רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש, מסר: "אנו שבעי רצון..."

מנועי בית שמש שבשליטת פימי מציגה תוצאות שיא בכל הפרמטרים בשנת 2024 - הרווח הנקי (בנטרול עסקת נדל"ן) בשנת 2024 גדל כמעט פי 3 לעומת אשתקד והסתכם בכ- 37.6 מיליון דולר (כ- 14.5% מההכנסות)

 

 
רם דרורי, צילום: יח״צרם דרורי, צילום: יח״צ
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/03/2025

ההכנסות בשנת 2024 הסתכמו לשיא של כ- 259 מיליון דולר, גידול של כ- 23.5% לעומת אשתקד.

הרווח הגולמי בשנת 2024 גדל בכ-86% לעומת אשתקד לכ- 63.7 מיליון דולר (כ- 24.6% מההכנסות).

הרווח התפעולי (בנטרול עסקת נדל"ן) בשנת 2024 עלה במעל פי 2 לעומת אשתקד לכ- 48.4 מיליון דולר (כ- 18.7% מההכנסות).

ה-EBITDA (בנטרול עסקת נדל"ן) בשנת 2024 גדל בכ- 78% לעומת אשתקד לכ-59.8 מיליון דולר (כ- 23.1% מההכנסות).

הרווח הנקי (בנטרול עסקת נדל"ן) בשנת 2024 גדל כמעט פי 3 לעומת אשתקד והסתכם בכ- 37.6 מיליון דולר (כ- 14.5% מההכנסות).

במגזר החלקים החברה דיווחה לאחרונה על חידוש והרחבה של הסכם מסגרת עם לקוח מוביל בעולם התעופה לכ-16 שנה בהיקף של כ- 530 מיליון דולר.

במגזר המנועים החברה דיווחה לאחרונה על מיזם משותף לאספקת מנועים קטנים בשוק הצבאי בארה"ב וישראל עם חברת Jet Cat הגרמנית.


נתונים נוספים לרבעון הרביעי ולשנת 2024:

הכנסות החברה ברבעון גדלו בכ- %11.5 והסתכמו לכ- 66.2 מיליון דולר, לעומת כ-59.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות ברבעון מול אשתקד נובע מעליה במכירות בשני מגזרי הפעילות וכולל סך של כ-2.5 מיליון דולר הנובעים מעדכון מחירים ללקוחות. 

הכנסות מגזר החלקים ברבעון צמחו בכ- 2.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ- 42.6 מיליון דולר. מגמת השיפור בתוצאות העסקיות של מגזר החלקים נובעת כפועל יוצא של ההתאוששות בענף התעופה האזרחי. 

הכנסות מגזר המנועים ברבעון צמחו בכ- 39.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו לכ- 27.1 מיליון דולר. מגזר המנועים ממשיך לממש הזדמנויות עסקיות שמקורם בביקושים הגוברים בסביבה העסקית של החברה בישראל וגם בחו"ל, בדגש על השוק הביטחוני, ומתורגם לצמיחה במכירות ושיפור בתוצאותיו העסקיות.

הכנסות החברה בשנת 2024 גדלו בכ- %23.5 והסתכמו לשיא של כ- 259 מיליון דולר, לעומת כ-209.7 מיליון דולר אשתקד. הגידול בהכנסות ברבעון מול אשתקד נובע מעליה במכירות בשני מגזרי הפעילות וכולל סך של כ-9.2 מיליון דולר הנובעים מעדכון מחירים ללקוחות. 

הכנסות מגזר החלקים בשנת 2024 צמחו בכ- 11.8% לעומת אשתקד והסתכמו בכ- 170.3 מיליון דולר. 

הכנסות מגזר המנועים בשנת 2024 צמחו משמעותית בכ- 59.5% לעומת אשתקד והסתכמו לכ- 98.3 מיליון דולר. 

הרווח הגולמי ברבעון גדל בכ- 64.4% והסתכם בכ-17.9 מיליון דולר (המהווה כ-27.1% מההכנסות) לעומת כ-10.9 מיליון דולר (המהווה כ-18.4% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. השיפור המשמעותי בשיעורי הרווח הגולמי והיקפו מקורו בתמהיל בין המגזרים, בתמהיל הפנימי בכול מגזר, במיצוי פעילות בין מגזרית, בשיפור הביצועים התפעוליים ובהגדלת היקף הפעילות, בעיקר במגזר המנועים, ללא הגדלת ההוצאות באותו ההיקף.

הרווח הגולמי בשנת 2024 גדל בכ- 85.6% והסתכם בכ-63.7 מיליון דולר (המהווה כ-24.6% מההכנסות) לעומת כ-34.3 מיליון דולר (המהווה כ-16.4% מההכנסות) אשתקד. 

הרווח התפעולי ברבעון צמח בכ- 79% והסתכם בכ-13.8 מיליון דולר (כ-20.9% מההכנסות), לעומת רווח תפעולי של כ- 7.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (כ-13% מההכנסות). הרווח התפעולי של מגזר החלקים ברבעון עלה מעל פי 2 והסתכם בכ- 7.1 מיליון דולר (כ-16.7% מהכנסות המגזר) לעומת כ- 3.3 מיליון דולר אשתקד (כ-8% מהכנסות המגזר). במהלך השנה שיפרה החברה את הביצועים התפעוליים בהתאם לתוכניות ההתייעלות, והרחיבה את הפעילות הבין מגזרית תוך מימוש העיקרון המנחה של one stop shop.  הרווח התפעולי של מגזר המנועים ברבעון עלה פי 1.6 והסתכם בכ- 7.2 מיליון דולר (כ- 26.6% מהכנסות המגזר) לעומת כ- 4.5 מיליון דולר (כ- 23.1% מההכנסות) אשתקד. 

הרווח התפעולי (בנטרול עסקת נדל"ן) בשנת 2024 עלה במעל פי 2 לכ- 48.4 מיליון דולר (כ- 18.7% מההכנסות) לעומת כ- 22.7 מיליון דולר (כ- 10.8% מההכנסות) אשתקד.

ה-EBITDA ברבעון גדל בכ- 61.2% והסתכם בכ-16.8 מיליון דולר (המהווה כ-25.3% מסך ההכנסות), לעומת כ-10.4 מיליון דולר (המהווה כ-17.5% מסך ההכנסות), ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA (בנטרול עסקת נדל"ן) בשנת 2024 עלה בכ- 78% והסתכם בכ-59.8 מיליון דולר (המהווה כ-23.1% מסך ההכנסות), לעומת כ-33.5 מיליון דולר (המהווה כ-16% מסך ההכנסות) אשתקד. 

הרווח הנקי ברבעון גדל פי 2.7 לכ- 10.1 מיליון דולר לעומת כ-3.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי(בנטרול עסקת נדל"ן) בשנת 2024 גדל כמעט פי 3 לכ-37.6 מיליון דולר לעומת כ-13.3 מיליון דולר אשתקד.

ההון העצמי של הקבוצה ליום 31 בדצמבר, 2024 הסתכם לכ-193.3 מיליון דולר לעומת 154.3 מיליון דולר ליום 31.12.2023, ומהווה כ- 59% מסך המאזן. 

החוב הפיננסי נטו של החברה הסתכם, ליום 31 בדצמבר, 2024 לכ- 36.2 מיליון דולר, לעומת כ- כ- 53.2 מיליון דולר לסוף שנת 2023.

נכון ליום 31 בדצמבר, 2024 לקבוצת מנועי בית שמש הסכמי מסגרת ארוכי טווח בהיקף של כ-1.7 מיליארד דולר. לאחר תאריך המאזן דיווחה החברה על חידוש והרחבה של הסכם מסגרת עם לקוח מוביל בעולם התעופה לכ-16 שנה בהיקף של כ- 530 מיליון דולר (כאשר היתרה מההסכם המקורי עומדת על כ- 56 מיליון דולר).

גרף טרנד רבעוני:
 


רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש, מסר: "אנו שבעי רצון מתוצאות השיא שהצגנו בשנת 2024, שעקפו גם את התחזיות הפנימיות שלנו לאותה השנה. אנו מצפים לשמור על המומנטום החיובי בו אנו נמצאים, שנשען בין היתר על בסיס עסקי איתן עם ביקושים גבוהים בשווקים בהם פועלת החברה וכן על עסקאות אסטרטגיות חדשות שנחתמו במגזר המנועים ובמגזר החלקים. סיימנו רבעון חזק נוסף בו שמרנו על היקפי פעילות ורווחיות גבוהים הממשיכים את המגמה החיובית של הרבעונים האחרונים. במהלך השנה שיפרה החברה את הביצועים התפעוליים והרחיבה את הפעילות הבין מגזרית תוך מימוש העיקרון המנחה של one stop shop. במגזר המנועים המשכנו לממש הזדמנויות עסקיות, לאור הרוח הגבית בשוק הביטחוני, גם בישראל וגם בחו"ל, ולאחרונה הודענו על מיזם משותף לאספקת מנועים קטנים בשוק הצבאי בארה"ב וישראל עם חברת Jet Cat הגרמנית. זהו המהלך האסטרטגי השני שנקטנו במגזר המנועים תוך זמן קצר שמיועד, בין היתר, להעמקת פעילותנו בשוק האמריקאי, זאת לאחר שדיווחנו בחודש נובמבר 2024 על הסכם לרכישת 80% מחברת TS העוסקת בשיפוץ מנועים (MRO). במגזר החלקים, דיווחנו שבוע שעבר על חידוש והרחבה של הסכם מסגרת עם לקוח מוביל בעולם התעופה לכ-16 שנה בהיקף של כ- 530 מיליון דולר. העסקה הינה עסקה אסטרטגית עבור הקבוצה המעצימה את המיצוב העסקי והטכנולוגי שלה בתחום מגזר החלקים ומהווה עוגן משמעותי בהתפתחות בראייה ארוכת טווח."

 

לגרף בית שמש לחצו כאן

203 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 390.64 מיליון בבית שמש
קרנות נאמנות שמחזיקות את בית שמש. לרשימה המלאה

x