תחום המגורים של גב-ים צפוי לגדול

עם השלמת רכישת פעילות המגורים מנכסים ובנין

 

 

 
אבי יעקובוביץ׳, צילום: אלדד רפאליאבי יעקובוביץ׳, צילום: אלדד רפאלי
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
08/04/2024

גב-ים תרכוש, בין היתר, את חברת נכסי הדרים, חברה בת בבעלות מלאה של נכסים ובנין, המחזיקה בחברת נווה-גד בנין ופיתוח, מחברות הבנייה למגורים והתחדשות עירונית הוותיקות בארץ.

הפעילות הנרכשת כוללת פרויקטים למגורים, ביניהם, פרויקט דפנה היוקרתי במרכז תל-אביב, פרויקטים בקרית אונו ובפתח תקווה ועתודות קרקע במרכז הארץ.

בפרויקטים הנרכשים פוטנציאל לכ-550 יח"ד (חלק החברה), והם יתווספו לתב"עות אותן מקדמת גב-ים בהיקף של כ-6,200 יח"ד.

פעילות המגורים הנרכשת מהווה מנוע צמיחה נוסף לחברה, לצד הפעילות האינטנסיבית בתחום הנדל"ן המניב.

בהמשך לדיווח בדוחותיה הכספיים של נכסים ובניין מסוף שנת 2023, בדבר בחינת מימוש אחזקות החברה בפעילותה בתחום הבניה למגורים באמצעות צירופם לפעילות גב ים, יוצא המהלך לדרך. המהלך כפוף לאישור האסיפה הכללית של גב ים.

אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים, מסר: "בהתאם להחלטת החברה להרחבת פעילות ייזום המגורים, גב-ים רואה הזדמנות עסקית ברכישת נכסי הדרים, על בסיס פלטפורמה קיימת, הכוללת בעיקר פרויקטים קיימים בהיקף של כ-550 יח"ד, ביניהם פרויקטים מרכזיים להתחדשות עירונית באזורי ביקוש במרכז הארץ, לרבות מתחמי דפנה בתל-אביב, הנמצא בשלבי ייזום מתקדמים, בהיקף של מאות יח"ד ופרויקט נוסף בפתח תקווה, בהיקף של מאות יח"ד נוספות.. במקביל, החברה ממשיכה בהשבחת הנכסים והקרקעות שבבעלותה, ומקדמת תב"עות בעלות פוטנציאל להקמת כ-6,200 יחידות דיור ברחבי הארץ, הכוללות תוכניות בהרצליה פיתוח, מת"ם, רחובות, חולון, עכו, באר-שבע וקרית ים. אנו רואים בפעילות המגורים תחום איכותי, צומח ובעל אופק משמעותי, בייחוד בימים אלה, ונמשיך לפתחו לצד המשך הייזום בפעילות הנדל"ן המניב והשבחת נכסי החברה, אשר תמשיך להוות ליבת פעילותה של גב-ים".

חברת חברת הנדל"ן המניב גב-ים, בניהולו של אבי יעקובוביץ, הודיעה היום כי בכוונתה לרכוש את פעילות ייזום פרוייקטי הבנייה למגורים בישראל מנכסים ובניין, בעלת השליטה בחברה, תמורת כ-140 מיליון ש"ח בדרך של הקצאת מניות לנכסים ובנין בגב-ים, וכן תמורות עתידיות ותמורות מותנות, אשר ישולמו במזומן. בפרויקטים הנרכשים פוטנציאל לכ-550 יח"ד (חלק החברה) והם יתווספו לתב"עות אותן מקדמת גב-ים לתכנון ורישוי של כ-6,200 יח"ד.

במסגרת ההסכם, תרכוש גב-ים את מלוא הון המניות הרגילות של חברת נכסי הדרים, חברה בת בבעלות מלאה של נכסים ובנין, המחזיקה בחברת נווה-גד בנין ופיתוח, מחברות הבנייה למגורים והתחדשות עירונית הוותיקות בארץ. 

לנכסי הדרים ונווה גד פרוייקטים למגורים, ביניהם פרויקט דפנה היוקרתי במרכז ת"א (פינוי בינוי) בהיקף של מאות יח"ד, המחוזק על ידי נווה גד בשיעור של 65%, ופרויקט מגורים בקרית אונו המוחזק בשיעור של 83.3% בהיקף פוטנציאלי של מאות יח"ד נוספות. נכסי הדרים מחזיקה גם בעתודות קרקע חקלאיות בנס ציונה, קדימה-צורן וצריפין.

בנוסף, בכוונת גב-ים לרכוש את זכויות נכסים ובנין (60%) בפרויקט מגורים (פינוי בינוי) ברמת ורבר בפתח תקווה בדרך של המחאת זכויות. הפרויקט מוחזק ישירות על-ידי נכסים ובנין. 

כלל העסקה האמורה לעיל כפופה לאישור האסיפה הכללית של גב-ים.  

התמורה המיידית תשולם לנכסים ובנין בדרך של הקצאת מניות של גב-ים, כך שהעסקה אינה כוללת הוצאה תזרימית מיידית, והיחסים הפיננסיים הקיימים של גב-ים נשמרים, ללא הגדלה של שיעור המינוף. כמו כן, העסקה כוללת תמורות עתידיות מותנות שישולמו במזומן בהתקיים תנאים מסויימים וחלוקת רווחים עתידית בפרויקטים של הפינוי בינוי (למעט מתחם אחד בדפנה מתוך שלושה שבגינו תשולם תמורה מיידית). כמו כן, גב-ים תיטול מנכסים ובניין את חובת ההחזר של הלוואות שהעמידו נכסי הדרים וחברות בנות שלה לנכסים ובנין.

יודגש כי לאחר ההעברה לגב ים כאמור, נכסי הדרים ונווה גד ימשיכו לפעול ולקדם את פרויקטי ההתחדשות העירונית שלהן באמצעות הצוותים המקצועיים  שיוסיפו ללוות את הפרויקטים שהם מטפלים בהם.

את גב-ים ליוו בעסקה משרד עוה"ד מיתר, BDO ומשרד השמאים פז כלכלה. את נכסים ובניין ייצג שי האגר ממשרד גרוס-גולדפרב.

פרויקט דפנה, צילום: 3division

לגרף גב ים לחצו כאן

75 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 32.79 מיליון בגב ים
קרנות נאמנות שמחזיקות את גב ים. לרשימה המלאה
x