ההכנסות ברבעון הראשון של שנת 2025 צמחו בכ-6% לכ-1.85 מיליארד שקל - בתמיכת עלייה של כ-2% בפדיון חנויות זהות.
שחיקה ברווחיות הגולמית ברבעון בעיקר מספיגה של העלאות מחירים ומהעמקת המבצעים לצרכן לקראת חג הפסח.
הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-55 מיליון שקל.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עלה בחדות בכ-54% לכ-217 מיליון שקל.
החברה מאיצה את קצב פתיחת הסניפים – בשנה הקרובה צפויה לפתוח כ-5 סניפי דיסקאונט נוספים, ועוד כ-13 סניפי פארם נוספים תחת מותג 'גוד-פארם'.
לחברה קופת מזומנים והשקעות לזמן קצר בסך של כ-1 מיליארד שקל; בשבוע שעבר, הגישה החברה, יחד עם שותף, הצעה לא מחייבת לרכישת השליטה בחברת כרטיסי האשראי כאל.
במהלך 5 השנים האחרונות חילקה החברה דיבידנד לבעלי המניות בסכום כולל של כ-1 מיליארד שקל.
רשת חנויות המזון, רמי לוי שיווק השקמה, פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2025, המלמדות על צמיחה בהכנסות הן בפעילות קמעונאות מזון והן בפעילות הפארם, שחיקה ברווחיות הגולמית בשל ספיגה של העליות מחירים והעמקת המבצעים לצרכן לקראת חג הפסח, שמירה על יעילות תפעולית, וכן פועלת ליישום התכנית האסטרטגית להאצת קצב פתיחת סניפים – במהלך השנה הקרובה יפתחו כ-18 סניפי דיסקאונט מזון וסניפי פארם.
עיקרי תוצאות לרבעון הראשון של שנת 2025:
ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון הראשון של שנת 2025 צמחו בכ-6% לכ-1.85 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.74 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה מעלייה של כ-2% בפדיון חנויות זהות בפעילות קמעונאות מזון, ומפתיחת סניף דיסקאונט חדש במגדל העמק, במסגרת יישום התכנית האסטרטגית להאצת קצב פתיחת סניפים חדשים. לצד זאת, נרשום גידול במכירות רשת גוד-פארם , המתבטא בעלייה של כ-8.2% בפדיון חנויות זהות ומפתיחת חנויות חדשות של הרשת.
הרווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2025 עלה בכ-4% לכ-438 מיליון שקל, בהשוואה לכ-420 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הגולמי נבעה מהצמיחה האמורה בהכנסות, בקיזוז חלקי עם ההתמתנות ברווחיות הגולמית ברבעון לכ-23.8% לעומת כ-24.1% ברבעון המקביל אשתקד, כתוצאה מספיגה של עליית מחירים והעמקת המבצעים לצרכן לקראת חג הפסח.
הרווח התפעולי ברבעון הראשון של שנת 2025 עלה לכ-90 מיליון שקל, בהשוואה לכ-89 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה הקלה ברווח התפעולי נבעה בעיקר מהגידול האמור בהיקפי הפעילות. שיעור הרווח התפעולי ברבעון עמד על כ-4.9%, בהשוואה לכ-5.1% ברבעון המקביל אשתקד כתוצאה מירידה ברווחיות הגולמית כאמור.
הרווח הנקי של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון הראשון של שנת 2025 הסתכם בכ-55 מיליון שקל, בהשוואה לכ-62 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווחים, למרות הגידול האמור ברווח התפעולי, נבעה בעיקר מעלייה בהוצאות המימון, נטו בכ-10 מיליון שקל בשל הירידה בשווי תיק ניירות הערך, בעוד שאשתקד תרם תיק ניירות הערך הכנסה חיובית בסך של כ-6 מיליון שקל.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הראשון של שנת 2025 עלה בשיעור חד של כ-54% לכ-217 מיליון שקל, בהשוואה לכ-141 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה החדה בתזרים נבעה בעיקר משינויים בהון החוזר – בעיקר מעלייה ביתרת ספקים.
ה-EBITDA של החברה ברבעון הראשון של שנת 2025 עלה בכ-2% לכ-168 מיליון שקל (כ-9.1% מההכנסות), לעומת כ-164 מיליון שקל (כ-9.4% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
מאזן ליום ה-31 במרץ 2025 ודגשים עיקריים:
לחברה קופת מזומנים והשקעות לזמן קצר של כ-1.05 מיליארד שקל, כאשר היקף החוב הפיננסי זניח ועומד על כ-13 מיליון שקל בלבד. קופת המזומנים הגדולה שבידי החברה מאפשר לה לבחון מעת לעת הזדמנויות עסקיות אסטרטגיות, לרבות בדרך של מיזוגים ורכישות, כאשר רק בשבוע שעבר, הגישה החברה, יחד עם שותף, הצעה לא מחייבת לרכישת השליטה בחברת כרטיסי האשראי כאל. החברה פועלת באחריות המתאימה לאתגרים שהיו במדינת ישראל בשנים האחרונות ומאפשרות לחברה לעשות עסקים בלי לקחת סיכונים.
בנוסף, במקביל לפרסום הדוחות, הכריז דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-45 מיליון שקל, בהמשך לחלוקת דיבידנד בסך של כ-247 מיליון שקל במהלך השנה האחרונה. מאז ההנפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, הכריזה וחילקה החברה דיבידנד בסכום כולל של כמעט 2 מיליארד שקל.
בכוונת החברה להמשיך בהרחבת פעילות סניפי הדיסקאונט - רשת רמי לוי שיווק השקמה מפעילה כיום 60 סניפים (מתוכם, 3 סניפים בזכיינות). החברה מזהה פוטנציאל להקמה של כ-25 סניפי דיסקאונט נוספים באזורים חדשים בהם הרשת אינה פועלת כיום, ומעריכה כי פתיחת הסניפים החדשים לא תיצור קניבליזציה לסניפי הרשת הפעילים. בהתאם לכך, בכוונת החברה לפתוח כ-5 סניפי דיסקאונט וכ-13 סניפי פארם במהלך השנה הקרובה. בנוסף, משקיעה החברה באמצעים טכנולוגים מגוונים ומתקדמים שיביאו לשירות טוב יותר ולמגוון גדול יותר של שירותים ללקוחות החברה, לרבות בניית מחסן רובוטי לחלוקה באינטרנט.
רמי לוי, מנכ"ל משותף, רשת רמי לוי שיווק השקמה: "אנו פותחים את שנת 2025 עם צמיחה בהיקפי הפעילות - אנו עוזרים לציבור להילחם ביוקר המחיה ולקוחותינו מצביעים ברגליים בסניפי הרשת, כמתבטא עם עלייה בפדיון חנויות זהות. אנו רואים גם ברבעון זה ירידה במחיר פריט ממוצע לפריט לעומת רבעון מקביל אשתקד ולעומת זאת כמות המוצרים לקניה ממוצעת עלתה בהשוואה לרבעון קודם. לקראת חג הפסח, העמקנו משמעותית את המבצעים ברשת במטרה להציע ללקוחותינו את סל המוצרים הזול ביותר, תוך הקפדה על איכות המוצרים והשירות המיטבי. אמנם מהלך זה השפיע על הרווחיות ברבעון, אך הוא מבטא את עוצמת הרשת ותורם לחיזוק המותג לאורך זמן. אנו נמשיך לשים את הצרכן במרכז כי הצרכן הוא היסוד של העסק. אנו ממשיכים לפעול בהתאם לתכנית האסטרטגית שלנו להאצת קצב הצמיחה, כאשר במהלך השנה הקרובה אנו צפויים לפתוח סניפי דיסקאונט חדשים בפריסה ארצית – מעכו שבצפון ועד דימונה בדרום. בכך, ננגיש את רשת רמי לוי לעוד מאות אלפי תושבים ברחבי הארץ ונסייע להם להתמודד עם אתגרי יוקר המחיה באמצעות מוצרים איכותיים במחירים הוגנים. אני שולח תפילה לשלומם של חיילי צה"ל, מחבק את המשפחות השכולות ומשפחות הפצועים, מאחל החלמה מהירה לכל הפצועים ומייחל לשובם של החטופים. בימים אלה, יותר מתמיד – כוחנו טמון באחדותנו".
יפית אטיאס, מנכ״לית משותפת, רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה:" בימים אלה, אנו פועלים במלוא המרץ לחיזוק השירות לקהל לקוחותינו בדרך של חדשנות טכנולוגית – עד סוף השנה הנוכחית אנו צפויים לסיים פריסה והטמעה של העגלות החכמות, 'מובייל שופר', בכל סניפי הרשת, ובכך נאפשר לציבור לקצר את זמני השהייה שלו בסניפים. כמו כן, בחודשים הקרובים אנו צפויים לסיים הסבת כל סניפי הרשת עם שילוט ומיתוג דיגיטלי, שיאפשרו לציבור לשלוט טוב יותר במחירי המוצרים על המדפים. נמשיך לשים דגש על התייעלות לוגיסטית תפעולית על מנת להבטיח מדפים מלאים ברצפת המכירה לאורך כל השנה. במהלך השנה הקרובה אנו צפויים לפתוח 5 סניפי דיסקאונט מזון ו-13 סניפי פארם, שיתווספו ל-60 סניפי דיסקאונט מזון ו-66 סניפי פארם הפעילים כיום. הצמיחה הצפויה בפעילות תסייע לנו בהמשך שיפור תנאי הסחר מול הספקים שיאפשרו לנו להמשיך ולהוזיל את המחירים לקהל לקוחותינו".
207 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 304.4 מיליון ברמי לוי
קרנות נאמנות שמחזיקות את רמי לוי. לרשימה המלאה
שם קרן |
אחוז מהקרן |
בשקלים |
10.31% |
2695180.5 |
|
8.93% |
1633072.5 |
|
8.6% |
4078473 |
|
אי.בי.אי. מחקה Solactive ת"א 125 Low Volatility High Dividends |
7.98% |
2527665 |
5.46% |
2496171 |
|
4.32% |
964096.5 |
|
3.77% |
4170511.5 |
|
3.65% |
7580551.5 |
|
3.57% |
343719 |
|
3.57% |
2783146.5 |