FUNDER נדל"ן - הקבלנים מפנימים, המחירים ירדו - לפחות זמנית

תחזית שוק הדיור לשנת תשפ"ג

 

 

 
עדי מגדל, קרדיט: תומר בלישהעדי מגדל, קרדיט: תומר בלישה
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/09/2022


רוני מזרחי, קרדיט: עזרא לוי

רוני מזרחי, נשיא לשכת הקבלנים ובעלי קבוצת מזרחי ובניו: "במחצית השנה הראשונה של השנה הבאה יימשך אפקט ירידת מחירים, תוצאה של העלאות הריבית והחמרת תנאי המשכנתאות. יחד עם זאת העובדה שהמחסור שבהיצע רק ימשיך לגדול ובלימת האינפלציה תביא אולי לשינוי במדיניות העלאות הריבית, במחצית השנייה של השנה ולקראת השנה הבאה אחריה, צפוי שוק הדיור לחזור למגמה המסורתית של עליות מחירים. הכי חשוב: לקדם את הגדלת ההיצע באמצעות מתן עוד 30 אחוזי בנייה לקבלנים (שבס כחלון) בכל פרוייקט חדש שייבנה ומתוך זה להקצאת 30 אחוזים לדיור מוזל!".


ענת קריספין, קרדיט: אינגה אבשלום שיליאן

ענת קריספין בעלת TLV TOP, מומחים לרישוי בנייה ועסקים: "על הממשלה החדשה שתבחר לפעול מיידית לקיצור הליכי הרישוי והביורוקרטיה, אחרת המחסור בהיצע הדיור רק יילך ויגדל ואיתו הפער העצום בין נתוני השיווק האופטימים של הממשלה לבין מה שקורה בפועל, בשטח. נכון להיום יש בצנרת כרבע מיליון דירות ששווקו אך לא יצאו כלל לדרך!".



אלדן דנינו, קרדיט: תומר שלום

עורך הדין אלדן דנינו, מומחה לבטיחות בבנייה ולאחריות תאגידית: "בשנה האחרונה לבדה נהרגו יותר מ-40 פועלים, מאות רבות נפצעו ונותרו נכים ואתרי בנייה בכל רחבי הארץ נסגרו לפרקי זמן שונים בשל התאונות. לכך היתה השפעה קריטית על קצב הבנייה, כך שלצערי איני צופה בשנה הקרובה שינוי במצב, קל וחומר כשפקחי בנייה בלתי מיומנים של רשויות מקומיות נכנסו לתוך הואקום של העדר פקחים!".


אייל בהרי, קרדיט: מאיר דקל

אייל בהרי, מנכ"ל צים בהרי נדל"ן מקבוצת עדי צים אחזקות: "אני תקווה שתיקון 136 יהיה עימו סוך סוף בשנה הקרובה לתחילתו שח שינוי בכל הקשור התחדשות עירונית. המפתח לכך יהיה בסינכרון נכון בין הממשלה לבין הרשויות ותובנה שזהו ה-money time להתנעת התחדשות עירונית, זאת לאחר חוסר העקביות של מקבלי ההחלטות במהלך השנים האחרונות!"


אמיר רוזנבלום, קרדיט: יח״צ

אמיר רוזנבלום, בעלי עידן ש.נ.י ויועץ מומחה לניהול ואחזקת מבנים ונכסי משקיעים: "הבריחה הסיטונית של משקיעי נדל"ן מהשוק שאיפיינה את השנה האחרונה היא תוצאה של מדיניות מיסוי מוטעית ומיותרת וחייבת להפסק בשנה הקרובה. המשקיעים, יש לזכור, היו ונותרו הקטר המוביל של שוק הדיור ולכן ההאטה שאיפיינה את החודשים האחרונים, קשורה בהחלט גם ליציאתם מהשוק. שומה על מקבלי ההחלטות לחבק אותם, ליישם מחדש את מדיניות המיסוי ואף להעניק להם הטבות ממשיות!"


איציק סימון, קרדיט: דני שביט

איציק סימון, הבעלים של סוכנות ביטוח המתמחה בענף הבנייה: "הכפלת מחירי הביטוח לפרוייקטים נדל"ניים בשנים האחרונות, קשורה אמנם לגורמים אקסוגניים גלובלים, אולם גם אצלנו יש לעשות את הכל על מנת שבאלפי פרויקטים הפזורים בכל רחבי הארץ תהיה תרבות ארגונית והיררכיה ברורה של החלה ויישום של מדיניות המאפשרת בטיחות מירבית ומינימום פגיעות בנפש ובכלל. כך גם הקבלנים יוכלו לעמוד טוב יותר בעלויות הביטוח!"

עדי מגדל, מבעלי גרינר קיימות ובנייה ירוקה: "אשתקד היתה החלטה דרמטית, תקן 5281 המחייב יישום בנייה ירוקה בכל פרוייקט, כמקובל בכל מדינות העולם הנאור. אני צופה שבשנה הקרובה ובאלה שאחריה, תקנה זו תשפר ותשדרג לבלי היכר את תרבות הבנייה בארץ וכן את התובנה הן של הקבלנים ובמיוחד של הלקוחות, שדירה איננה רק מחיר ומטראז' אלא יש בה גם מרכיב משמעותי של חסכון באנרגיה, איכות חיים בסביבת מגורים בריאה ואף הארכת תוחלת החיים!
x