קבוצת קסטרו – הודיס מציגה צמיחה של כ-14.3% בהכנסות ברבעון הראשון לכ-434.6 מיליון ש"ח

לעומת כ-380.2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד

 

 

יאיר אוחיון, מנכ״ל קבוצת קסטרו הודיס, צילום: רן כהן יאיר אוחיון, מנכ״ל קבוצת קסטרו הודיס, צילום: רן כהן

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/05/2024

הצמיחה משתקפת בהכנסות שלושת מגזרי הפעילות של הקבוצה: תחום אופנת ההלבשה צמח בכ-11%, תחום אביזרי האופנה צמח בכ-20% ותחום הטיפוח והקוסמטיקה צמח בכ-44%.

המכירות בחנויות הזהות של הקבוצה גדלו בכ-15% והסתכמו בכ-388.2 מיליון ש"ח בהשוואה לכ-337.9 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

הקבוצה עברה להציג רווח תפעולי ברבעון הראשון שהסתכם בכ-20.8 מיליון ש"ח לעומת הפסד תפעולי של כ-33.1 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. 

הרווח הנקי ברבעון הראשון הסתכם בכ-3.9 מיליון ש"ח לעומת הפסד נקי בסך כ-31.9 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד; ב-12 החודשים האחרונים הקבוצה הציגה רווח נקי בסך של כ-78 מיליון ש"ח.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם לסך של כ-60.4 מיליון ש"ח לעומת תזרים מפעילות שוטפת בסך של כ-14.8 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

הקבוצה ממשיכה בפיתוח כלל המותגים בהמשך לאסטרטגיית הצמיחה שלה: לאחרונה נפתחו חנויות דגל של הודיס וטופ-טן בקניון עזריאלי; בחודשים הקרובים צפויות להיפתח חנות דגל של הודיס בדיזנגוף סנטר וחנויות נוספות של אורבניקה, קסטרו, איב רושה וקיקו מילאנו.

יאיר אוחיון מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס מסר: 

"אנו שמחים לסכם רבעון נוסף של צמיחה שבו הציגה הקבוצה גידול של כ-15% במכירות החנויות הזהות ומעבר לרווח בשלושת מגזרי הפעילות שלה. תוצאות הרבעון הראשון השנה משקפות את הביקושים הערים למותגי הקבוצה לצד המשך יישום צעדי ההתייעלות ומעידות על הצגת רווח תפעולי ורווח נקי זה הרבעון הרביעי ברציפות. ב-12 החודשים האחרונים הרוויחה הקבוצה כ-78 מיליון ש"ח. אנו מציגים ירידה של כ-31 מיליון ש"ח ביתרות המלאי ברבעון הראשון לעומת תקופה מקבילה אשתקד ואיתנות פיננסית גבוהה ומצפים להמשך שיפור בשיעורי הרווחיות בשנת 2024. 

פעילות האי-קומרס צוברת תאוצה ולצד טיוב מצבת החנויות של המותג 'קסטרו', אנו ממשיכים להשקיע בפיתוח והרחבת פעילות מגוון המותגים של הקבוצה. רשת קרולינה למקה מגדילה נתח שוק בתחום האופטיקה. אנו ממשיכים לפרוס בהצלחה את המותג אורבניקה ואת חנויות הקונספט החדשות של הודיס וטופ טן. במקביל, נמשכת פריסת חנויות של איב רושה שממשיכה בפיתוח המואץ וצפויה לפתוח השנה כ-6 מיקומים חדשים. 

בימים אלה אנו מקימים את זרוע חו״ל עם הובלת המותג איב רושה, מותג הביוטי המוביל בצרפת, בבלעדיות בארה״ב. אנו רואים במהלך זה בניית ערוץ צמיחה ומקור רווח עתידי נוסף לקבוצה.״

אוחיון הוסיף: "הקבוצה נמצאת עם נזילות גבוהה המאפשרת לה לצלוח את אתגרי התקופה בצורה טובה. יתרות המזומנים ושווי מזומנים של הקבוצה ליום 31.3.2024 מסתכמים בכ-242 מיליון ש"ח, לקבוצה עודף מזומנים על חוב פיננסי בסך של כ-102 מיליון ש"ח ובנוסף לקבוצה הון חוזר חיובי בסך של כ-274.6 מיליון ש"ח. לקבוצה תוכנית אסטרטגית מבוססת להמשך צמיחה ואנו ממשיכים לפעול למיקסום המכירות והרווחיות בכל המותגים."

נתוני הדו"חות:

הכנסות הקבוצה ברבעון הראשון לשנת 2024 צמחו בכ-14.3% והסתכמו בכ-434.6 מיליון ש"ח לעומת כ-380.2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מגידול במכירות החנויות הזהות בכל תחומי הפעילות. הקבוצה הציגה גידול של כ-15% במכירות החנויות הזהות של כלל מותגי הקבוצה ברבעון הראשון לשנת 2024 שהסתכמו בכ-388.2 מיליון ש"ח בהשוואה לכ-337.9 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. בתחום אופנת ההלבשה הציגה הקבוצה גידול של כ-13% במכירות החנויות הזהות, בתחום אביזרי האופנה רשמה הקבוצה גידול של כ-19% ובתחום הקוסמטיקה נרשם גידול של כ-28%. 

הפדיון החודשי הממוצע למ"ר של כלל מותגי הקבוצה בפעילותה בישראל הסתכם ברבעון הראשון לשנת 2024 בכ-1,664 ש"ח לעומת כ-1,433 ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות מגזר אופנת ההלבשה ברבעון הראשון לשנת 2024 הסתכמו בכ-308.9 מיליון ש"ח, גידול של כ-11% לעומת כ-278.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד הנובע מגידול במכירות החנויות הזהות. בתחום פעילות אופנת ההלבשה נרשם רווח תפעולי של כ-4.1 מיליון ש"ח לעומת הפסד תפעולי של כ-30.9 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. המעבר לרווח תפעולי נובע מגידול במכירות ומגידול של כ-23% ברווח הגולמי ובשיעורו מסך ההכנסות כתוצאה מצמצום גובה ההנחה הממוצעת ברבעון הראשון בשנה הנוכחית, בין היתר, בהשוואה לגובה ההנחה הממוצעת במבצע של המותג קסטרו בחודש ינואר אשתקד, וכן מירידה בהוצאות השיווק והפרסום לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

תחום אביזרי אופנה תרם הכנסות של כ-107.5 מיליון ש"ח, גידול של כ-20.4% לעומת כ-89.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי בתחום אביזרי אופנה צמח בכ-921.7% והסתכם בכ-14.6 מיליון ש"ח לעומת הפסד של כ-1.8 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. השיפור נובע מגידול בהכנסות ושיפור ברווחיות הגולמית וכן, מירידה בהוצאות השיווק והפרסום. 

תחום הטיפוח והקוסמטיקה צמח בכ-44.1% לכ-16.8 מיליון ש"ח לעומת כ-11.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי בתחום הטיפוח והקוסמטיקה הסתכם בכ-1.95 מיליון ש"ח לעומת הפסד של כ-0.35 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. השיפור נובע מגידול בכמות החנויות ובמכירות החנויות הזהות ומגידול ברווח הגולמי ובשיעורו מסך ההכנסות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. 

הרווח הגולמי ברבעון הראשון לשנת 2024 צמח בכ-26.6% והסתכם בכ-231.7 מיליון ש"ח (כ-53.3% מהמחזור) לעומת רווח גולמי של כ-183 מיליון ש"ח (כ-48.1% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד. השיפור בשיעור הרווחיות הגולמית ברבעון הראשון של השנה נבע בעיקר מגידול בהכנסות אשר הוביל לצמצום גובה ההנחה הממוצעת לעומת גובה ההנחה הממוצעת ברבעון המקביל אשתקד. 

הרווח התפעולי ברבעון הראשון לשנת 2024  זינק בכ-163% והסתכם בכ-20.8 מיליון ש"ח לעומת הפסד תפעולי של כ-33.1 מיליון ש"ח ברבעון הראשון בשנת 2023. הגידול נובע, בעיקר מהגידול במכירות החנויות הזהות בכל תחומי הפעילות, מהגידול בשיעור הרווח הגולמי והמשך תהליך ההתייעלות בקבוצה.

הרווח הנקי ברבעון הראשון לשנת 2024 הסתכם בכ-3.9 מיליון ש"ח לעומת הפסד נקי של כ-31.9 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. 

המזומנים נטו שנבעו מפעילות שוטפת ברבעון הראשון לשנת 2024 הסתכמו בכ-60.4 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ-14.8 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

נכון ליום 31.3.2024, עמדו יתרות המזומנים ושווי המזומנים של הקבוצה על סך של כ-241.8 מיליון ש"ח בהשוואה לכ-186.9 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

לגרף קסטרו לחצו כאן

22 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 5.4 מיליון בקסטרו
קרנות נאמנות שמחזיקות את קסטרו. לרשימה המלאה
x