מיזם חדש של עשרות יזמי הייטק בשם "הקרן לילדים"

עתיד לגייס כ-100 מיליון דולר למען הילדים שאיבדו את בני משפחתם באירועי שבת ה-7.10

 

 

 
Image by 3D Animation Production Company from PixabayImage by 3D Animation Production Company from Pixabay
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/10/2023

עם שוך הקרבות אלפי ילדים ישראליים יוותרו להתמודד עם הטרגדיה של אובדן בני המשפחה והטראומה הקשה הנלווית לכך. בימים אלו, עשרות יזמי הייטק ומשקיעי הון סיכון וביניהם תומר לוי מנכ"ל חברת Logz.io, עמית רוזנצוויג מנכ"ל חברת Ottopia ומיכל לצר מנכ"לית חברת Tweed, החליטו להקים מיזם חדש בהתנדבות מלאה, "הקרן לילדים" (ICF),  שמטרתו לעזור לאותם ילדים שנפגעו מפעולות טרור ואיבדו את אחד או שניים מהוריהם, כל מי שכתוצאה מהאירועים הקשים של ה-7.10 ביתו נהרס, פיזית וסימבולית. ברגע אחד, משפחות שלמות, רבים מהם ביישובי וקיבוצי העוטף, הפכו למשפחות חד הוריות, ילדים נותרו לבד ללא הורים ועקב כך מישהו אחר לוקח עליהם אחריות- בין אם מדובר במשפחה המורחבת שלהם או זרה לגמרי. 

למרות ההתגייסות של המדינה, הבור שנפער גדול מכדי שהמדינה לבדה תוכל למלא בעצמה. והיי טק הישראלי צריך לקחת אותם על כתפיו. היעד של "הקרן לילדים" לתספק סיוע ארוך טווח לילדים מגיל 0-22 הינו לגייס כ-100 מיליון דולר מתורמים משמעותיים, במטרה לתת לאותם ילדים סיוע מידי כלכלי. הכסף שיגויס ביחד עם מערך סיוע מקיף, יסייע משמעותית לאותם ילדים כאשר הם יחזרו לשגרת החיים ו/או למשפחות האומנה, המאמצים או האפוטרופוסים שלהם שמעתה יאלצו לשאת בהוצאות כלכליות נוספות.  

מיזם הקרן לילדים, אליו שותפים גם יזמי הייטק בכירים נוספים כמו תום ליבנה מנכ"ל Verbit, איל ניב שותף בפיטנגו ומנכ״לים רבים בקהילת היזמים הוא המיזם השאפתני ביותר שקיים כיום ושאיפתו לתת מענה מידי למשפחות ולהוצאות הכלכליות הרבות שהן נאלצות להתמודד איתן עכשיו ובעתיד הנראה לעין. כל אחת מהחברות שלוקחות חלק בהתנדבות מלאה במיזם, תאמץ כמה ילדים באופן וירטואלי ורוחני, תעזור להם בחיבור לתעשייה ולהזדמנויות השונות ותספק להם כמה שיותר תמיכה המבוססת על העוצמה של ההייטק הישראלי. למידע נוסף ותרומות: https://www.israelichildrensfund.org/

עמית רוזנצוויג, ממובילי המיזם ציין כי: "מה שעמד לנגד עינינו כאשר הקמנו את המיזם הוא הטרגדיה והמשבר ההומניטרי שנוצר בעקבות מתקפת החמאס האכזרית בשבת הארורה של ה-7.10. הלב שלנו נשבר מלשמוע בני משפחה אשר סופדים את יקיריהם בהלוויות, או נקרעים מדאגה לגורל יקיריהם החטופים. הילדים הללו, שמעתה והלאה יתמודדו עם מציאות קשה, הם העתיד של כולנו ואנו רוצים לעשות כל שביכולתנו כדי לסייע להם להתגבר ולשגשג. אנחנו קוראים לכל תעשית ההיי טק, ולכולם להצטרף לדרך שלנו ולעזור לאותם ילדים במאבקם הקשה ולהשיג טיפה של אור בחושך שנכפה עליהם".

x