אחרי שנים בצמרת, פייסבוק מתרסקת בדירוג חברות ההייטק שהכי טוב לעבוד בהן ב-2022

דירוג דן אנד ברדסטריט

 

 
סמנכ״לית דאטה ואנליזה בדן אנד ברדסטריט, אפרת שגב, צילום: ניב קנטורסמנכ״לית דאטה ואנליזה בדן אנד ברדסטריט, אפרת שגב, צילום: ניב קנטור
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
15/11/2022

Microsoft שומרת על המקום הראשון, Monday קפצה מהמקום השמיני ל-TOP5 ופייסבוק ישראל צונחת מהמקום ה-7 למקום ה-19.

לראשונה דורגו חברות המוגדרות כקנטאורים – במקום הראשון חברת AppsFlyer, סייבריזון נשארה בחוץ.

19 חברות נכנסו בפעם הראשונה לדירוג חברות ההייטק המובילות.

אפרת שגב, סמנכ"לית דאטה ואנליזה בדן אנד ברדסטריט
: "אנו שמחים לפרסם את דירוג חברות ההייטק והסטארטאפים שהכי טוב לעבוד בהן זו הפעם השמינית ולראשונה לחשוף את דירוג הקנטאורים המובילים בישראל. אנו עדים בתקופה האחרונה למשבר בתעשיית ההייטק, שמשפיע על רוב החברות וגורר אחריו פיטורים נרחבים, הקפאת גיוסים, קיצוצים בשכר ואף סגירת חברות - כל אלו משתקפים בדירוג בצורה מובהקת. ראינו כי היום עלה הצורך אצל העובדים לעבוד בצורה היברידית וכי חשוב להם יותר ויותר האיזון בין זמן הבית לזמן בעבודה, דבר שמגביר את התחרות על העובדים בשוק".

חברת דן אנד ברדסטריט חושפת בפעם השמינית את דירוג חברות ההייטק הטובות ביותר. הדירוג מתבסס על מחקר נרחב, שבחן מאות חברות הייטק וסטארטאפים ומורכב מ-4 רשימות מרכזיות המדרגות את 50 חברות ההייטק הטובות ביותר, 20 הסטארטאפים המובילים עם מתחת ל-100 עובדים ו-20 הסטארטאפים המובילים עם מעל ל-100 עובדים ולראשונה דורגו TOP10 החברות המוגדרות כקנטאורים (חברות פרטיות עם הכנסות שנתיות צפויות של 100 מיליון דולר ומעלה).

השנה, הייתה התייחסות נרחבת בדירוג גם למשבר בתעשיית ההייטק, שמשפיע על רוב חברות ההייטק וכפועל יוצא מכך מוביל לפיטורי עובדים נרחבים ואף סגירת חברות. במקרים מסוימים מדובר בחברות שבהן המשקיעים ביקשו מהחברות להתייעל ובמקרים אחרים מדובר בתאגידים שהחליטו לסגור את הסייט המקומי. בנוסף, ראינו חברות שעברו למדיניות של הקפאת גיוסים, פיטורים וקיצוץ בשכר וככל הנראה המגמה תמשיך. יחד עם זאת, חברות רבות מעידות שבזכות המשבר הכוח חזר למעסיקים והשיח של דרישות העובדים השתנה.

בדירוג חברות ההייטק שהכי טוב לעבוד בהן לשנת 2022 מדורגות 50 חברות המעסיקות למעלה מ-42,000 עובדים בישראל. חברת Microsoft מובילה גם השנה את הדירוג, במקום השני דורגה Salesforce, אשר עלתה מהמקום ה-4 ובמקום השלישי דורגה חברת Palo Alto Networks, אשר עלתה מהמקום ה-5. במקום הרביעי דורגת חברת ironSource את החמישייה הראשונה סוגרת חברת Monday, אשר עשתה קפיצה משמעותית בדירוג ועלתה ממקום 8. החברה שצנחה באופן המשמעותי ביותר היא פייסבוק ישראל שבדירוג הנוכחי ממוקמת במספר 19 לעומת הדירוג הקודם בו הייתה במקום ה-7.

השנה נכנסו לדירוג חברות ההייטק שהכי טוב לעבוד בהן 19 חברות חדשות שלא דורגו בשנה שעברה, כמו Lemonade, Moovit, NICE, Nvidia, Veev ו-Innovid ומספר חברות שבשנה שעברה דורגו ברשימת הסטארטאפים כמו Aqua Security, Windward ו-BigID.

לדירוג חברות ההייטק המלא

אחוז חברות ההייטק הפועלות בענף פיתוח התוכנה הוא הגבוה ביותר מבין ענפי הפעילות ועומד על 26%. במקום השני ענף הסייבר, אשר עומד על 18% ובמקום השלישי ענף האינטרנט שעומד על 12%. במקום הרביעי ענף הפינטק והגיימינג שעומדים כל אחד על 6%. 


בדירוג הקנטאורים קטפה את המקום הראשון חברת AppsFlyer הפועלת בתחום של ניתוח ומדידת קמפיינים דיגיטליים. במקום השני דורגה חברת Fireblocks הפועלת בתחום הקריפטו. במקום השלישי דורגה חברת Redis העוסקת בתחום תוכנת ניהול ומאגרי נתונים, במקום הרביעי דורגה HoneyBook מתחום הפינטק, שמפתחת מערכת שמאפשרת בין היתר שליחת הזמנות ללקוחות, שליחת הצעות מחיר, חשבוניות ועוד ואת החמישייה סוגרת חברת Cato Networks שנכנסה לדירוג בפעם הראשונה, פועלת בתחום הסייבר ופיתחה רשת ארגונית מבוססת ענן המאפשרת תקשורת ארגונית מאובטחת.

לדירוג הקנטאורים המלא

גם השנה, דירוג הסטארטאפים שהכי טוב לעבוד בהם, מפוצל ל-2 דירוגים נפרדים: דירוג הסטארטאפים – עד 100 עובדים ודירוג הסטארטאפים – מעל 100 עובדים, מתוך ההבנה כי קיים הבדל מהותי הנובע בעיקר מהתקציבים שיש לחברות להשקיע בעובדים.

בדירוג הסטארטאפים עם למעלה מ-100 עובדים קטפה את המקום הראשון חברתSilverfort , שפועלת בתחום הסייבר ופיתחה פלטפורמה המאפשרת ללקוחות להפעיל אימות וגישה מאובטחים באופן אחיד על כלל המערכות הקיימות ברשת הארגונית. רק בחודש אפריל החברה גייסה 65 מיליון דולר בסבב C בהובלת קרן Greenfield Partners. במקום השני דורגה חברת Ermetic, שפועלת גם היא בתחום הסייבר ופיתחה פלטפורמה לזיהוי ומניעה של איומי אבטחה בסביבות ענן. בחודש דצמבר 2021 גייס הסטארטאפ 70 מיליון דולר בסבב B בהובלתQumra Capital . במקום השלישי דורגה Snappy Gifts, שפיתחה פלטפורמה לשליחת מתנות אונליין ובמאי 2021 גייסה 70 מיליון דולר בסבב C בהובלת קרן GGV Capital. במקום הרביעי דורגה חברתPentera , שפיתחה מערכת המדמה תקיפות סייבר על חברות ומבצעת בדיקת חדירות אוטומטית במטרה להעריך את מידת החסינות של הארגון מפניהן. החברה גייסה בינואר האחרון 150 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר בהובלת קרן K1 Investment Management. את החמישייה הראשונה סוגרת חברת WSC Sports, שפיתחה פלטפורמת שידורי הספורט קצרים וגייסה בפברואר האחרון 100 מיליון דולר בסבב C בהובלת ION Crossover Partners (ICP).

לדירוג הסטארטאפים עם למעלה מ-100 עובדים המלא

בדירוג הסטארטאפים עם מתחת ל-100 עובדים קטפה את המקום הראשון גם השנה חברת Eko, שמפתחת ומשווקת טכנולוגיות וידאו אינטראקטיבי. במקום השני דורגה חברת Darrow, שפיתחה מערכת בינה מלאכותית אשר מנטרת עבירות באינטרנט בעלות משמעות ציבורית בתחום הצרכנות, הפרטיות והסביבה. במקום השלישי דורגה חברת S.T Swimm, שפיתחה כלי המסייע למפתחים להבין את משמעות הקוד שהם עובדים עליו באמצעות תיעוד אוטומטי של תהליך יצירתו. במקום הרביעי דורגה חברת Elleos, המסייעת למטפלים נפשיים לנתח ולהסיק תובנות ומסקנות מהטיפול. את החמישייה הראשונה סוגרת חברת Cynerio, אשר עוסקת בניהול ואבטחה של מכשור רפואי ומכשירי IoT בבתי חולים.

לדירוג הסטארטאפים עם מתחת ל-100 עובדים המלא

בדירוג הסטארטאפים, ענף הסייבר תופס נתח גדול יותר בדירוג – 28%, לעומת 18% מחברות ההייטק. מאידך, ענף פיתוח התוכנה תופס נתח גדול יותר בדירוג החברות עם 26% לעומת 20% בדירוג הסטארטאפים.


מניתוח שאלוני המועסקים בחברות ההייטק עולה כי 32% מהנשים סבורות שהשכר שלהן נמוך ביחס לשוק, בעוד רק 26% גברים סבורים שהשכר שלהם נמוך ביחס לשוק.


שלושת הפרמטרים החשובים ביותר לעובדים הם: תנאי שכר (כולל קבלת מניות/אופציות), פיתוח מקצועי ואיזון בית עבודה.


מתודולוגיית הדירוג

הדירוג מתבסס על מחקר מקיף במסגרתו פנתה דן אנד ברדסטריט למאות מנהלות ומנהלי HR ומיתוג מעסיק בענף ההייטק, ובחן מגוון פרמטרים, ביניהם יכולת העובד להשפיע, הסביבה הטכנולוגית, פיתוח קריירה ושימור עובדים, חווית סביבת העבודה, תנאי השכר, ומדיניות הגיון וההכללה בחברה. במקביל, נשלחו שאלונים גם לעובדים עצמם ונבדקה שביעות רצונם במגוון פרמטרים: תנאי העסקה, אתגר מקצועי, יכולת השפעה, איזון בית-עבודה ועוד. כמו כן, נשאלו העובדים והמנהלים בחברות, מיהן, לתפיסתם, חברות ההייטק שהכי טוב לעבוד בהן.

x