המכירות בחנויות הזהות של הקבוצה גדלו בכ-6.9% והסתכמו בכ-418.8 מיליון ש"ח בהשוואה לכ-391.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
הצמיחה משתקפת בגידול במכירות בחנויות הזהות בתחום אופנת ההלבשה שגדל בכ-7.8% ובתחום אביזרי אופנה שגדל בכ-5.4%.
הרווח התפעולי ברבעון הראשון הסתכם בכ-20 מיליון ש"ח לעומת כ-20.8 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד; הרווח התפעולי של מגזר אופנת ההלבשה זינק בכ-156% לכ-10.6 מיליון ש"ח לעומת כ-4.1 מיליון ש"ח.
הרווח הנקי ברבעון הראשון הסתכם בכ-138 אלף ש"ח לעומת כ-3.9 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
מניותיה של חברת אורבניקה המחזיקה בחברת הודיס החלו להיסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב ביום 4 במאי 2025 לאחר שהחברה השלימה הנפקת מניות ראשונה (IPO) לפי שווי של כ-1.4 מיליארד שקל (אחרי הכסף).
נתוני הדו"חות:
הכנסות הקבוצה ברבעון הראשון לשנת 2025 צמחו בכ-8.3% והסתכמו בכ-470.6 מיליון ש"ח לעומת כ-434.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מגידול במכירות בחנויות הזהות. הקבוצה הציגה גידול של כ-6.9% במכירות החנויות הזהות של מותגי הקבוצה ברבעון הראשון לשנת 2025 שהסתכמו בכ-418.8 מיליון ש"ח בהשוואה לכ-391.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. בתחום אופנת ההלבשה הציגה הקבוצה גידול של כ-7.8% במכירות החנויות הזהות, בתחום אביזרי האופנה רשמה הקבוצה גידול של כ-5.4% ובתחום הקוסמטיקה נרשם קיטון קל של 0.1%.
הפדיון החודשי הממוצע למ"ר של כלל מותגי הקבוצה בפעילותה בישראל הסתכם ברבעון הראשון לשנת 2025 בכ-1,851 ש"ח לעומת כ-1,732 ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
הכנסות מגזר אופנת ההלבשה ברבעון הראשון לשנת 2025 צמחו בכ-6% והסתכמו בכ-327.4 מיליון ש"ח לעומת כ-308.9 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מגידול במכירות בחנויות הזהות, שקוזז בחלקו על ידי קיטון בכמות החנויות ושטחי המסחר. בתחום פעילות אופנת ההלבשה נרשם רווח תפעולי של כ-10.6 מיליון ש"ח לעומת כ-4.1 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מגידול במכירות ומגידול של כ-8.3% ברווח הגולמי ובשיעורו מסך ההכנסות כתוצאה מירידה בעלויות ההובלה והשילוח וכן משינוי בשער החליפין לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
במגזר אופנת ההלבשה, אורבניקה הציגה ברבעון הראשון צמיחה של כ-14.9% בהכנסות לכ-111.8 מיליון ש"ח עם שיעור רווח תפעולי המהווה כ-6.9% מההכנסות, הכנסות הודיס צמחו בכ-8% לכ-79.1 מיליון ש"ח עם שיעור רווח תפעולי המהווה כ-14.2% מההכנסות. הכנסות המותג קסטרו הסתכמו בכ-136.5 מיליון ש"ח לעומת כ-138.3 ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הגידול בחנויות הזהות של המותג קסטרו היה הגבוה ביותר מבין מותגי מגזר אופנת ההלבשה. המותג קסטרו צמצם את ההפסד התפעולי לכ-8.4 מיליון ש"ח לעומת כ-11.1 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
תחום אביזרי אופנה תרם הכנסות של כ-118.6 מיליון ש"ח, גידול של כ-10.3% לעומת כ-107.5 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי בתחום אביזרי אופנה גדל בכ-0.9% והסתכם בכ-14.8 מיליון ש"ח לעומת כ-14.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מהגידול בהכנסות שקוזז בחלקו על ידי עלייה בהוצאות השיווק והפרסום.
תחום הטיפוח והקוסמטיקה צמח בכ-7.7% לכ-18.1 מיליון ש"ח לעומת כ-16.8 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי בתחום הטיפוח והקוסמטיקה הסתכם בכ-231 אלף ש"ח לעומת כ-1.95 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע מגידול בעלויות שכר עבודה כתוצאה מגידול במצבת החנויות וביצוע הכשרות לעובדים.
הרווח הגולמי ברבעון הראשון לשנת 2025 צמח בכ-9.9% והסתכם בכ-254.5 מיליון ש"ח (כ-54.1% מהמחזור) לעומת כ-231.7 מיליון ש"ח (כ-53.3% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד. השיפור בשיעור הרווחיות הגולמית נובע מהגידול בהכנסות, מירידה בעלויות ההובלה והשילוח וכן מהתחזקות השקל מול הדולר לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי ברבעון הראשון לשנת 2025 הסתכם בכ-20.0 מיליון ש"ח לעומת כ-20.8 מיליון ש"ח ברבעון הראשון בשנת 2024. השינוי נובע מגידול רווחיות מגזר אופנת ההלבשה ומגזר אביזרי האופנה, אל מול קיטון רווחיות במגזר הטיפוח והקוסמטיקה וזאת חרף הפסד בסך של כ-5.9 מיליון ש"ח הנובע מפעילות אחרים לא מיוחסים, בעיקר בגין עלויות תפעוליות לצורך החדרת המותג איב רושה לשוק האמריקאי ומיקוד בפעילות האונליין והמכירה הסיטונאית. בנטרול פעילות אחרים לא מיוחסים, צמח הרווח התפעולי בכ-25% והסתכם בכ-25.9 לעומת כ-20.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון הראשון לשנת 2025 הסתכם בכ-138 אלף ש"ח לעומת כ-3.9 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
הקבוצה נמצאת עם נזילות גבוהה. נכון ליום 31.3.2025, הסתכמו יתרות המזומנים ושווי המזומנים של הקבוצה בכ-116.2 מיליון ש"ח. לאותו המועד לקבוצה עודף מזומנים על חוב פיננסי בסך של כ-58.6 מיליון ש"ח.
ביום 28 באפריל 2025 עם השלמת הנפקת אורבניקה שולם לבעלי המניות של אורבניקה והודיס דיבידנד בסך כולל של 200 מיליון ש"ח, אשר הותנה בהשלמת הנפקת אורבניקה בבורסה לניירות ערך בתל אביב בהתאם להחלטות דירקטוריון אורבניקה ודירקטוריון הודיס מיום 23 בפברואר 2025. נכון למועד זה, יתרות המזומנים ושווי המזומנים של הקבוצה מסתכמות בכ-516.7 מיליון ש"ח.
יאיר אוחיון מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס מסר:
"תוצאות הרבעון הראשון משקפות את הביקושים למותגי הקבוצה עם גידול של כ-6.9% במכירות החנויות הזהות. תחום אופנת ההלבשה ותחום אביזרי אופנה המשיכו להפגין חוסן עם גידול בהכנסות וברווח התפעולי הנובע מגידול במכירות החנויות הזהות. גם מגזר הקוסמטיקה ממשיך לצמוח כאשר מתחילת השנה ועד היום פתחנו שלוש חנויות חדשות של קיקו מילאנו.
הקבוצה ממשיכה בפיתוח כלל המותגים. פעילות האי-קומרס צוברת תאוצה ואנו ממשיכים לפרוס בהצלחה את חנויות הקונספט החדשות של הודיס וטופ טן. ברבעון הראשון נפתחו חנויות של הודיס, קסטרו, קרולינה למקה וטופ טן בביג גלילות. אורבניקה פתחה מתחילת השנה ועד היום שלוש חנויות ובהמשך השנה צפויות להיפתח עוד ארבע חנויות. בהודיס מתחילת השנה נפתחו שלוש חנויות חדשות והוסבה חנות אחת לקונספט החדש.
אנו מציגים איתנות פיננסית גבוהה וערוכים לתהליך התרחבות משמעותי. אסטרטגיית הצמיחה ארוכת הטווח שהצבנו ממוקדת בעוצמת המותגים שבנינו ובסינרגיה ביניהם תוך ניצול עוצמת הקבוצה ויתרונותיה היחסיים."
50 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 26.76 מיליון בקסטרו
קרנות נאמנות שמחזיקות את קסטרו. לרשימה המלאה
שם קרן |
אחוז מהקרן |
בשקלים |
2.56% |
677976 |
|
2.55% |
466293 |
|
1.82% |
4925781 |
|
1.44% |
144279 |
|
1.44% |
337512 |
|
1.39% |
164820 |
|
1.34% |
86100 |
|
1.34% |
1237380 |
|
1.17% |
261498 |
|
1.08% |
3294924 |