קרנות הנאמנות המקומיות.
ביום של ירידות קטנות במדדים הכלליים, הקרנות עשו כך: חיוב יומי: בנקים בבלעדיות, כאשר ת"א 90 שולט בחיוב החודשי גם בבלעדיות. בצד השנתי אנו מבחינים בשליטה של ת"א 35 ות"א 125. הגז והנפט השתלט בצורה בלעדית על שני טווחים: יומי וחודשי, כאשר הדולר נשאר בפינתו השנתית בלבד עם האג"ח הקונצרני שלו.
הבורסות
ארה"ב: ביום שישי, מחר (08-05), נקבל את נתוני התעסוקה הממשלתיים המזיזים פעמים רבות את השוק. אבל, כרגע, ענייני הורמוז ואיראן בכלל משפיעים הרבה יותר ואנו מצפים די בקרוב לתשובה איראנית לתוכנית האמריקאית המוצעת. כמו כן, במשך יום חמישי (07-05) ראינו ירידה משמעותית של הנפט אבל חזרה מהירה מעלה כאשר הברנט סיים מעל ה-100$ לחבית שוב (101.07$).
מה כל זה אומר? שיש לנו עוד יום של חוסר וודאות בנושא הזה ושרק במוחו של הנשיא טראמפ ישנה מפת דרכים של מה שקורה במפרץ הפרסי... אגב, העליות בתחומי התשתיות של ה-Data Centers, עבור הבינה המלאכותית, ממשיכות להיות בולטות כאשר האחרונה הייתה מנייה בתחום ה-Racks (55.07% !). בסופו של דבר, האנרגיה לא השתנתה אבל הזהב הצליח לעלות (GLD: 0.17%), מול אג"ח ממשלתי שנפל לא מעט (TLT: 0.5%-).
התשואה של האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עומדת כיום על 4.382% והיא עלתה היום ב-0.69%. זה הרבה... וכך, אחרי ימים של אופוריה רבתי, קיבלנו יום של ירידות קלות. הירידה הגדולה הייתה במניות הקטנות (IWM: 1.58%). גם הביטקוין תיקון ביותר מאחוז וחצי... הדולר הגלובלי עלה קלות כאשר שלנו עומד על 2.91 שקלים לדולר אחד... בניגוד למניות הבנקים שלנו, הבנקים בארה"ב נפלו באחוז. בחזית הטכנולוגיה המופלאות עלו קצת (MAGS: 0.63%) אבל הרכיבים תיקנו כ-3%-. הסיום נראה כך:

תל-אביב: האם קרה משהו משמעותי בין אתמול להיום? לא ממש. אבל, המדדים והסקטורים לא מרגישים אותו דבר היום (07-05) בכלל... מה שכן ממשיך להיות עוצמתי הם שניים: הבנקים והפיננסים, אשר ממשיכים את המהלך החיובי שראינו מתחילת אתמול. בכל אופן, הטכנולוגיה הישראלית נפלה חזק היום (2.54%-) למרות תוצאות המניות האלו בחו"ל.
הביומד עמד על שלו יפה עם עלייה של 1.47%, כאשר הכוכבות היו בהחלט מניות הבנקים (2.78% !). הנדל"ן סוף סוף נרגע (0.16%-) אחרי ריצה מטורפת שעדיין קצת קשה להבינה, אלא אם כן מתוכננות החברות הישראליות לבנות מחדש את כל מה שנהרס במזרח התיכון מאז ה-07-10...הפיננסים היו בטוב יפה (1.34%) אבל ההפתעה הגדולה קרתה במניות הקטנות: 2.9% (!!) ואת זה בדקות האחרונות. הסיבה, הנה כמה מניות במדד והמחזור שלהן:

בסופו של דבר, המדדים הכלליים יצאו כך: ת"א 90 (0.2%-) ות"א 35 (0.8%-). אגב, שאלה: האם סיום המלחמה עכשיו, במצב הנוכחי, ללא הסכם שמשבית את הגרעין האיראני, יביא לירידות חדות או להמשך המגמה החיובית? הדעות על כך חלוקות ואני מזמין כל אחד מכם לחשוב על הסוגיה. רבים חושבים שזה יכול להיות הטריגר לתיקון די אלים, שמצפים לו כבר ימים רבים.
(כל הכמויות שאינן מצוינות הינן במיליוני שקלים): ביום רביעי (06-05) היינו עדים לקפיצת מדרגה במחזור הכללי. גם כאשר יש נגזרים שבועיים המחזור לא מגיע למצב של 3.777 מיליארדי שקלים שאליו הוא הגיע עבור כל המניות של מדד המניות ת"א 35. לא רק זאת: אחרי ימים רבים מאוד שבהם ראינו נטו חיובי משמעותי, הפעם, הנטו היה שלילי וגדול: 253.8- מיליוני שקלים.
קניות: 1.059, מכירות: 1.313. האם זה אומר משהו או שמדובר בענייני Market Making? מעניין לציין שהמניות שנמכרו הכי הרבה היו אלביט מערכות (46.9-) וגם דיסקונט א (87.7) לעומת המניות שנקנו הכי הרבה נטו: הפניקס (31.2) וגם טבע (32.4).
סיכום קרנות הנאמנות המקומיות
|
|
עולות יומי |
|
שם קרן הנאמנות |
שינוי |
|
8.33% |
|
|
8.32% |
|
|
8.21% |
|
|
|
עולות חודשי |
|
שם קרן הנאמנות |
שינוי |
|
18.29% |
|
|
18.18% |
|
|
17.93% |
|
|
|
עולות מתחילת שנה |
|
שם קרן הנאמנות |
שינוי |
|
74.52% |
|
|
71.33% |
|
|
65.61% |
|
|
|
יורדות יומי |
|
שם קרן הנאמנות |
שינוי |
|
-3.17% |
|
|
-3.16% |
|
|
-2.85% |
|
|
|
יורדות חודשי |
|
שם קרן הנאמנות |
שינוי |
|
-6.36% |
|
|
-6.36% |
|
|
-5.71% |
|
|
|
יורדות מתחילת שנה |
|
שם קרן הנאמנות |
שינוי |
|
-24.55% |
|
|
-24.31% |
|
|
-7.42% |
סיכום קצר של מה שקרה בבורסה
|
מדדים |
|
|
|
|
|
-0.66% |
|
|
-0.80% |
|
|
-0.20% |
|
|
-0.04% |
|
|
2.90% |
|
|
1.34% |
|
|
-0.16% |
|
|
-0.37% |
|
|
-0.02% |
|
|
2.78% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9.38% |
|
|
8.54% |
|
|
8.10% |
|
|
6.21% |
|
|
6.02% |
|
|
5.05% |
|
|
4.96% |
|
|
|
|
|
-7.56% |
|
|
-7.41% |
|
|
-7.18% |
|
|
-6.80% |
|
|
-6.72% |
|
|
-6.61% |
|
|
-6.05% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
22.34% |
|
|
14.23% |
|
|
12.78% |
|
|
10.99% |
|
|
8.15% |
|
|
7.79% |
|
|
6.83% |
|
|
|
|
|
-6.71% |
|
|
-5.99% |
|
|
-5.73% |
|
|
-4.79% |
|
|
-4.77% |
|
|
-3.93% |
|
|
-3.76% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
22.34% |
|
|
14.23% |
|
|
12.78% |
|
|
12.50% |
|
|
11.85% |
|
|
11.64% |
|
|
10.99% |
|
|
|
|
|
-10.36% |
|
|
-8.42% |
|
|
-7.71% |
|
|
-7.56% |
|
|
-7.41% |
|
|
-7.29% |
|
|
-7.18% |
לידיעת הקוראים:
הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן.
במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
אנחנו עושים מאמצים גדולים לאתר בעלי זכויות בצילומים, סרטונים, גרפים, או כל חומר מתפרסם אחר. יצירות שבעל זכות היוצרים בהן אינו ידוע, לא אותר, או לא הושג נעשה לפי סעיף 27א (תיקון מס' 5) תשע"ט 2019 ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום, סרטון, גרף, ואתם חושבים שאתם בעלי הזכויות עליהם, יש לפנות ל [email protected]. בכל מקרה והתוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך, מצאת שגיאה בכתבה או מאמר, או נתקלת בפרסומת לא ראויה? אנא דווח/י לנו לאימייל [email protected]

סקירת בורסות יומית / קרדיט: אילוסטרציה – AI


.jpg)