קבוצת קסטרו–הודיס מסכמת שנת שיא של כל הזמנים

קבוצת קסטרו-הודיס מסכמת את שנת 2024 עם גידול חד של כ-215% ברווח הנקי לשיא של כ-134 מיליון שקל, לעומת כ-42.5 מיליון ש"ח בשנת 2023 •• לראשונה בתולדותיה חצתה החברה רף הכנסות של 2 מיליארד שקלים

 

 
יאיר אוחיון, מנכ״ל קבוצת קסטרו הודיס, צילום: רן כהןיאיר אוחיון, מנכ״ל קבוצת קסטרו הודיס, צילום: רן כהן
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
09/03/2025

קסטרו-הודיס מסכמת את שנת 2024 עם גידול חד של כ-215% ברווח הנקי לשיא של כ-134 מיליון שקל לעומת כ-42.5 מיליון ש"ח בשנת 2023.

המכירות בחנויות הזהות של הקבוצה גדלו בכ-18.8% בשנת 2024 עם גידול במכירות החנויות הזהות בשלושת מגזרי הפעילות: אופנת ההלבשה צמח בכ-17.5%, מגזר אביזרי אופנה צמח בכ-20.9% ומגזר הטיפוח והקוסמטיקה צמח בכ-28.5%.

הרווח התפעולי בשנת 2024 זינק בכ-121% והסתכם בכ-236.3 מיליון ש"ח (11.3% מהמחזור) לעומת כ-107 מיליון ש"ח (6.1% מהמחזור) בשנת 2023.

הפדיון החודשי הממוצע למ"ר בחנויות הזהות צמח בכ-18.8% והסתכם בשנת 2024 לכ-2,133 ש"ח לעומת כ-1,796 ש"ח בשנת 2023.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת בשנת 2024 הסתכם לסך של כ-256.4 מיליון ש"ח.

לאחר סיום תכנית ההתייעלות, המותג 'קסטרו' עבר להציג רווח תפעולי בשנת 2024.

ההכנסות ברבעון הרביעי צמחו בכ-28.1% והסתכמו בכ-604.2 מיליון ש"ח לעומת כ-471.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון הרביעי זינק בכ-103.2% והסתכם בכ-57.2 מיליון ש"ח (9.5% מהמחזור) לעומת כ-28.2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד (6.0% מהמחזור).

ביום 30 בדצמבר 2024 הכריז דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד לבעלי המניות בסך של 60 מיליון ש"ח (כ 7.27-ש"ח למניה); ביום 15 בינואר 2025 שולם הדיבידנד.


יאיר אוחיון מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס מסר: 

שנת 2024 הייתה שנה מצוינת עבור הקבוצה עם תוצאות שיא וצמיחה משמעותית בכלל מותגיה ואנו מסכמים את השנה עם רווח תפעולי בסך כ-236 מיליון ש"ח ורווח נקי בסך כ-134 מיליון ש"ח. גם הרבעון הרביעי הסתיים עם מכירות הגבוהות בכל הזמנים ברבעון ובמסגרתו אנו מציגים צמיחה של כ-28% בהכנסות לכ-604 מיליון ש"ח והכפלת הרווח הנקי לעומת הרבעון המקביל אשתקד. במהלך 2024 השלמנו שורה של מהלכים אסטרטגיים חשובים, שתרמו לגמישות הפיננסית של הקבוצה והובילו להמשך הפחתת החוב שלה ולחלוקת דיבידנד לבעלי המניות בסך של 60 מיליון ש"ח, לראשונה מאז שנת 2022.

הקבוצה הגיעה לרמת שיא בפעילותה הודות לעוצמת המותגים שלנו. התוצאות שהשגנו הן פרי המאמצים ועבודה נחושה תוך מיקוד בייחודיות של כל מותג והגדלת הערך שלו לצרכן. החוזקה שלנו טמונה ביכולת להעניק מענה לטעם הישראלי הן בנראות והן במחיר ולבנות נאמנות גבוהה לאורך זמן עם תמהיל מותגים משתלם.

הקבוצה ממשיכה בפיתוח והרחבת פעילותה: אנו ממשיכים לפרוס בהצלחה את המותג אורבניקה כשבשנת 2025 צפויות להיפתח 7 חנויות חדשות. אנו ממוקדים במעבר לקונספט חנויות גדולות של הודיס שצפויה בשנת 2025 לפתוח 5 חנויות חדשות ולהסב 4 חנויות נוספות לקונספטים החדשים וממשיכים במעבר לקונספט החנויות החדש גם בטופ טן. רשת קרולינה למקה ממשיכה לצמוח ובמקביל, נמשכת פריסת חנויות של קיקו מילאנו שצפויה לפתוח בשנת 2025 חמישה מיקומים חדשים ואיב רושה שמרחיבה פעילות וכבר הגיעה לפריסה ארצית של 21 מיקומים ואתר אינטרנט.

אוחיון הוסיף: "עם הפנים קדימה, לקבוצה איתנות פיננסית חזקה ואנו ממשיכים בפיתוח והשקעה במותגים להמשך צמיחה ורווחיות בהתאם לתוכנית האסטרטגית, תוך ייעול תהליכים. אנו בטוחים ביכולתנו להמשיך את המומנטום החזק לשנת 2025 ולשנים הבאות."

נתוני הדו"חות:

הכנסות הקבוצה בשנת 2024 צמחו בכ-18.1% והסתכמו בכ-2,084.1 מיליון ש"ח לעומת כ-1,764.5 מיליון ש"ח בשנת 2023. הגידול נובע מגידול במכירות החנויות הזהות לצד גידול בשטחי המסחר של המותגים השונים, שקוזז בחלקו ע"י קיטון בהכנסות המותג קסטרו בשל קיטון במצבת החנויות. הקבוצה הציגה גידול של כ-18.8% במכירות החנויות הזהות של כלל מותגי הקבוצה בשנת 2024 שהסתכמו בכ-1,680.4 מיליון ש"ח בהשוואה לכ-1,414.8 מיליון ש"ח בשנת 2023. במגזר אופנת ההלבשה הציגה הקבוצה גידול של כ-17.5% במכירות החנויות הזהות, במגזר אביזרי אופנה רשמה הקבוצה גידול של

כ-20.9% ובמגזר  הטיפוח והקוסמטיקה נרשם גידול של כ-28.5%. 

הפדיון החודשי הממוצע למ"ר של כלל מותגי הקבוצה בפעילותה בישראל צמח בכ-21.6% והסתכם בשנת 2024 בכ-2,061 ש"ח לעומת כ-1,694 ש"ח בשנת 2023.

ברבעון הרביעי של שנת 2024 הכנסות הקבוצה צמחו בכ-28.1% והסתכמו בכ-604.2 מיליון ש"ח לעומת כ-471.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הגידול הושג בשל גידול משמעותי בהיקפי הפעילות של הקבוצה במהלך הרבעון הרביעי ומכירות החנויות הזהות של כלל מותגי הקבוצה צמחו בכ-21.4% והסתכמו בכ-499.5 מיליון ש"ח לעומת כ-411.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. במגזר אופנת ההלבשה הציגה הקבוצה גידול של כ-20.9% במכירות החנויות הזהות, במגזר אביזרי אופנה רשמה הקבוצה גידול של כ-25.1% ובמגזר  הטיפוח והקוסמטיקה נרשם גידול של כ-14.5%. 

הכנסות מגזר אופנת ההלבשה בשנת 2024 הסתכמו בכ-1,451.7 מיליון ש"ח, גידול של כ-14.3% לעומת כ-1,269.8 מיליון ש"ח בשנת 2023. בתחום פעילות אופנת ההלבשה נרשם רווח תפעולי של כ-144.4 מיליון ש"ח לעומת כ-60.3 מיליון ש"ח בשנת 2023, גידול של 139.4%. הכנסות המותג קסטרו הסתכמו בכ-630.6 מיליון ש"ח לעומת כ-638.3 בשנת 2023 והמותג עבר לרווחיות תפעולית בסך 223 אלף ש"ח בשנת 2024.

מגזר אביזרי אופנה תרם הכנסות של כ-540.2 מיליון ש"ח, גידול של כ-24.3% לעומת כ-434.6 מיליון ש"ח בשנת 2023 והרווח התפעולי זינק בכ-103.5% לכ-91.3 מיליון ש"ח. הכנסות מגזר הטיפוח והקוסמטיקה צמחו בכ-43.6% לכ-80.1 מיליון ש"ח לעומת כ-55.8 מיליון ש"ח בשנת 2023 והרווח התפעולי זינק בכ-267.3% לכ-8.5 מיליון ש"ח. 

ההכנסות מגזר אופנת ההלבשה ברבעון הרביעי לשנת 2024 הסתכמו בכ-455.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-366.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-24.2%. במגזר פעילות אופנת ההלבשה נרשם גידול של 50.6% ברווח התפעולי שהסתכם בכ-77.8 מיליון ש"ח המהווה כ-17.1% מההכנסות לעומת כ-51.6 מיליון ש"ח שהיווה כ-14.1% מההכנסות ברבעון המקביל בשנת 2023. הכנסות המותג קסטרו גדלו בכ-12.3% והסתכמו בכ-184.6מיליון ש"ח לעומת כ-164.3 ברבעון הרביעי בשנת 2023 והמותג עבר להציג רווח תפעולי בסך כ-12.6 מיליון ש"ח עם שיעור רווח תפעולי המהווה כ-6.8% מההכנסות.
מגזר אביזרי אופנה תרם ברבעון הרביעי לשנת 2024 הכנסות של כ-121.3 מיליון ש"ח, גידול של כ-40.1% לעומת כ-86.6 מיליון ש"ח אשתקד. הכנסות מגזר הטיפוח והקוסמטיקה צמחו בכ-29.8% לכ-22.2 מיליון ש"ח לעומת כ-17.1 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי בשנת 2024 צמח בכ-20.4% והסתכם בכ-1,189.2 מיליון ש"ח (כ-57% מהמחזור) לעומת רווח גולמי של כ-987.5 מיליון ש"ח (כ-56% מהמחזור) בשנת 2023. הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של שנת 2024 צמח בכ-28.9% והסתכם בכ-341.3 מיליון ש"ח (כ-56.5% מהמחזור) לעומת כ-264.8 מיליון ש"ח (כ-56.2% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד. 

הרווח התפעולי בשנת 2024 זינק בכ-121% והסתכם בכ-236.3 מיליון ש"ח (כ-11.3% מהמחזור) לעומת כ-107 מיליון ש"ח (כ-6.1% מהמחזור) בשנת 2023. הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של שנת 2024 הסתכם בכ-86.4 מיליון ש"ח, גידול של כ-45% לעומת כ-59.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מהגידול בהכנסות ושיפור הרווחיות הגולמית.

בשנת 2024 זינק הרווח הנקי של הקבוצה לכ-134.1 מיליון ש"ח לעומת כ-42.5 מיליון ש"ח בשנת 2023. 

הרווח הנקי ברבעון הרביעי לשנת 2024 זינק לכ-57.2 מיליון ש"ח לעומת כ-28.2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל בשנת 2023. 

לחברה מדיניות חלוקת דיבידנד לפיה החברה תחלק דיבידנד שנתי בשיעור של כ-25% מרווחיה הראויים לחלוקה של החברה, בכפוף להוראות הדין ולשיקול דעת הדירקטוריון. ביום 30 בדצמבר 2024 הכריז דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד לבעלי מניותיה בסך של 60 מיליון ש"ח (כ 7.27-ש"ח למניה).

ביום 15 בינואר 2025 שולם הדיבידנד במזומן.

הקבוצה נמצאת עם נזילות גבוהה. יתרות המזומנים ושווי מזומנים של הקבוצה ליום 31 בדצמבר 2024 הסתכמו לכ-170.5 מיליון ש"ח, לאותו המועד לקבוצה עודף מזומנים על חוב פיננסי בסך של כ-133.5 מיליון ש"ח. 

המזומנים נטו שנבעו מפעילות שוטפת בשנת 2024 הסתכמו בכ-256.4 מיליון ש"ח בהשוואה לכ-246.3 מיליון ש"ח בשנת 2023.
 

לגרף קסטרו לחצו כאן

42 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 16.63 מיליון בקסטרו
קרנות נאמנות שמחזיקות את קסטרו. לרשימה המלאה

x