יוליוס בר: "הסכסוך במזרח התיכון גורם למחירי הנפט להישאר גבוהים"

יוליוס בר: "הסכסוך במזרח התיכון גורם למחירי הנפט להישאר גבוהים, אך במידה והלחימה לא תתרחב באופן משמעותי אנחנו נראה ירידות במחירי הנפט לקראת השנה הבאה"

 

 

 
איור: פאנדראיור: פאנדר
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/10/2023

נורברט רוקר, ראש כלכלה ומחקר הדור הבא בבנק ניהול העושר יוליוס בר: "הסכסוך במזרח התיכון גורם למחירי הנפט להישאר גבוהים, אך במידה והלחימה לא תתרחב באופן משמעותי אנחנו נראה ירידות במחירי הנפט לקראת השנה הבאה"
 
החששות מהסלמה במזרח התיכון מתפשטות בשווקים, אבל סוגיות האג"ח והאינפלציה מתחילות לחזור לעיקר תשומת לב.

הסכסוך הצבאי הטרגי שפרץ בישראל לפני יותר משבועיים נמשך בעוצמה ללא שינוי. עם זאת, העליות שנמדדו בביקוש למקלטים בטוחים, כמו זהב, אג"ח ממשלתיות והדולר, מתפוגגות בהדרגה.

בשוק הנפט המשקיעים דואגים מסיכונים אפשריים כתוצאה מהסכסוך מה שמשפיע על המחירים. עם זאת, גיאופוליטיקה נוטה להיות אלמנט רועש, אך ברוב המקרים היא אינה מזעזעת את השוק באופן יסודי לאורך זמן, ובעיקר גורמת לאי וודאות וחששות בטווח הקצר.

אנו עדיין מאמינים שתרחיש 'ההלם הזמני' הוא הסביר ביותר עבור השווקים. נכון להיום הסכסוך הצבאי נותר מרוכז סביב ישראל. לדעתנו, פרמיית הסיכון הגלומה במחירי הנפט תיעלם תוך מספר שבועות, כאשר התרחיש של 'משבר נפט' אינו סביר במיוחד. הסלמה נוספת של הלחימה תביא לכך שמחירי הנפט יישארו גבוהים למשך זמן רב יותר, לקראת סוף השנה.
 
בהתחשב בהתפתחויות האחרונות, המעצמות באזור הסתמכו עד כה על דיפלומטיה ולא על פעולה צבאית. נראה שהחשש מפני ההשפעה הכלכלית והאינפלציה במחירי הדלק מונעת תגובות קיצוניות.

העימותים הצבאיים באזור לבנון לא התגברו בצורה משמעותית וגם הכניסה לרצועת עזה נמשכת זמן רב מהצפוי בתחילה. לסיכום שוקי הנפט מנותקים במקצת מההשפעות היסודיות שאנו מזהים ואנו צופים שמחירי הנפט ירדו כבר בשנה הבאה, כאשר פער ההיצע והביקוש אמור להיסגר בעתיד.
x