים לצרכן יורדים ונשארים למטה כדי שהפד ישנה כיוון. כלומר, כדי שהפדרל ריזרב יחשוב על לחיצה על דוושת הבלמים של העלאות הריבית האגרסיביות שלו, הוא צריך לראות תחילה כמה ירידות כבדות למדי במחירי הצרכן.

אם המחירים לצרכן ימשיכו לעלות בערך בטווח שראינו בשנה האחרונה (עלייה בדרך כלל בין 0.5% ל-1% מהחודש הקודם), האינפלציה צפויה להיות בין 8.8% שזה מאד קרוב ל-9.1% הנוכחיים שלה ועד 11.7%. אפילו בתרחיש הסביר יותר שבו המחירים עולים ב-0.3%, האינפלציה עדיין תגיע ל-5.9%. כך שכדי שהאינפלציה תרד באופן משמעותי, המחירים צריכים להפסיק לעלות לחלוטין.

נתוני המחירים לצרכן של חודש יולי יפורסמו ביום רביעי הקרוב (מחר), והמשקיעים מעריכים  שהמחירים יהיו גבוהים ב-0.2% בלבד ביולי בהשוואה לחודש הקודם, שזו העלייה הקטנה ביותר מאז חודש פברואר 2021. 

אבל עם עליית שכר הדירה והשכר, והמחירים הגבוהים בתעשיית השירותים שכרגע לא הולכים לשום מקום, יש סיכוי סביר שהמשקיעים האלה עשויים למצוא עצמם פשוט טועים. וגם אם הם צודקים, נצטרך עוד כמה חודשים ברמה הזו כדי ששיעור האינפלציה יירד מתחת ל-5%. זו הנקודה שבה הפד עשוי לשקול להפסיק את העלאת הריבית, אבל זה לא צפוי לקרות ללא ירידה משמעותית יותר בכלכלה...

אגב, לא צריך ללכת רחוק כדי למצוא סימנים פחות טובים לכלכלה העולמית: נתונים שפורסמו בשבוע שעבר הראו שגידול מכירות השבבים העולמי, המהווים אינדיקטור טוב לביקוש מאחר שעושים בהם שימוש בערך בכל דבר, ממכוניות ועד מחשבים, ירד כעת שישה חודשים ברציפות. זו הירידה הארוכה ביותר מאז מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין של שנת 2018, וזה עוד סימן מבשר כי מיתון עולמי עשוי להיות ממש מעבר לפינה.

ועדיין, אם נותרה בך השראה לקנות חזרה את שוק המניות, אולי כדאי להתחיל בבדיקה היכן שמים את הכסף שלהם כמה מהמשקיעים הגדולים בעולם...

רעיון מס' 1: מניות הגנתיות ו"איכותיות"

G-Squared Private Wealth ממליצים לנקוט בגישה שמרנית בקניית מניות בארה"ב: החברה רואה בשוק האמריקאי סיכון גבוה ותשואה נמוכה, ומציעה להשקיע סכום שבועי מוגדר במניות גדולות בארה"ב עם התמקדות במגזרים הגנתיים. חברות "איכותיות", אלה עם רקורד של צמיחה עקבית ברווחים. 

אילו תעודות סל הן מקום טוב להתחיל בו?

שירותי בריאות וצרכנות הם מגזרי הגנה מרכזיים, וניתן לגשת אליהם באמצעות קרן Health Care Select Sector SPDR (טיקר: XLV) ו- Consumer Staples Select Sector SPDR Fund (XLP). 

גם קרן Invesco S&P High Dividend Low Volatility ETF (SPHD) וקרן First Trust Morningstar Dividend Leaders Index (FDL) רלוונטיות ומציעות חשיפה באיכות גבוהה עם תנודתיות נמוכה לחברות גדולות בארה"ב, ואילו Invesco S&P 500 Quality ETF (SPHQ) כוללת את 100 המניות האיכותיות ביותר בארה"ב המבוססות על מדדים כמו תשואה על ההון ומינוף פיננסי.

XLV&XLP גרף שבועי, מקור: TradingView

רעיון מס' 2: הון פרטי

הרעיון הזה שמגיע מ-Unique Wealth מנסה לנצל את הדינמיקה של חברות פרטיות: החברה חושבת שחברות הון פרטיות יכולות להיות הימור טוב. בערך 95% מהחברות בארה"ב הן פרטיות, אחרי הכל, אז אתה משאיר הרבה הזדמנויות מאחור אם אתה מתמקד רק באלה שרשומות בפומבי. ומכיוון שלשווקים הפרטיים באופן היסטורי היה מתאם נמוך מאוד לשווקים הציבוריים, חברות הון פרטיות יכולות להציע הטבות גיוון אטרקטיביות גם לתיק ההשקעות.

אילו תעודות סל הן מקום טוב להתחיל בו?

אפשר לשקול לקנות ישירות מניות של ענקיות השקעות פרטיות כמו בלקסטון, קרלייל ו-KKR דרך שוק המניות, מה שנותן לך חלק בהצלחתן הכוללת של חברות פרטיות. אבל קניית כמה חברות פרטיות שונות תפזר את הסיכון שלך על פני התעשייה, ואפשר לעשות זאת באמצעות קרנות הנסחרות בבורסה כמו iShares Listed Private Equity UCITS ETF (IPRV) ולמעשה, בכל מעקב אחר מדד Refinitiv Private Equity Buyout, אשר משכפל את הביצועים של תיקי הון פרטיים על ידי השקעה בתמהיל דומה של מניות הנסחרות בבורסה.

רעיון מס' 3: אבטחת סייבר

תחום האבטחה חרג הרבה מעבר להוצאות הצבאיות והביטחוניות המסורתיות, וכולל בימינו מזון, אנרגיה וסייבר. כדוגמה אחת, השיבושים ביצוא התבואה מאוקראינה הדגישה את החשיבות של שיפור התשואות החקלאיות ממקורות אחרים. אוטומציה וטכנולוגיות שיכולים לעזור להשיג את המטרה הזו. וזו גם אולי הסיבה ש-UBS חושבת שאבטחת סייבר היא כיוון נהדר בעקבות הפלישה הרוסית.

אילו תעודות סל הן מקום טוב להתחיל בו?

תעשיית אבטחת הסייבר היא די מפוצלת, כך שיכול להיות קשה לבחור נכסים בודדים מנצחים. במקום זאת, אפשר להסתכל על שתיים מתעודות הסל הגדולות ביותר בתחום אבטחת הסייבר: ETFMG Prime Cyber Security ETF (HACK) ו-First Trust Nasdaq Cybersecurity ETF (CIBR).

HACK&CIBR גרף באינטרוול שבועי מקור TradingView

רעיון מס' 4: גז טבעי

הפסקת התלות של אירופה באנרגיה רוסית עשויה להאיץ את ההתרחקות העולמית מדלקים מאובנים, כאשר חברות בטכנולוגיה ירוקה, אוויר נקי ויעילות אנרגטית ירוויחו. אבל בשלב הזה, אפשר והגיוני לצפות לראות יותר הוצאות על דלקים מאובנים מסורתיים. 

אילו תעודות סל הן מקום טוב להתחיל בו?

זה פשוט: תעודת הסל First Trust Natural Gas ETF (טיקר: FCG) מחזיקה בכ-50 חברות העוסקות בתעשיית הגז הטבעי. רובן מניות טיפוסיות, אבל חלק קטן מורכב משותפויות מוגבלות.

19 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 12.75 מיליון ב-FIRST TRUST NASDAQ CYBERSECU
קרנות נאמנות שמחזיקות את FIRST TRUST NASDAQ CYBERSECU. לרשימה המלאה


3 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 3.32 מיליון ב-ETFMG PRIME CYBER SECURITY E
קרנות נאמנות שמחזיקות את ETFMG PRIME CYBER SECURITY E

שם קרן

אחוז מהקרן

בשקלים

מגדל מניות סייבר חו"ל

2.1%

3187298.64

דיאמונד מניות גלובאלי 

0.28%

39841.23

אימפקט 20/80

0.11%

94751.15


20 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 21.94 מיליון ב-CONSUMER STAPLES SPDR
קרנות נאמנות שמחזיקות את CONSUMER STAPLES SPDR. לרשימה המלאה
x