גב-ים מפרסמת הבוקר את הדוח הכספי לרבעון הראשון של שנת 2024 וממשיכה להציג גידול בפרמטרים התפעוליים

 

 

 
אבי יעקובוביץ׳, צילום: אלדד רפאליאבי יעקובוביץ׳, צילום: אלדד רפאלי
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/05/2024

גידול של כ-9% ב-NOI של החברה אשר הסתכם ברבעון הראשון של השנה בסך של 169 מיליון ש"ח. תחזית החברה ל-NOI לשנת 2024 עומדת על טווח של כ- 685-705 מיליון ש"ח.

גידול של כ-5% ב-NOI מנכסים זהים, לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

גידול של כ-5% ב-FFO המיוחס לבעלי המניות, אשר הסתכם ברבעון הראשון של השנה בסך של 101 מיליון ש"ח. תחזית החברה ל-FFO המיוחס לבעלי המניות לשנת 2024 עומדת על טווח של כ- 390-405 מיליון ש"ח.

גידול של כ-6% בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת, אשר הסתכם ברבעון הראשון של השנה בסך של 150 מיליון ש"ח.  

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ברבעון הראשון של השנה בסך של 69 מיליון ש"ח, לעומת סך של 88 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. השינוי נובע בעיקר מהקיטון בהכנסות מעליית שווי הוגן ביחס לרבעון הראשון של שנת 2023.

החברה חתמה במהלך הרבעון הראשון על 34 הסכמי שכירות בנכסים קיימים בעלייה ריאלית ממוצעת בשיעור של כ-9%.

לגב-ים צבר פרויקטים הכולל 10 פרויקטים בייזום במוקדי הביקוש במדינה, בשטח כולל של כ-410 אלף מ"ר (חלק גב-ים במאוחד), בהשקעה כוללת של כ-4.4 מיליארד ש"ח, אשר יוסיפו להכנסות החברה כ-336 מיליון ש"ח בשנה. כ-50% מהשטחים העיליים בפרויקטים אלו שווקו.

לחברה נכסים מניבים בשטח כולל של כ-1.1 מיליון מ"ר, שאינם משועבדים, במוקדי הנדל"ן האיכותיים במדינה, בלב איזורי הביקוש בתל-אביב, הרצליה, מתם, ירושלים, באר שבע, רחובות, רעננה ואחרים, בשיעור תפוסה יציב של כ-97%.

אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים, אמר היום: "אנו חווים את אחת התקופות המורכבות והמאתגרות ביותר למדינת ישראל, שנותנת את אותותיה ומקרינה על המשק הישראלי. לצד סביבה עסקית מורכבת זו, אשר תמשיך להיות מאתגרת גם בהמשך שנת 2024, גב-ים פועלת תוך ראייה לטווח ארוך, וממשיכה להתמקד בפעילות השוטפת והייזום האינטנסיבי, הכולל 10 פרויקטים, בהיקף של כ-410 אלף מ"ר, במוקדי הנדל"ן האיכותיים ביותר בישראל. פרויקטים אלו, עם השלמת ואכלוסם, יוסיפו להכנסות החברה סך של כ-336 מיליון ש"ח בשנה, ויעמידו את מצבת הנכסים של החברה על כ-1.5 מיליון מ"ר, והכנסות צפויות בסך של כ-1 מיליארד ש"ח בשנה. פעילותה של החברה נשענת על בסיס לקוחות בינלאומיים חזק וחסין, המובילים בעולם ובארץ, וכוללים את אפל, גוגל, אמזון, מייקרוסופט, אינטל, NVIDIA, GM, GE, פיליפס, מובילאיי, IBM, DELL, אלביט, רפאל ואחרים.

גם בתקופה מאתגרת זו מתנהלים משאים ומתנים מתקדמים עם חברות טכנולוגיה מובילות במספר מוקדים מרכזיים בהם יוזמת החברה, נתון שמקרין על עוצמת חברות הטכנולוגיה Tier1, שממשיכות להישען על האחיזה במרכזי הפיתוח בישראל, המהווים מוקד אסטרטגי במערך הפיתוח העולמי של אותן חברות, ומעמיד את המשק הישראלי בחוד החנית של תעשיית ההייטק הגלובלית, כשהוא נסמך על ההון האנושי מהטובים בעולם. 

החברה מסכמת את הרבעון הראשון של 2024, וממשיכה להציג דוחות טובים, עם גידול בפרמטרים התפעוליים, לרבות גידול ב-NOI וב-FFO המיוחס לבעלי המניות, עלייה ריאלית בדמי השכירות ושיעורי תפוסה גבוהים. 

גב-ים ממשיכה לשמר פורטפוליו נכסים ייחודי ואיכותי, בלב איזורי הביקוש במדינה, הנשען בין היתר על מטרופולין ת"א, מרחב הרצליה, פארק מתם והפארקים האקדמיים בבאר שבע ובירושלים. 

בנוסף, החברה מקדמת 6 פרויקטים לרמת תכנון ורישוי, בשטח כולל של כ-170 אלף מ"ר, ומקדמת, יחד עם חברת אמות, רכישת נכסים במתחם סובב תוה"א, לטובת הקמתו של פרויקט תוה"א3 בעתיד. 

בהמשך לפיתוח פעילות הליבה של החברה בתחום הנדל"ן המניב, החברה פועלת להרחבת פעילותה בתחום המגורים, באמצעות רכישת פעילותה של נכסים ובנין בתחום זה, בכפוף לאישורה של האסיפה הכללית. פעילות זו כוללת פרויקטים איכותיים במוקדי הביקוש המרכזיים בגוש דן, בהיקף כולל של כ-550 יח"ד (חלק החברה), ביניהם פרויקטים להתחדשות עירונית בשלבי ייזום מתקדמים, לרבות פרויקט דפנה היוקרתי בתל-אביב, בהיקף של מאות יח"ד. פעילות זו תתווסף לפעילות הקיימת של החברה בתחום המגורים, במסגרתה מקדמת החברה תב"עות עם פוטנציאל של כ-6,200 יח"ד. פעילות זו יוצרת בסיס רחב לצמיחתה של החברה בשנים הקרובות".

לגרף גב ים לחצו כאן

69 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 32.09 מיליון בגב ים
קרנות נאמנות שמחזיקות את גב ים. לרשימה המלאה
x