הפניקס בדרך להפוך לחברה ללא גרעין שליטה: מניות בעלי החברה צפויות להימכר בבורסה

בעלות השליטה של הפניקס אחזקות סנטרברידג' וגלאטין פוינט קיבלו אישור מרשות שוק ההון לרדת מהחזקה של 31% ל-10% בלבד. הפניקס תהפוך בדרך זו לחברה ללא גרעין שליטה

 

 
אייל בן סימון, מנכ״ל הפניקס, צילום: ענבל מרמריאייל בן סימון, מנכ״ל הפניקס, צילום: ענבל מרמרי
 

דניאל דותן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/04/2024

החברה המוסדית הגדולה בישראל מבחינת היקף הנכסים המנוהלים, הפניקס, בדרך להיות חברה ללא גרעיון שליטה. 

הפניקס אחזקות דיווחה לבורסה אמש (ראשון) כי הקרנות הזרות סנטרברידג' וגלאטין פוינט - בעלות השליטה בחברה, קיבלו אישור מרשות שוק ההון לרדת מאחזקה של 31% ממניות החברה (כיום) להחזקה של עד 10% ממניות החברה בלבד. הקרנות ימכרו את מניותיהן במהלך השנה ורבע הקרובות.

אמש בשעה 16:33, דיווחה הפניקס אחזקות לבורסה על הודעת בעלי השליטה לחברה בנושא קבלת היתר להחזקת אמצעי שליטה בחברה, וצירפה לדיווח את המכתב באנגלית (ובתרגום לעברית) שנשלח לה מאת Belenus Lux S.a.r.l ("בלנוס") הנמצאת בבעלות בעלי השליטה בחברה.

צילום מסך מדיווח הפניקס לבורסה:

במכתב נמסר לחברת הפניקס אחזקות כי רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון העניקה ב-21 באפריל 2024 לקרנות ולבעלי המניות של הקרנות, היתר החזקה המאפשר להם להחזיק עד 10% מאמצעי השליטה בחברה.  הקרנות ובעלי המניות הסופיים בהפניקס אחזקות מחזיקים היום כ- 31.16% מאמצעי השליטה בחברה. 

על פי המכתב, היתר ההחזקה ייכנס לתוקף במועד שבו החזקות הקרנות בחברה (דרך בלנוס) ירדו מתחת להחזקות של 30% בחברה. אז הדירקטורים מטעם הקרנות ייאלצו להתפטר בתוך 90 יום. 

ההיתר קובע כי מועד תחילתו חייב להתחיל לא יותר מ-16 חודשים מהתאריך שבו ניתן ההיתר. אם אחזקת הקרנות לא תרד מתחת ל-30% תוך 16 חודשים, יפוג תוקף היתר ההחזקה והיתר השליטה יישאר בתוקף. עוד ההיתר קובע, על פי המכתב, כי ורשות שוק ההון תוכל להאריך את התקופה הזו בעוד שנתיים. 

קישור למכתב
 

x