אפריקה ישראל מגורים וכלל ביטוח ופיננסים חתמו על הסכם השקעה משמעותי בהיקף של עד כ-770 מיליון ₪

במסגרת ההסכם, כלל ביטוח ופיננסים תשקיע כ- 337.5 מיליון ש"ח באפריקה התחדשות עירונית, לפי שווי חברה של כ-1.7 מיליארד ש"ח (אחרי ההשקעה), בנוסף, תוקם שותפות השקעות בהיקף של כ-1 מיליארד ש"ח

 

 

 
מימין: מיכה קליין, מנכ״ל אפריקה ישראל מגורים, צילום: שירן כרמל; ברק בנסקי, משנה למנכ״ל, מנהל חטיבת ההשקעות כלל ביטוח ופיננסים, צילום: סיון פרג׳מימין: מיכה קליין, מנכ״ל אפריקה ישראל מגורים, צילום: שירן כרמל; ברק בנסקי, משנה למנכ״ל, מנהל חטיבת ההשקעות כלל ביטוח ופיננסים, צילום: סיון פרג׳
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/01/2024

חברת אפריקה ישראל מגורים, מקבוצת לפידות קפיטל, מודיעה על חתימת עסקת השקעה בת שלושה מרכיבים עיקריים עם כלל ביטוח ופיננסים, בהיקף של עד כ-770 מיליון ₪: כ-640 מיליון ₪ - השקעה בחברת אפריקה התחדשות עירוניות ובשותפות בין החברות ועוד כ-130 מיליון ₪, ככל שימומשו האופציות בעתיד. חתימת העסקה מהווה המשך להודעת החברה מחודש ספטמבר 2023, על חתימת הסכמות עקרוניות בין הצדדים.

במסגרת העסקה, כלל ביטוח ופיננסים תשקיע כ-337.5 מיליון ש"ח בחברת אפריקה התחדשות עירונית, חברה בת בבעלותה המלאה של אפריקה מגורים תמורת 20% מהון המניות של אפריקה התחדשות. העסקה משקפת לאפריקה התחדשות שווי של כ-1.7 מיליארד ש"ח אחרי הכסף. כמו כן, יקימו אפריקה ישראל מגורים וכלל ביטוח ופיננסיים שותפות, בניהולה הבלעדי של אפריקה, בו תרוכז פעילות החברה בתחום הייזום ומכירה של פרויקטי נדל"ן שעיקרם למגורים בישראל במהלך חיי השותפות (עד 57 חודשים). אפריקה מגורים תחזיק ב-70% מהשותפות ואילו כלל תחזיק ב-30% מהשותפות. היקף ההון שיושקע שותפות יעמוד על סך של עד 1 מיליארד ש"ח, כאשר החברה תהיה זכאית לדמי ניהול מהפרויקטים ולדמי הצלחה מהשותפות. בנוסף, תקצה אפריקה מגורים לכלל אופציות לרכישת 4% מהון המניות של החברה, ללא תמורה, אשר ניתנות למימוש בתקופה של 42 חודשים ממועד ההקצאה במחיר מימוש של 240 ש"ח למניה, עם התאמות מקובלות לחלוקות דיבידנד, מניות הטבה וכיו"ב.

מיכה קליין, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים: "כלל ביטוח ופיננסים היא מגופי ההשקעה המובילים בישראל ואנחנו שמחים מאוד על שיתוף הפעולה ועל הסכם ההשקעה המשמעותי הזה, בסך כולל של עד כ-770 מיליון ₪. העסקה מהווה הבעת אמון משמעותית באפריקה ישראל מגורים ובאסטרטגיה העסקית שלה ומכפיל כוח משמעותי עבור שני הגופים. ההון שיושקע בשותפות החדשה ובחברה הבת, אפריקה התחדשות עירונית, יעצים את יכולותיה של אפריקה מגורים ויאפשר לנו להרחיב בצורה משמעותית את היקפי הפיתוח בפרויקטי נדל"ן בכלל, ובהתחדשות עירונית בפרט - במיוחד בתקופה זו בה קיימות הזדמנויות רבות. חברת הבת בתחום ההתחדשות העירונית, אותה הקמנו לפני יותר מעשור, הינה מהחברות המובילות בתחום בישראל. אפריקה התחדשות עירונית פעילה בעשרות פרויקטים ואנו גאים בשווי המשמעותי המשתקף לה בעסקה זו."

ברק בנסקי, משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת ההשקעות של כלל ביטוח ופיננסים, ציין: "אנו מברכים על חתימת העסקה והרחבת שיתוף הפעולה עם אפריקה מגורים. העסקה משלבת השקעה בחברת אפריקה מגורים התחדשות עירונית, והקמת שותפות לייזום נדל״ן למגורים לניצול מצב השוק הנוכחי. ביצוע העסקה דווקא בעת הנוכחית, מעיד על האמון הרב שיש לנו בהנהלת החברה, בבעלת השליטה בה, וביכולת החברה לנצל את כספי ההשקעה והשותפות לצמיחה ורווחים עתידיים. עסקה זו, מצטרפת למספר עסקאות פרטיות שביצעה כלל בתחום הנדל״ן למגורים מתחילת השנה. עסקאות אלו המסתכמות בהיקף כולל של כ 1.2 מיליארד ₪, מביאות לידי ביטוי את האסטרטגיה של כלל להגדלת החשיפה בתיקי העמיתים לתחום הנדל"ן למגורים בישראל. אנו מאמינים, כי השקעה בתחום הנדל״ן למגורים, בעת הנוכחית, מהווה הזדמנות השקעה אטרקטיבית, ואנו נמשיך לחפש הזדמנויות נוספות בתחום, על מנת לייצר תשואה עודפת לעמיתינו".

מטעם כלל ביטוח ופיננסים, הובילו את העסקה ליאת חזות, סמנכ"לית בכירה, מנהלת תחום אשראי והשקעות אלטרנטיביות, חן קוטון, מנהל מחלקת השקעות ישירות וצחי דרוקר, סמנכ"ל בכיר, מנהל מטה ויועץ משפטי כ.נ.ף. את כלל ליוו בעסקה משרד עו"ד פישר בכר חן, עו"ד אברמי וול ועו"ד לירון כהן.

את העסקה מטעם אפריקה ישראל מגורים הובילו עו"ד עופר ינקוביץ ועו"ד גיל צ'רצ'י ממשרד וקסלר ברגמן.

לגרף אפריקה מגורים לחצו כאן

138 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 90.79 מיליון באפריקה מגורים
קרנות נאמנות שמחזיקות את אפריקה מגורים. לרשימה המלאה
x