חוזרים להילחם? >>> זיו שמש מוריד דמי ניהול בקרן כספית ל 0%

מנכ"ל מנורה מבטחים זיו שמש, שהצהיר כי הוא מעוניין להיות בין 5-7 החברות הגדולות עושה צעד ראשון...

 

 
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/12/2011

בדיוק לאחר שכל מנהלי קרנות הנאמנות הכספיות הודיעו כי יחלו לגבות דמי ניהול מודיע זיו שמש, מנכ"ל מנורה מבטחים, כי הוא מוריד את דמי הניהול בקרן הכספית מנורה פק"מ פלטינום ל-0%. אולם לצד אי-גביית דמי ניהול לתקופה של חצי שנה, הקרן תגבה שיעור הוספה של 0.07%. מדובר בעמלה שמשולמת בעת רכישת הקרן, ולכן היא מתמרצת את המשקיע להשקיע בקרן לתקופה כמה שיותר ארוכה. הקרן, שהונפקה לאחרונה, מנהלת רק כ-2 מיליון שקל כיום, והיא תהיה מוגבלת במספר היחידות עד לסך כספי של מיליארד שקל.

נראה כי במנורה מבטחים מעוניינים לגייס כספים ממשקיעים פרטיים ולא ממשקיעים מוסדיים ולכן החליטו על גביית שיעור הוספה.

מנורה מבטחים מנהלת כיום 4.6 מיליארד שקל בקרנות, המהווים נתח שוק של 3.2% בלבד. שמש הגיע למנורה לתפקיד מנכ"ל בית ההשקעות ומנכ"ל הקרנות לפני כשלושה חודשים. לפני כחודש התראיין זיו שמש למגזין פאנדר ואמר כי "השוק הפיננסי יהיה דומה לשוק הבנקאי, עם 5-7 שחקנים גדולים. קטנים לא יהיו. אנחנו מתכוונים להיות אחד מהשחקנים הללו. אנחנו בין המובילים בפנסיה ובגמל, והכוונה היא להיות בקבוצת החוד גם בשוק ההון". ולמעשה זה הצעד הראשון הבולט שהוא עושה על מנת להיתברג בקבותצת החברות הגדולות בתעשיית קרנות הנאמנות.

לפי כלכלני פאנדר העלות למשקיע שישקיע בקרן לתקופה של חצי שנה הינה 0.14% דמי ניהול שנתיים כך שהסיבסוד אינו מלא. על פי הערכות כלכלני פאנדר הקרן תצליח ככל הנראה לגייס מאות מיליוני שקלים אולם היא איננה צפויה לפתוח את מלחמת המחירים ולהחזיר את הסיבסוד המלא בקרנות הגדולות בשוק, כפי שהיה בארבע השנים האחרונות.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x