אורבניקה מקבוצת קסטרו-הודיס המשיכה לצמוח ברבעון הראשון לשנת 2025 ומציגה גידול במכירות ובכל מדדי הרווח

הרווח הנקי גדל בכ-5% והסתכם בכ-11.7 מיליון ש"ח לעומת כ-11.2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד

 

 
מריאנו קרפ, מנכ״ל אורבניקה, צילום: שרבן לופומריאנו קרפ, מנכ״ל אורבניקה, צילום: שרבן לופו
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
14/05/2025

אורבניקה (פאלו) ריטייל בע"מ, מקבוצת קסטרו-הודיס פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2025. החברה השלימה הנפקת מניות ראשונה (IPO) בבורסה בת"א לפי שווי של כ-1.4 מיליארד שקל (אחרי הכסף) ומניותיה החלו להיסחר ביום 4 במאי 2025. אורבניקה (פאלו) ריטייל מחזיקה במלוא הון המניות של חברת הודיס בע"מ. 

תמורת ההנפקה משמשת להאצת קצב הצמיחה, בין היתר, באמצעות הגדלת שטחי המסחר והרחבת פעילות שני המותגים בישראל וכניסה לקטגוריות חדשות.

נתוני הדו"חות (פרופורמה):

הכנסות החברה ברבעון הראשון של שנת 2025 צמחו בכ-11.2% והסתכמו בכ-219.7 מיליון ש"ח לעומת כ-197.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מגידול במצבת החנויות לצד גידול במכירות החנויות הזהות ומגידול בשטחי המסחר במגזר פעילות הודיס כתוצאה ממעבר לחנויות בקונספט העיצובי החדש. הכנסות החברה מאתרי האונליין הסתכמו בכ-18.6 מיליון ש"ח, גידול של כ-23% לעומת כ-15.1 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

מכירות החנויות הזהות גדלו בכ-3.8% והסתכמו בכ-195.3 מיליון ש"ח בהשוואה לכ-188.2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. בתחום אורבניקה אופנת הלבשה הציגה החברה גידול של כ-6% במכירות החנויות הזהות כולל אתרי האונליין, בתחום אורבניקה אביזרי אופנה רשמה החברה קיטון של כ-1.9% במכירות החנויות הזהות כולל אתרי האונליין ובתחום פעילות הודיס נרשם גידול של כ-2.8%. 

הפדיון החודשי הממוצע למ"ר של מותגי אורבניקה והודיס גדל בכ-1.5% והסתכם ברבעון הראשון לשנת 2025 בכ-1,568 ש"ח לעומת כ-1,545 ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות תחום אופנת ההלבשה באורבניקה הסתכמו בכ-111.8 מיליון ש"ח, גידול של כ-14.9% לעומת כ-97.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי צמח בכ-19.9% לכ-8.2 מיליון ש"ח לעומת כ-6.8 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. 

הכנסות תחום אביזרי אופנה באורבניקה הסתכמו בכ-28.8 מיליון ש"ח, גידול של כ-6.3% לעומת כ-27.1 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם בכ-3.5 מיליון ש"ח, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.

סך הכנסות תחום פעילות הודיס הסתכמו בכ-79.1 מיליון ש"ח, גידול של כ-8% לעומת כ-73.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי צמח בכ-26% והסתכם בכ-11.2 מיליון ש"ח לעומת כ-8.9 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי של החברה ברבעון הראשון צמח בכ-13.1% והסתכם בכ-117 מיליון ש"ח (כ-53.5% מההכנסות) לעומת כ-103.5 מיליון ש"ח (כ-52.4% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווחיות הגולמית נובע מהגידול בהכנסות, מירידה בעלויות ההובלה והשילוח ומהשינוי בשער החליפין.

הרווח התפעולי של החברה זינק בכ-18.9% והסתכם בכ-22.9 מיליון ש"ח (כ-10.4% מההכנסות) לעומת כ-19.2 מיליון ש"ח (כ-9.7% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מהגידול בהכנסות ושיפור הרווחיות הגולמית.

הרווח הנקי של החברה גדל בכ-5% לכ-11.7 מיליון ש"ח לעומת כ-11.2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

יתרות המזומנים ושווי מזומנים של החברה ליום 31 במרץ 2025 הסתכמו לכ-72.6 מיליון ש"ח, ללא חוב פיננסי. סמוך למועד הפרסום הסתכמו יתרות המזומנים לכ-276.8 מיליון ש"ח.

המזומנים נטו שנבעו מפעילות שוטפת ברבעון הראשון הסתכמו בכ-34 מיליון ש"ח בהשוואה לכ-33.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.     

החברה עוסקות במכירה ושיווק של מותגיה – אורבניקה והודיס במרכזי קניות שונים ברחבי הארץ, וכן, באתרי הסחר המקוונים שהיא מפעילה. נכון להיום, לחברה 102 חנויות בפריסה ארצית בשטח של כ-57,043 מ"ר, מתוכן 31 חנויות לאורבניקה ו-71 להודיס. בשנת 2025 החברה צופה פתיחת 7 חנויות של אורבניקה ו-5 חנויות של הודיס (מתוכן 3 חנויות אורבניקה ו-3 חנויות הודיס נפתחו מתחילת השנה ועד היום). החברה מעסיקה 1,123 עובדים. 

יאיר אוחיון, יו"ר אורבניקה (פאלו) ריטייל ומנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס מסר: "אנו מסכמים את הרבעון הראשון של השנה עם גידול בהכנסות ובכל מדדי הרווח התפעוליים. אנו גאים על השגת היעדים שהצבנו לעצמנו בהתאם לתוכנית האסטרטגית. החברה נמצאת בעיצומו של תהליך התרחבות משמעותי, המבטא את האמונה שלנו בעוצמת המותגים שבנינו לאורך השנים ובאמון הצרכנים. הודות לכספי ההנפקה, אנו מגבירים את קצב ההתקדמות תוך מיקוד בצמיחה ארוכת טווח ושימור איכות המוצרים, החדשנות והשירות."

מריאנו קרפ, מנכ"ל אורבניקה (פאלו) ריטייל, מסר: אנו מציגים צמיחה מתמדת ואיתנות פיננסית עם תזרים מזומנים חזק. הצלחת המותגים שלנו כפי שבאה לידי ביטוי בגידול במכירות ושיפור ברווחיות הגולמית, הובילה את אורבניקה לרשום גידול של כ-19% ברווח התפעולי ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל אשתקד. אנו נחושים להמשיך ולפתח את פעילות החברה לטובת כלל הלקוחות, העובדים שלנו ובעלי המניות".
 


חנות אורבניקה, צילום: קבוצת קסטרו-הודיס


לגרף קסטרו לחצו כאן

50 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 26.76 מיליון בקסטרו
קרנות נאמנות שמחזיקות את קסטרו. לרשימה המלאה

x