אנבידיה היא לא ההשקעה היחידה ב-AI

השקעות זה לא רק אנבידיה. יכולות להיות הזדמנויות להשקעה גם בעולם הבלוקצ'יין

 

 

 
Photo-Elnur-Dreamstime.comPhoto-Elnur-Dreamstime.com
 

עמית י.
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/05/2024

אנבידיה היא לא ההשקעה היחידה ב-AI – גם אם מחיר המניה שלה גורם לנו לחשוב אחרת. ומה שעשוי להיות על הפרק די מהר הוא עולם הקריפטו. הרי בסופו של דבר, הבלוקצ'יין ישתלב עם בינה מלאכותית, ויהיו כמה הזדמנויות די טובות כשזה יקרה. אז למה שלא ניכנס קצת יותר לעומק כדי לבחון היכן ממתינות ההזדמנויות?!

ראשית, מה בכלל הקשר בין בלוקצ'יין לבינה מלאכותית?

כבר הבנו שבינה מלאכותית מאפשרת למכונות לעשות דברים שבדרך כלל דורשים מוח אנושי, כמו קבלת החלטות, זיהוי דפוסים ולמידה מניסיון. אבל בינה מלאכותית זקוקה להמון נתונים כדי לפרוח, ובין השאר בלוקצ'יין יכול להיות דרך לאחסן ולנהל את כל הנתונים האלה, לעבוד על רשת מבוזרת של מחשבים ללא ישות מרכזית ששומרת על הכל.

למעשה, זה אחד המאפיינים הייחודיים שלו. הרי רוב הבינה המלאכותית פועלת היום על שרתים מרכזיים כמו של אמזון  Web Services או Google Cloud. והם הופכים את  נתוני AI למהירות וקלות יותר לניהול. בינתיים חשוב לציין שהבלוקצ'יין עדיין קצת בפיגור בכל הקשור למהירות והשימושיות של הדברים, אבל הם יכולים להיות הרבה יותר טובים בכל הקשור לפרטיות - ללא גורם מרכזי כלשהו שמחזיק את המפתחות בידיים. בנוסף, לבלוקצ'יין אין נקודת כשל פוטנציאלית כמו אותם שרתים מרכזיים. וברגע שהנתונים עוברים על הבלוקצ'יין, הם הופכים לבלתי ניתנים לשינוי, למעשה לא ניתן לשנות אותם בשום צורה.

אז זה מה שהופך את זה למסקרן. לפי דו"ח 2024 של Ark Invest של קאת'י ווד, התכנסות בין טכנולוגיות משבשות תגדיר את העשור הזה - והשילוב של בלוקצ'יין ובינה מלאכותית תהיה חלק מהסיפור הזה. אגב, גם ChatGPT מעריך שיש סבירות גבוהה שבינה מלאכותית תפעל על שילוב של שרתים מרכזיים ובלוקצ'יין מבוזר בעתיד.

אז איפה ההזדמנות כאן?

אם אתה מסכים עם קאת'י ווד ומעריך שאכן יש עתיד לשילוב בין בלוקצ'יין ובינה מלאכותית, אז יתכן ותרצה לבחון כיצד להשקיע בפרויקטים של קריפטו שממצבים את עצמם כמובילי בינה מלאכותית. וכמובן שבמקום לנסות לבחור מנצח אחד בודד, כמו תמיד כדאי לפזר את ההשקעות על פני כמה אשרויות ליתר בטחון. הנה החמישה ששווה לבחון ולשקול.

סולנה (SOL) - על פי סקר שנערך לאחרונה, סולנה היא היום הבלוקצ'יין המהיר בעולם מבחינת עסקאות בשנייה (TPS). המהירות הזו עשויה להיות שימושית אם היא מתכוונת לתמוך בבקשות ויישומי נתונים של בינה מלאכותית. מעבר לכך, סולנה עשויה להיות מהירה עוד יותר לאחר שדרוג ה-Firedancer שלה שצפוי בהמשך השנה.

פרוטוקול NEAR (NEAR) - פרוטוקול NEAR הוא לא מהיר כמו סולנה, אבל הוא עושה חיים קלים למפתחים שרוצים לבנות פרויקטים של בינה מלאכותית על הבלוקצ'יין שלהם. הפרויקט התחיל למעשה כעסק בינה מלאכותית בשנת 2017 – וכיום הוא מעבד יותר מ-5 מיליון עסקאות בלוקצ'יין ביום. אז, בתיאוריה, זה יכול להתרחב כדי לטפל בהרבה נתונים ללא בעיה. אך בעניין זה חשוב לדעת שערך השוק של NEAR הוא רק כעשירית מסולנה, כך שהאסימון יכול להיות תנודתי יותר (הן כלפי מעלה והן כלפי הצד השלילי).

מספר העסקאות המעובדות ביום בפרוטוקול NEAR. מקור NearBlocks

Render (RNDR) - המניה של אנבידיה התפוצצה בגלל הביקוש של בינה מלאכותית לשבבי יחידת העיבוד הגרפי (GPU) שלה. GPUs הם כמו סוללות לרכב לטיפול בחישובים ובנתונים של AI: ככל שהסוללה חזקה יותר, כך ביצועי המכונית טובים יותר. Render היא בעצם רשת מבוזרת של GPUs שכולם עובדים יחד כדי להקל על העומס. ישנם עוד כמה אפשרויות להשקעה, אך בשלב מוקדם זה אלה המובילים ונסתפק לעת עתה בהם.

לסיכום, יש סיכוי סביר שיותר יישומי בינה מלאכותית ישתמשו בבלוקצ'יין כדי לנהל ולאחסן נתונים בעתיד. בנוסף, למרות שרשתות בלוקצ'יין כנראה איטיות יותר משרתי נתונים מרכזיים כרגע, הן כנראה טובות יותר בכל הקשור לפרטיות. חלק מפרויקטי הקריפטו עשויים להפיק תועלת מהשילוב של בלוקצ'יין ובינה מלאכותית. Solana ו-NEAR פרוטוקול יכולים להתאים בצורה הטובה ביותר ליישומי בינה מלאכותית.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

x