טופגאם סוגרת את הרבעון עם רווח נקי שובר שיאים של 1.3 מיליון דולר

הרווח הנקי של החברה ברבעון הראשון של השנה זינק פי 3 לעומת הרבעון הראשון אשתקד; החברה מציגה צמיחה דו-ספרתית גבוהה בכל המדדים

 

 

TopGum, צילום: טופ גאםTopGum, צילום: טופ גאם

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/05/2024

טופגאם, המובילה בשוק תוספי התזונה המיוצרים כסוכריות גומי, חזרה לצמיחה מואצת בתחום תוספי התזונה, וסיימה את הרבעון הראשון של שנת 2024 עם זינוק של 35% במכירות בתחום;

הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2024 זינק פי 3 לעומת הרבעון הראשון של 2023;

צבר ההזמנות של החברה בתחום תוספי התזונה לרבעונים הקרובים עומד על 17 מיליון דולר, לעומת 9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד – והוא הגבוה ביותר בכל הזמנים;

מוצרי ה-Tailor-Made שמייצרת החברה עבור לקוחות אסטרטגיים נהנו מצמיחה מואצת של 121%.

TopGum (טופגאם), החברה המובילה בשוק תוספי התזונה המיוצרים כסוכריות גומי, מפרסמת את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה, ומציגה את הרבעון הטוב ביותר שלה מאז היווסדה עם הכנסות שיא בכלל ובמגזר תוספי התזונה המוביל את פעילות החברה בפרט. 

ברבעון הראשון הגיעו הכנסות טופגאם לכ-14.8 מיליון דולר – גידול של כ-18% ביחס להכנסות הרבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול מיוחס לזינוק במכירות מגזר תוספי התזונה, בשיעור של כ-35%. כתוצאה מהגידול במכירות רשמה החברה עלייה משמעותית של כ- 19% ב- Adjusted EBITDA, ביחס לרבעון המקביל אשתקד. ה Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם לסך של כ-2.4 מיליון דולר וזאת למרות ההוצאות העודפות בגין מלחמת חרבות ברזל. בהתאם, הרווח הנקי של החברה גדל פי 3 ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2023, והסתכם בכ-1.3 מיליון דולר.

צמיחה מואצת בתחום תוספי התזונה 

מגמת הצמיחה המואצת של תחום תוספי התזונה המיוצרים כסוכריות גומי נמשכה גם ברבעון הראשון של 2024, עם מכירות בתחום תוספי התזונה של כ-8.8 מיליון דולר – גידול של כ-35% ביחס לרבעון הראשון בשנת 2023. בתוך כך, ובהתאם לאסטרטגיה שמתווה החברה מאז הרבעון האחרון של 2019, גם שיעור המכירות בתחום תספי התזונה ביחס למכירות תחומים אחרים של החברה (ממתקים ואחר) המשיך לגדול והגיע לסך של כ-60% מכלל המכירות, לעומת 55% בשנת 2023 ו-39% בשנת 2020.

טופגאם צופה המשך צמיחה דו-ספרתית בשיעור גבוה בתחום תוספי התזונה גם בהמשך השנה. לחברה צבר הזמנות של תוספי תזונה המיועד לאספקה במהלך הרבעונים הקרובים, שהגיע גם הוא לשיא כל הזמנים ועומד על סך של כ-17 מיליון דולר, נכון למועד הדו"ח. זאת לעומת כ-9 מיליון דולר בלבד במועד המקביל אשתקד. 

בהתאם למדיניות של טופגאם, עיקר המכירות של החברה בתחום תוספי התזונה הוא של מוצרים Tailor-Made, כלומר מוצרים שפותחו במיוחד עבור לקוחות ספציפיים בהתאם לדרישותיהם, בתהליך שאורכו בין חצי שנה לשנה וחצי. תהליך זה מבצעת החברה לרוב מול לקוחות Tier-1 ולקוחות נוספים אותה מחשיבה טופגאם כאסטרטגיים. בנוסף, לגידול במכירות החברה בתחום תוספי התזונה ברבעון הראשון תרמו מכירות מוצרי Turn-Key (מכירה של מוצרים מבוקבקים להבדיל ממכירה בתפזורת) שהינם בעלי ערך מוסף ללקוח ומקור נוסף להגדלת היקף ההכנסות והרווח של החברה.

מכירת מוצרי Tailor-Made צמחו בשיעור חד של כ-121% והאמירו לסך של 6.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024, לעומת 3.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד; שיעור חלקם של הלקוחות האסטרטגיים בהכנסות החברה בתחום תוספי התזונה צמח ל-64% ברבעון הראשון של השנה, לעומת 41% ו- 36% ברבעון הראשון של שנת 2022 ושנת 2023, בהתאמה; ומכירות המוצרים המבוקבקים זינקו ב-324%, מסך של כ-850 אלף דולר ברבעון הראשון אשתקד לסכום של כ-3.6 מיליון דולר ברבעון הראשון השנה.

פיצויים בגין המלחמה והמפעל החדש

מפעל הייצור של החברה נמצא בעיר שדרות, ומשכך, הימשכות מלחמת "חרבות ברזל" עדיין משפיעה במידת מה על פעילותה וגורמת להוצאות עודפות. ברבעון הראשון לשנת 2024 שבה החברה בהדרגה לפעילות כמעט מלאה, לאחר השיבושים אותם חוותה עקב המלחמה. טופגאם מדווחת כי המלחמה הביאה לעצירת העבודות במפעל החדש במהלך חודשיה הראשונים, וכי גם לאחר חידוש העבודות, הן מבוצעות בהיקף מצומצם מאוד ותחת מגבלות.  החברה  פועלת לגבש תביעת פיצויים בגין הנזקים שנגרמו לה בפעילותה השוטפת ועקב הדחיה בהקמת מפעלה החדש בעיר שדרות. נזקים אלה נאמדים בעשרות מיליוני שקלים.

למרות העיכובים בהקמת המפעל החדש, החברה צופה, בזהירות המתבקשת, כי הקו הראשון יתחיל בביצוע הרצות במהלך הרבעון האחרון של שנת 2024, ויופעל מסחרית במהלך הרבעון הראשון של שנת 2025.

הקמת המפעל החדש צפויה לשלש את יכולת הייצור הקיימת של המפעל, להעניק מענה במיוחד למיקוד האסטרטגי של החברה בצמיחה במוצרי Tailor-Made ללקוחות אסטרטגיים, וכן לעמוד בסטנדרטים המחמירים של ה-FDA ומקבילתו האוסטרלית לייצור מוצרי פארמה (מה שיאפשר חדירה לשווקי ענק בהם אינה פעילה כיום כמו מדינות APAC). בתוך כך, מדווחת טופגאם כי היא עודנה פועלת להקים או לרכוש פעילות שתאפשר לה לממש את מטרותיה האסטרטגיות בשוק האמריקאי.

אייל שוחט, מנכ"ל טופגאם, מסר: "אנו שמחים לבשר על התוצאות הכספיות של הרבעון הראשון אשר בולטות לחיוב בכל אספקט ומשקפות את פירות האסטרטגיה העסקית של החברה.. החברה מציגה רבעון שיא בכל הפרמטרים העיקריים, לרבות הכנסות בכלל והכנסות מפעילות הליבה של החברה בתחום תוספי התזונה בפרט, ב-EBDITA, ברווח הגולמי, במספר הלקוחות האסטרטגיים ובצבר ההזמנות לרבעונים הקרובים. תוצאות אלה, על אף השפעות מלחמת חרבות ברזל, מלמדות על החוסן של החברה אשר עומדת ביעדיה השאפתניים למרות הנסיבות החיצוניות הלא פשוטות. אני מודה לכל אחת ואחד מעובדי טופגאם, מרביתם תושבי הנגב המערבי, אשר בלי מסירותם ומאמציהם חרף שעתם הקשה – לא היינו מגיעים להישגים אלה של החברה. ביחד נמשיך להצעיד את טופגאם לעבר פסגות חדשות בישראל ומחוצה לה." 

חגי שטדלר, יו"ר טופגאם, אמר: "טופגאם שבה לצמיחה מואצת דו ספרתית בהכנסות מתחום תוספי התזונה, ובמיוחד של מוצרים מבוקבקים ומבודלים, שהובילה את טופגאם לרבעון הטוב ביותר שלה מאז היווסדה. צמיחה זו מרשימה במיוחד נוכח המלחמה שמתנהלת ושיוצרת לחברה אילוצים לא מבוטלים. לחברה צבר הזמנות איתן וגדל, שמביע את האמון של לקוחות החברה, ושמבטיח צמיחה גם ברבעונים הבאים. החברה ממשיכה לפעול לרכישת או הקמת פעילות בארה"ב, שיאפשרו לה להאיץ את החדירה לשוק האמריקאי ומתן מענה לסגמנט לקוחות הריטייל תוך שיפור משמעותי של שרשרת האספקה והמרווחים מפעילות הביקבוק. במקביל עושה החברה מאמצים להביא את המפעל בשדרות לפעילות יצור מסחרית במינימום השקעות נוספות, וזאת על רקע המלחמה, צורכי החברה והמצב הגאופוליטי. אני רוצה להודות להנהלה ולעובדים על הפעילות המאומצת להצעדת החברה קדימה, למרות האתגרים איתם החברה מתמודדת."

לגרף טופ גאם לחצו כאן

50 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 17.98 מיליון בטופ גאם
קרנות נאמנות שמחזיקות את טופ גאם. לרשימה המלאה
x