"ישנה ירידה משמעותית במדד הייצור והתעשייה בסין ובאירופה"

יוליוס בר: מדדי מנהלי הרכש של הכלכלות הגדולות מצביעים על כך שהתקררות הכלכלה תמשיך ללוות אותנו גם לשנת 2024

 

 

 
Image by Gerd Altmann from PixabayImage by Gerd Altmann from Pixabay
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
08/11/2023

סטפני קנדי, כלכלנית בבנק ניהול העושר "יוליוס בר": מדדי מנהלי הרכש של הכלכלות הגדולות מצביעים על כך שהתקררות הכלכלה תמשיך ללוות אותנו גם לשנת 2024. ישנה ירידה משמעותית במדד הייצור והתעשייה בסין ובאירופה"
 
"מדדי מנהלי הרכש (PMIs) שפורסמו במהלך אוקטובר מעידים על כך שהדינמיקה של צמיחה איטית צפויה להימשך גם בשנה הבאה. נראה כי הירידה בפעילות הייצור מתייצבת במקצת אך נותרת חלשה.

המדד המשולב למדינות המפותחות ירד בתלילות אל מתחת ל-50 נקודות, המהווה את הסף הקריטי בין התכווצות להתרחבות הפעילות הכלכלית. גם התחזיות לשווקים המתעוררים נחלשו אך נותרו מעל 50 נקודות. ברמת המגזרים והענפים השונים, הירידה בתחומי התעשייה והייצור מראה סימני התייצבות, המצביעים על כך שמהירות ההתכווצות איננה מאיצה. המדדים מראים שמדינות אירופה עדיין חלשות ברמת הצמיחה הכלכלית, כאשר בשוויץ, בצרפת ובגרמניה נרשמה פעילות ייצור נמוכה במיוחד. גם ה-PMI הרשמי של הייצור בסין ירד גם הוא אל מתחת לרף ה-50 נקודות באוקטובר, מה שמצביע על חולשה נוספת בטווח הארוך. מספר מצומצם של מדינות מצליחות לשמור על מומנטום במדד כגון הודו ורוסיה, אך גם הן מאבדות קיטור. מגזר השירותים נותר מאוזן יחסית אך גם הוא מראה סימנים של התקררות בקנה מידה גלובלי.

ה-PMI של מגזר השירותים למדינות המפותחות ירד מתחת ל-50 נקודות לראשונה מזה 9 חודשים. הכלכלות המתעוררות נשארות מעל 50 נקודות אך ממשיכות במגמת ירידה. הודו מפגינה יכולות יוצאות דופן במגזר השירותים והיא היחידה מבין הכלכלות המפותחות שבה המגזר ממשיך לשאוט קדימה. גם ברזיל השתפרה במדד האחרון וחזרה למעל 50 נקודות. בסין ה-PMI עבור מגזר השירותים מראה שלעת עתה, הוא מחזיק מעמד, אך מתמודד עם אתגרים משמעותיים מאוד לצמיחתו.. בסך הכל, מדדי מנהלי הרכש האחרונים מצביעים על כך שהצמיחה הגלובלית איטית צפויה לזלוג גם לתחילת השנה הבאה כאשר הדינמיקה בסין ובאירופה חלשה במיוחד".
x