שר האוצר יסיט את הכספים הקואליציוניים לטובת צרכי המלחמה והשיקום ?

כשהרעש סביב הסטת הכספים הקואליציוניים מהחינוך הדתי לצורכי המלחמה הולך ומתגבר כולל הפעלת לחצים על היועמ"שית בנושא, השר סמוטריץ` הנחה את אגף התקציבים והחשב הכללי לפעול לשינוי סדר העדיפויות התקציבי

 

 
שר האוצר בצלאל סמוטריץ` / צילום: מתוך סרטון מסיבת העיתונאים בפייסבוק משרד האוצרשר האוצר בצלאל סמוטריץ` / צילום: מתוך סרטון מסיבת העיתונאים בפייסבוק משרד האוצר
 

דניאל דותן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/10/2023

ההתנהלות המקוממת של משרד האוצר להמשיך במגמת חלוקת הכספים הקואליציוניים "במנותק" מאירועי הטרור והמלחמה בחמאס, זוכה לאחרונה לריקושטים מכל כיוון.

כך למשל, משרדי עורכי דין התאגדו ופנו ליועמ"שית בהרב-מיארה בקריאה להקפיא את העברת הכספים הקואליציוניים בעקבות שינוי נסיבות פתאומי וקיצוני המחייב סדר עדיפויות אחר.

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, יצא הבוקר בקריאה בנושא אף הוא, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו למשרד האוצר: "נשארו לכם בקופה 9 מיליארד ש"ח כספים קואליציונים שנועדו לשוחד פוליטי - בואו נעביר יחד חקיקה מיידית שתעביר את הכסף לניהול המלחמה, לתושבי שדרות ובארי וכפר עזה, למיגון אשקלון, לאזרחים שקורסים".

וחרף כל ההתנגדויות ברקע, משרד האוצר מסר לפאנדר בתגובה בשבוע שעבר (חמישי), כי "העברת הכספים הקואליציוניים תימשך כסדרה". 

עם זאת, נראה כי משרד האוצר מפנים כעת את גודל האירוע ומתקשה להתעלם מהדבר הנכון שיש לעשות. במסיבת העיתונאים שקיים המשרד שלשום (שני), אמר השר סמוטריץ' את הדברים הבאים: 

"לבקשת ראש הממשלה ובמינוי של הממשלה כולה, אני לוקח אחריות על ניהול החזית העורפית. יש לנו כרגע שלוש משימות מרכזיות שעלינו להבטיח: המשך הרציפות והתפקוד השלטוני ומתן השירותים לאזרח; ניהול מערכת החיונך הבריאות הרווחה ועוד, תוך כדי הלחימה ותוך ואיזון בין הצרכים והשיקולים השונים; סיוע לכל המשפחות והניצולים מהטבח ושיקום היישובים מחדש.

"אני אומר באופן חד-משמעי - עוטף עזה ישוב ויפרח עוד הרבה יותר ממה שהיה קודם לכן. כל משפחה וכל אדם יקבלו מענה מלא  - לא תהיה בעניין הזה שום מגבלה תקציבית... יהיו למערכת הזו ללא ספק משמעויות כלכליות".

שר האוצר סמוטריץ': "נבחנים כלל התקציבים שטרם שולמו וחויבו וביניהם כמובן גם התקציבים הקואליציוניים לשנים 2023-2024"

שר האוצר סמוטריץ' הוסיף ואמר: "קיימתי דיונים עם הנהלת האוצר ואנשי מקצוע ונגיד בנק ישראל. 

נתתי הנחיה חד משמעית שאין שום מגבלה של תקציב לגבי דרישות המלחמה של צה"ל וכוחות הביטחון וכל מה שנוגע למעטפת הסיוע לניצולי הטבח. לצורך כך הנחיתי את אגף התקציבים והחשב הכללי לפעול לשינוי סדר העדיפויות התקציבי בעת הזו.
בימים האחרונים, שני האגפים הללו עורכים מיפוי מדוקדק של כלל התקציבים שאינם חיוניים לתמיכה במאמצי הלחימה, לתמיכה באזרחים ולתפקוד הרציף את המשק, על מנת להסיטם בהתאם לצרכים הדחופים של המלחמה.

"במסגרת זו נבחנים כלל התקציבים שטרם שולמו וחויבו וביניהם כמובן גם התקציבים הקואליציוניים לשנים 2023-2024, חלק מהתקציבים כבר הוסטו והיתר יוסטו בהתאם למיפוי ולצורך. כבר בשבוע שעבר הוריתי על עצירת התקציבים כולם וניתובם לדבר אחד בלבד: ניצחון ישראל בעורף ובחזית. אני מתכוון לפקח על כך ולטפל בכך באופן אישי".

כעת נותר לנו להמשיך לעקוב ולראות כיצד יגיבו המשרדים השונים לוויתור על הכספים שהובטחו להם והאם משרד האוצר יצליח להישאר יציב תחת הסערה העתידה לבוא מכיוונם.

סרטון מסיבת העיתונאים:

 


 

x