שוק מוצרי הצריכה בישראל פתח את השנה עם עלייה של 7.4% בחודש ינואר

שוק מוצרי הצריכה – מה היה לנו בינואר ומה צפוי בהמשך?

 

 

 
Photo Market Igor Bukhlin Dreamstime.comPhoto Market Igor Bukhlin Dreamstime.com
 

שירה אליעז, אנליסטית קמעונאות, IBI בית השקעות
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/03/2024

מה היה לנו?

שוק מוצרי הצריכה בישראל פתח את השנה עם צמיחה נאה בהיקף המכר הכספי, כאשר לפי נתוני סטורנקסט נרשמה עלייה של 7.4% בחודש ינואר. הצמיחה נתמכה מעליית מחירים של 3.5% - עלייה מתונה בהשוואה לשנים 2022-2023, כך שהעלייה הריאלית הסתכמה ב-3.9%. בנוסף, אנו מעריכים כי מיעוט בטיסות לחו"ל בהשוואה לתקופה המקבילה על רקע הלחימה תמך בביקושים. עוד נציין כי בנטרול הפער בימי מכירה, נרשמה צמיחה מתונה יותר של 5.8% בחודש שחלף. בתוך כך נזכיר כי בשנת 2023 שוק מצרי הצריכה בישראל הציג עלייה של 6.2% בהיקף המכר הכספי, הכוללת עליית מחירים משמעותיות של 4.8%, כך שמבחינה ריאלית נרשמה עלייה של 1.4% בלבד.


בחלוקה לפי תחומים, תחום המזון הציג את עליית המחירים המשמעותית ביותר בחודש ינואר בשיעור של 5.6%, כאשר תחום טיפוח הפרט רשם עלייה מתונה של 0.7%. מנגד, תחום המשקאות ותחום המוצרים לבית מציגים ירידות מחירים של 2.5% ו-3.6% בהתאמה, זאת על רקע ביטול רפורמות המיסוי, שלהערכתנו מיתן את עוצמת עליות המחירים בתחומים אלה. מבחינה ריאלית, כל התחומים מציגים צמיחה, כאשר תחומי המשקאות והמוצרים לבית מציגים את העלייה הגבוהה ביותר לאור ירידות המחירים.

עוד עולה מנתוני סטורנקסט כי נתח המותג הפרטי ירד לרמה של 7.4% בינואר לעומת 7.7% בינואר 2023, כאשר בהשוואה לשנת 2023, בסיכומה נתח השוק של המותג הפרטי עמד על 7.3%, מדובר בעלייה קלה.

ומה צפוי בהמשך?

להערכתנו, עליות המחירים ימשיכו ללוות את הסקטור בהמשך השנה לאור התייקרות נוספת בקשת רחבה של תשומות דוגמת חשמל, דלק, מחירי הובלה ושכר עבודה, אשר מכבידה על מבנה ההוצאות של החברות ומבססת את הצורך בהעלאות מחיר. ובכך, עליות המחירים הצפויות לצד העלייה בהוצאות משקי הבית יובילו להערכתנו להתמתנות ברמות הביקושים הריאליים ובעלייה מתונה בנתח השוק של המותג הפרטי. עם זאת, מיעוט בטיסות לחו"ל על רקע הלחימה צפוי לתמוך בתקופה הקרובה בסביבת הביקושים.
x