ג׳יי פי מורגן צפה נכונה את שוק השוורים לפני שהופיע. מה הוא צופה עכשיו?

בית ההשקעות ג'יי פי מורגן היה היה אחד הבודדים שסיפקו תחזית מדוייקת יחסית לגבי מה הולך לקרות השנה. מה התחזית שלו לחצי שנה הקרובה?

 

 

 
Photo Bull Market Pj_joe Joe Dreamstime.comPhoto Bull Market Pj_joe Joe Dreamstime.com
 

עמית י.
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
06/07/2023

לאחר העלייה המדהימה בבורסה בחצי שנה האחרונה, שכמעט אף אחד לא ראה אותה מגיעה, נראה ששווה להשקיע קצת זמן בקריאת התחזית של אמצע השנה שלו, שכן בכל זאת, הוא היה בין בתי ההשקעות הבודדים שחזו את השוק השוורי המפתיע של השנה.  אז בואו נצלול שוב פעם לתוך ההערכות שלו על הכלכלה לחצי שנה הבאה וננסה לאתר הזדמנויות בהתאם ...

מה ההערכות של ג'יי פי מורגן לחצי שנה הקרובה?

ראשית, בואו נחזור שניה לאחור לדצמבר האחרון: המצב של ריבית גבוהה יותר, האטה בצמיחה ואינפלציה גבוהה בעקשנות גרמו לרבים מהמשקיעים לחוות שנה קשה בשווקים. לכן התחזית הורודה יותר של ג'יי פי מורגן (JPMorgan Asset Management)  בלטה על פני שאר בתי ההשקעות שהציגו תחזיות קודרות יותר. וזה די הצליח לג'יי פי מורגן. כל מה שצריך לעשות זה להיזכר בכותרת שהוא נתן לשנת 2023: "שנה רעה לכלכלה, שנה טובה יותר לשווקים".

ועדיין, בעוד התחזית האופטימית שלו על שווקי המניות הוכיחה את עצמה כנכונה, ההשקפה הקודרת שהוא נתן על הכלכלה דווקא התגלתה כקודרת מדי, לפחות כפי שזה נראה עכשיו. כי מגזר השירותים למעשה החזיק מעמד ושוק העבודה עדיין די חזק. אמנם הייצור נראה קצת מדאיג, כשהביקוש נחלש אבל עלויות התשומות עדיין גבוהות יותר (בגלל האינפלציה).

התחזית לאמצע השנה של בית ההשקעות ג'יי פי מורגן, שמנהלת נכסים בסדר גודל של 2.5 טריליון דולר ללקוחות שלה, מגיעה עם נימה מפוכחת, שוב מנבאת מיתון מתון, ובגדול הם מעריכים שהמצב טוב מכדי להיות אמיתי.

איפה יכולות להיות הזדמנויות?

הצוות שלהם למעשה הדגיש לא מעט דברים שאולי כדאי לחשוב עליהם כשמתכננים השקעה השנה. אז נשלב אותם לצד כמה רעיונות שיכולים להיות רלוונטיים.

דגש על איכות. האנליסטים טוענים שהנטיה החזקה ביותר שלהם היא למניות איכותיות, וזו אמירה משמעותית, כי ההיסטוריה מעידה על כך שמיקוד באיכות הוא מיטבי כשהכלכלה נחלשת. אגב, גם חלק מחברות המגה-קאפ שהראו עוצמה בחודשים האחרונים מתאימים להגדרה של מניה איכותית בגלל המאזנים החזקים שלהם, אבל בית ההשקעות אוהב גם מגזרים עם נטיה לערך, כמו אנרגיה, ומניות פיננסיות גדולות יותר. 

חברות גדולות. בגלל כל הסיכונים למיתון שיש עדיין בחוץ, הגיוני להשקיע בחברות שיש להן מאזנים חזקים יותר, ומי שמתמקד בזה ימצא בדרך כלל חברות גדולות. כדי להשקיע בחברות עם מאזנים גדולים, אולי כדאי לבחון את תעודת הסל  .Vanguard Large-Cap (VV) 

תעודת סל Vanguard Large-Cap, גרף שבועי מאת TradingView

מניות דיבידנדים. נטיה לכיוון של משלמי דיבידנדים עשויה בין השאר לעזור למתן תנודתיות אפשרית בתיק ההשקעות. האנליסטים של ג'יי פי מורגן אוהבים את מגזרי הבריאות והשירותים בגלל התכונות ההגנתיות שלהם. מי שמחפש חשיפה לדיבידנד יש את תעודת הסל Vanguard Dividend Appreciation ETF (VIG), ומי שמעוניין בתחום השירותים יכול לבחון את תעודת הסל Vanguard Utilities ETF (VPU).

גיוון מבחינה אזורית. ההערכה היא שמניות בבריטניה ואירופה יכולות לרשום ביצועים טובים יחסית לארה"ב בגלל המכפילים הנמוכים יותר ותשואות דיבידנד חזקות יותר. מה לגבי סין? למרות הצמיחה חסרת הברק של סין והסיכונים הגיאו-פוליטיים שלה בג'יי פי מורגן חושבים שמניות בסין יכולות להצליח בעיקר משום שיש לה רמות חוב ממשלתיות מתונות ואינפלציה נמוכה, ובנוסף, לקובעי המדיניות בסין יש מרחב פעולה להוציא ולהקל על שיעורי הריבית כדי לתמוך במשקי הבית ובכלכלה.  לגבי יפן הם זהירים יותר. הם מודאגים שלמרות הביצועים החזקים שלה לאחרונה, מצב של הידוק מוניטרי או מיתון עולמי יפגעו בה.

מחסור באנרגיה נקייה. אם אכן יהיה מיתון וחברות אנרגיה נקייה "צומחות יותר" ייקלעו לירידה רחבה בבורסה, זה יכול להאיר על כמה הזדמנויות קנייה באנרגיה מתחדשת, יעילות, לכידת פחמן, כלי רכב חשמליים וכדומה. 

מחסור בעבודה. לפי ג'יי פי מורגן, המחסור בכוח אדם במדינות מפותחות הוא אתגר מתמשך, אך האנליסטים חושבים שאוטומציה ובינה מלאכותית (איך אפשר בלי?) יכולות לייצר הקלה מסוימת. אז לחשיפה לבינה מלאכותית, נראה שסדרת Invesco QQQ Trust (QQQ) יכולה לעשות את העבודה.

אגרות חוב. עם התשואות הגבוהות שלהן, אג"ח ממשלתיות עשויות להציע אפסייד אמיתי אם יהיה מיתון עמוק, אם כי עדיין יש סיכוי שנמנע מיתון לעת עתה. בתרחיש כזה, ייתכן שהקיצוצים בריבית שכבר מתומחרים על ידי שוקי האג"ח לא יקרו: למעשה, הבנקים המרכזיים עלולים להיאלץ להעלות את הריבית עוד יותר. כתוצאה מכך, זה עשוי לפגוע באיגרות חוב ויתכן שגם במניות.

לסיכום, בית ההשקעות ג'יי פי מורגן, ממליץ על פוזיציה מאוזנת של מניות, תוך התמקדות במניות איכותיות, תכונות הגנתיות, תשלומי דיבידנד, גיוון גיאוגרפי ונושאים לטווח ארוך.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של ניירות ערך על סמך הפרשנות המופיעה בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לנקוט בגישה ביקורתית ולעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

x