נְגִישׁוּת

גודל טקסט

גדול קטן רגיל

ניגודיות גבוהה במיוחד

הפעל רגיל

גופן קריא

הפעל רגיל

טקסט מודגש

הדגש רגיל

הדגשת קישורים

הפעל בטל
דווח

סיוה פותחת את 2026 בשיא: הכנסות הרישוי הגבוהות ביותר ב-3 השנים האחרונות

סיוה מסכמת את הרבעון הראשון של 2026 עם המשך צמיחה ומומנטום עסקי חזק | מציגה הכנסות רישוי בשיא של 3 שנים, עסקאות משולבות עם מספר טכנולוגיות שונות והאצת הפעילות בתחום ה-AI

 

 
אמיר פנוש, מנכ״ל סיוה, צילום: נתי לויאמיר פנוש, מנכ״ל סיוה, צילום: נתי לוי
 

אלי אופיר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
11/05/2026

חברת סיוה (נאסד"ק: CEVA), המספקת טכנולוגיות קישוריות, חישה ובינה מלאכותית למכשירי קצה חכמים, פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2026.

דגשים לרבעון הראשון של 2026:

ההכנסות ברבעון צמחו בכ-11% ל-27.0 מיליון דולר.

ההכנסות מרישוי צמחו ברבעון בכ-18% לכ-17.8 מיליון דולר, נתון שיא של 3 שנים.

הכנסות מתמלוגים של 9.2 מיליון דולר, עם תמלוגים מתחום smart edge שעלו ב-8%, הודות למשלוחי שיא של-Wi-Fi על ידי הלקוחות, ותרומה חזקה מ-IoT סלולרי, תשתית 5G ולראשונה גם תרומה משמעותית מבינה מלאכותית לרכבים.

נחתמו ברבעון 14 הסכמי רישוי IP, ובהם גם הסכמים הכוללים מספר טכנולוגיות שונות עבור לקוחות קיימים.

הושגה עסקת רישוי משמעותית לפתרון  Bluetooth High Data Throughput (HDT)הכולל טכנולוגיית RF של סיוה ,פתרון המדגים את אסטרטגיית הקישוריות ברמת המערכת.

הרחבת שימוש הלקוחות בפתרונות 5G NTN ו-Ultra-Wideband, תוך הגדלת הערך בכל מוצר.

תחום הבינה מלאכותית (AI) היווה יותר מ-20% מהכנסות הרישוי, עם צמיחה חזקה והשגת אבני דרך מרכזיות בייצור, כולל פלטפורמת Renesas R-Car V4H שנכנסת לטויוטה RAV4 2026, לצד שיתוף פעולה עם NXP עבור מעבדי רכב.

(*) בהשוואה לרבעון ראשון 2025, אלא אם מצוין אחרת.

דגשים עסקיים:

במהלך הרבעון הראשון, סיוה חתמה על 14 הסכמי רישוי IP בתחומי קישוריות, בינה מלאכותית ותקשורת לוויינית, כולל מספר התקשרויות עם מספר טכנולוגיות התואמות לאסטרטגיה שלה לספק פתרונות משולבים יותר ברמת המערכת.

החברה השיגה רישיון משמעותי ברמת מערכת לפתרון HDT, הכולל טכנולוגיית RF של סיוה, , מה שמסמן אבן דרך חשובה בהרחבת הערך לכל פיתוח והגדלת תרומת התמלוגים, תוך סיוע ללקוחות להפחית את מורכבות האינטגרציה ובהאצת זמן ההגעה לשוק. זכיות נוספות כללו פיתוח Wi-Fi 7 המכוון ל-IoT צרכני, התקשרות משולבת Wi-Fi /6.0Bluetooth עם ספקית פלטפורמת SoC מובילה בתחום הבינה המלאכותית, והסכמי Bluetooth ו-Wi-Fi מרובים.

החברה התרחבה גם לתחומי קישוריות חדשים, והציגה את פלטפורמת PentaG-NTN שלה וקידמה מעורבות לקוחות לווייניים לפתרון משולב יותר של פס בסיסי. בתחום הפס האולטרה-רחב (Ultra Wide Band), החברה השיקה את פלטפורמת הדור הבא שלה והבטיחה לקוח קיים לטכנולוגיה חדשה זו, בזמן שהטמעת הטכנולוגיה מאיצה יישומים חדשים לתעשייה ולתחום הרכב האוטונומי.

בתחום הבינה המלאכותית, סיוה המשיכה להרחיב את פעילותה עם הסכמי רישוי מרובים והשיגה אבן דרך חשובה בייצור, כאשר מערכות ה-DSP והמאיץ של הבינה המלאכותית שלה נפרסו בפלטפורמת Renesas R-Car V4H, שנכנסה לייצור בטויוטה RAV4 2026. החברה הכריזה גם על שיתוף פעולה עם NXP עבור מעבדי הרכב מבוססי התוכנה החדשים ביותר שלה. בינה מלאכותית היוותה יותר מ-20% מהכנסות הרישוי ברבעון, דבר המשקף צמיחה חזקה ותרומה גוברת לחברה.

בכל תחומי הפעילות, החברה ממשיכה לראות ביקוש חזק ליישומים מבוססי IoT ובינה מלאכותית, עם משלוחי Wi-Fi בשיא וצמיחה משמעותית ב-IoT הסלולרי. מגמות אלו, יחד עם המעבר לפתרונות משולבים יותר ברמת המערכת ופריסה גוברת של שבבי Bluetooth ו-Wi-Fi משולבים, מניעים ערך גבוה יותר עבור כל רכיב שנמכר, וכן מבססים את מודל הצמיחה ארוך הטווח של החברה בתחום התמלוגים.

נתונים פיננסיים נוספים לרבעון הראשון:

שיעור הרווח הגולמי על בסיס GAAP עמד על 86%, זהה לרבעון המקביל ב-2025.

ההפסד התפעולי על בסיס GAAP הסתכם ב-5.1 מיליון דולר, בהשוואה להפסד תפעולי של 4.4 מיליון דולר ברבעון המקביל.

החברה רשמה הפסד נקי של 4.5 מיליון דולר על בסיס GAAP, בהשוואה להפסד של 3.3 מיליון דולר ברבעון המקביל.

ההפסד המתואם והמדולל למניה על בסיס GAAP הסתכם ברבעון החולף ב-16 סנט, בהשוואה להפסד מתואם ומדולל של 14 סנט ברבעון הראשון של 2025.

שיעור הרווח הגולמי על בסיס non-GAAP הסתכם ב-87%, בדומה לרבעון הראשון של 2025.

הרווח התפעולי על בסיס non-GAAP הסתכם ב-0.5 מיליון דולר, בהשוואה לרווח תפעולי על בסיס non-GAAP של 0.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי non-GAAP והרווח המדולל למניה ברבעון הראשון של 2026 היו 1.1 מיליון דולר ו-4 סנט, בהתאמה, בהשוואה לרווח נקי non-GAAP ורווח מדולל למניה של 1.4 מיליון דולר ו-6 סנט, בהתאמה, ברבעון המקביל אשתקד.

יניב אריאלי, סמנכ"ל הכספים של סיוה, הוסיף: "תוצאות הרבעון הראשון שלנו משקפות ביצוע חזק בתחום הרישוי והתקדמות מתמשכת לעבר עסקאות רישוי עם מספר טכנולוגיות בעלות ערך גבוה יותר. שינוי זה מניע שיפור בפרמטרים הכלכליים פר עסקה ומחזק את פוטנציאל התמלוגים לטווח ארוך. אנו ממשיכים לראות גם מגמות מעודדות בשוקי הקצה המגוונים שלנו, במיוחד ביישומים המונעים על ידי IoT ובינה מלאכותית. אנו ממשיכים לנהל את השפעת הדולר האמריקאי החלש ומיישמים צעדים לקיזוז חלקי של ההוצאות הנובעות מכך".

מנכ"ל סיוה, אמיר פנוש, מסר: "פתחנו את שנת 2026 בצורה חזקה, עם ההכנסות רישוי הגבוהות ביותר בשלוש השנים האחרונות, ומומנטום מתמשך לאורך כל פורטפוליו הקישוריות והבינה המלאכותית שלנו. חשוב לציין, שרבעון זה משקף את הביצוע המוצלח של האסטרטגיה שלנו להתרחב מעבר ל-IP דיסקרטי לפתרונות משולבים יותר ברמת המערכת. הסכם הרישוי המשמעותי שלנו ברמת מערכת ל-Bluetooth HDT, כולל RF, לצד ההתרחבות שלנו ב-G5 NTN וב-Ultra-Wideband, מדגים כיצד אנו מגדילים את הערך שלנו ומעמיקים את המעורבות בקרב הלקוחות. ראינו גם מגמות מעודדות בתמלוגים, עם המשך חוזקה בשוקי הקצה החכם שלנו, שקוזז חלקית על ידי ירידה עונתית בשוק הסמארטפונים".

פנוש הוסיף: "בבינה מלאכותית (AI), אסטרטגיית הצמיחה שלנו וההתמקדות הבלתי פוסקת שלנו בחדשנות מובילה בשוק מתורגמת לייצור, כאשר הטכנולוגיה שלנו משולבת בפלטפורמות רכב מובילות ונכנסת לייצור בנפח המוני. עם בינה מלאכותית התורמת למעלה מ-20% מהכנסות הרישוי וצבר הזמנות חזק של התקשרויות, אנו מעריכים כי אנו ממוצבים היטב עם התעשייה המאיצה לעבר בינה מלאכותית היברידית והתרחבות הבינה המלאכותית הפיזית שבקצה".

x