קבוצת טיב טעם מסכמת את הרבעון הרביעי של שנת 2023

ההכנסות ברבעון הרביעי גדלו בכ- 2.7% והסתכמו בכ- 433.7 מיליון ש"ח לעומת כ- 422.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל

 

 

 
חגי שלום, מנכ״ל ובעלים של טיב טעם, צילום: אסף לבחגי שלום, מנכ״ל ובעלים של טיב טעם, צילום: אסף לב
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/03/2024

קבוצת טיב טעם מסכמת את הרבעון הרביעי של שנת 2023

ההכנסות ברבעון הרביעי גדלו בכ- 2.7% והסתכמו בכ- 433.7 מיליון ש"ח לעומת כ- 422.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל.

הפדיון בחנויות זהות עלה בכ- 5.2% בהשוואה לרבעון המקביל.

הרווח התפעולי הסתכם לכ- 17.5 מיליון ש"ח בהשוואה לכ- 28.9 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי, בנטרול עלות תכנית הנאמנות, הסתכם לכ-24.8 מיליון ש"ח לעומת כ-27.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי הסתכם לכ- 7 מיליון ש"ח בהשוואה לכ- 17.2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי, בנטרול עלות תכנית הנאמנות, הסתכם ברבעון לכ-12.6 מיליון ש"ח לעומת כ-16 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

מועדון הלקוחות גדל בכ- 8% ביחס לאשתקד וכולל כ- 528 אלף חברים.

החברה תחלק דיבידנד בסך של כ- 2.1 מיליון ש"ח אשר ישולם בחודש אפריל 2024.

חגי שלום, המנכ"ל ובעל השליטה מסר: "שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת אשר הושפעה במידה רבה מניסיון ההפיכה המשפטית, סביבת הריבית הגבוהה והמלחמה הקשה אשר פרצה בשביעי לאוקטובר. נסיבות אלה הביאו לפגיעה קשה בעיקר במגזר התעשייה, עקב הירידה התלולה בתחומי המסעדות, היין והאלכוהול. בתחום הקמעונאות, חווינו עליה תלולה בתקורות ובהוצאות המימון, אולם המשכנו לצמוח. פתחנו בשנה זו שלושה סניפים חדשים, כאשר הפדיון למטר רבוע בחנויות זהות בסיכומו של השנה היה הגבוה אי פעם. השקת תכנית הנאמנות החדשה ללקוחות המועדון אמנם הקטינה מהותית את הרווחיות, אך אנו רואים בה השקעה בעלת ערך רב אשר תתרום לדעתנו להמשך הצמיחה בשנים הבאות. מועדון הלקוחות צמח בשנה החולפת בכ-8% לכ-528 אלף חברים, אשר באמצעות התכנית החדשה אנו מנהלים מולם קשר שוטף ומעריכים כי נצליח להגדיל את אחוז הלקוחות הקבועים. פתחנו את שנת 2024 עם צמיחה גבוהה מהממוצע ברשתות המזון כפי שפורסם ע"י סטורנקסט  לחודשים ינואר-פברואר 2024 . אנו מעריכים כי נמשיך לצמוח בקצב מואץ גם בהמשכה ולפתח את  מנועי הצמיחה בתחומי הליבה, קמעונאות ותעשייה." 

תמצית תוצאות הפעילות לרבעון הרביעי  ולשנת 2023

הכנסות מגזר קמעונאות המזון ברבעון הסתכמו בכ- 376.2 מיליון ש"ח, בהשוואה להכנסות בסך כ- 365.9 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, עליה של כ- 2.8%, בנטרול השפעת תוכנית הנאמנות (צבירת נקודות של 3% למימוש עתידי), כדי 7.3 מיליון ש"ח, הכנסות מגזר הקמעונאות גדלו  בכ-  17.6 מיליון ש"ח ובשיעור של כ-4.8%. הגידול מיוחס לגידול בביקושים עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל בתחילת חודש אוקטובר 2023, יחד עם המשך התחזקות ערוץ האון ליין ופתיחת חנויות חדשות ובגידול במספר חברי המועדון.

בשנת 2023 הסתכמו ההכנסות בכ- 1,423.3 מיליון ש"ח, גידול בשיעור של כ- 3.2% בהשוואה להכנסות בסך כ- 1,378.5 מיליון ש"ח בשנה מקבילה אשתקד. 

הפדיון בחנויות זהות ברבעון עלה בכ- 5.2% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בשנת 2023 הפדיון בחנויות זהות עלה  ב-3.3% בהשוואה לשנה המקבילה אשתקד.

במגזר התעשייה, סך ההכנסות ברבעון הסתכם בכ- 89.3 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ- 87.9 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 1.7%. רובו של הגידול מיוחס , בעיקר , לאיחודה של חברת מעדני זילבר, שרכישתה הושלמה בחודש ינואר 2023, ותרומת מוצריה למחזור ההכנסות של מגזר התעשייה וכן מהתמקדות החברה בקטגוריות הרווחיות והצומחות של גבינות ומוצרי חלב, דגים ופירות ים קפואים, יין ואלכוהול . בשנת 2023 הסתכמו הכנסות מגזר התעשייה בכ- 373.3 מיליון ש"ח לעומת הכנסות בסך כ- 340.7 מיליון ש"ח בשנה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 9.6%.

סך הכנסות הקבוצה ברבעון הסתכמו בכ- 433.7 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ- 422.5 מיליון ש"ח ברבעון המקביל, גידול של כ- 2.7%. בשנת 2023 הסתכמו הכנסות הקבוצה בכ- 1,675.5 מיליון ש"ח, בהשוואה להכנסות בסך כ- 1,599.2 מיליון ש"ח בשנה המקבילה אשתקד, גידול בשיעור של כ- 4.8%.

הרווח הגולמי של מגזר קמעונאות המזון הסתכם ברבעון בכ- 118 מיליון ש"ח (31.4% ממחזור ההכנסות) בהשוואה לכ-120.4 מיליון ש"ח (32.9% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ- 2%. הקיטון נובע מהנחה בת 3% ללקוחות המועדון ממימוש תוכנית הנאמנות. בשנת 2023 הסתכם הרווח הגולמי בכ- 464.3 מיליון ש"ח (32.6% ממחזור ההכנסות), בהשוואה ל-447.2 מיליון ש"ח (32.4% ממחזור ההכנסות) בשנה המקבילה אשתקד, גידול של כ-3.8%. הגידול נובע מגידול במכר הכספי, הנחות מספקים וגידול ניכר בפעילות וולט ובקיזוז הנחה בת 3% ללקוחות המועדון ממימוש תוכנית הנאמנות.

הרווח הגולמי של מגזר התעשייה הסתכם ברבעון בכ-16.5 מיליון ש"ח (כ- 18.5% ממחזור ההכנסות), בהשוואה לכ-20.4 מיליון ש"ח (כ- 23.2% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. בשנת 2023 הסתכם הרווח הגולמי בכ- 76.4 מיליון ש"ח (כ- 20.5% ממחזור ההכנסות), בהשוואה לכ- 81.2 מיליון ש"ח (כ- 23.8% ממחזור ההכנסות) בשנה מקבילה אשתקד. הקיטון נובע בעיקר מהמשך עליות מחירי חומרי הגלם בקטגורית הבשר הטרמי ומעליית שערי מטבעות החוץ, כאשר עדכון מחירים ללקוחות בוצע, מעת לעת, במהלך שנת הדוח ולאחריה.

הרווח הגולמי של הקבוצה ברבעון הסתכם בכ- 134.5 מיליון ש"ח (כ- 31% ממחזור ההכנסות) בהשוואה לכ- 140.6 מיליון ש"ח (כ- 33.3% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל. בשנת 2023 הסתכם הרווח הגולמי בכ- 540.2 מיליון ש"ח (שיעור של כ- 32.2%), בהשוואה לכ- 527.7 מיליון ש"ח (כ- 33% ממחזור ההכנסות) בשנה המקבילה אשתקד, גידול של כ-2.4%. 

הרווח התפעולי של החברה הסתכם ברבעון לכ- 17.5 מיליון ש"ח בהשוואה לכ- 28.9 מיליון ש"ח ברבעון המקביל, קיטון של כ-39.4% הרווחיות התפעולית ירדה לכ- 4% מהיקף ההכנסות לעומת כ- 6.8% ברבעון המקביל. הירידה  בשיעור הרווח התפעולי ברבעון השלישי, בנטרול התחייבות תוכנית נאמנות בסך של כ-7.3 מיליון ש"ח ובנטרול ביטול הפרשה חד פעמית  סך של 1.5 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד הינה כ-9.4%. בשנת 2023 הרווח התפעולי הסתכם בכ- 81.9 מיליון ש"ח לעומת כ- 104.1 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה, ירידה של כ- 21.3%. הירידה  ברווח התפעולי בנטרול התחייבות תוכנית נאמנות בסך של כ-9.9 מיליון ש"ח ,בנטרול הוצאות הנפקת אופציות סך של כ-1.2 מיליון ש"ח ובנטרול הכנסה חד פעמית בהיקף של כ-3.4 מיליון ש"ח אשר הייתה בתקופה המקבילה אשתקד הינה כ-7.7%. הרווחיות התפעולית ירדה בתקופה  לכ- 4.9% לעומת כ- 6.5% בשנה המקבילה אשתקד.

ה- EBITDA ברבעון הרביעי הסתכם בכ- 44.4 מיליון ש"ח בהשוואה לכ-53 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול התחייבות תוכנית נאמנות ה- EBITDA ברבעון הרביעי הסתכם בכ- 51.7 מיליון ש"ח. בשנת 2023 ה- EBITDA הסתכם בכ- 187 מיליון ש"ח בהשוואה לכ- 198.4 מיליון ש"ח בשנה המקבילה אשתקד. בנטרול התחייבות תוכנית נאמנות והוצאות הנפקת אופציות ה- EBITDA בשנת 2023 הסתכם בכ- 198.1 מיליון ש"ח ללא שינוי מהשנה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי הסתכם ברבעון לכ- 7 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ- 17.2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של  כ- 59.5%. הירידה ברווח ברבעון הרביעי, בנטרול התחייבות תוכנית נאמנות, נטו סך של כ-5.6 מיליון ש"ח ובנטרול ביטול הפרשה חד פעמית, נטו  סך של כ-1.2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד הינה כ-21.4%. בשנת 2023, הרווח הנקי הסתכם לכ- 37.7 מיליון ש"ח, לעומת כ- 61.1 מיליון ש"ח בשנה מקבילה אשתקד, קיטון של כ- 38.4%. הירידה  ברווח לשנה  בנטרול התחייבות תוכנית נאמנות, נטו סך של כ-7.6 מיליון ש"ח בנטרול נטו של הוצאות הנפקת אופציות סך של כ-0.9 מיליון ש"ח ובנטרול הכנסה חד פעמית, נטו סך של כ-2.6 מיליון ש"ח אשר נרשמה בשנה המקבילה  אשתקד הינה כ-21%.

לגרף טיב טעם לחצו כאן

153 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 65.39 מיליון בטיב טעם
קרנות נאמנות שמחזיקות את טיב טעם. לרשימה המלאה
x