ארדן קונטרול טק ישמה מערכת בקרה, התראה ואיסוף נתונים במפעל קוטלב חניתה

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/07/2014

ארדן קונטרול טק ישמה מערכת בקרה, התראה ואיסוף נתונים מסוג WinCC (SCADA) של סימנס במפעל הציפויים קוטלב חניתה

על פי הערכות היקף הפרוייקט נאמד בחצי מיליון שקל

המערכת תאפשר הפעלת קו הייצור המקורי, בסביבת משתמש חדשנית המעניקה תוחלת חיים חדשה לקו ותאפשר למפעל לייצר שנים רבות בצמצום זמני ההשבתה, הגדלת זמינות הקו ורציפות הייצור.

חברת ארדן קונטרול טק ביצעה פרויקט לחידוש והטמעת מערכת בקרה, התראה ואיסוף נתוניםSCADA- System Control and data acquisition) ) מסוג SIMATIC WinCC  של חברת סימנס, במפעל קוטלב חניתה. ארדן ישמה מערכת חדשה בהמשך להמרה מלאה של מערך הבקרה המקורי, למערך מתקדם ומודרני מסדרה S7 מתוצרת Siemens, המנוהל באמצעות מערך SCADA וממשק אדם\מכונה (HMI – Human Machine Interface) מסוג WinCC הבנוי בתצורת יתירות (Redundancy), גם הוא מתוצרת Siemens.

מפעל הציפויים קוטלב חניתה, המצוי בבעלות פרטית וממוקם בקיבוץ חניתה, מתמחה בביצוע ציפויים, למינציה ותהליכי עיבוד מתקדמים. המפעל מייצר מגוון חומרי גלם לתעשיית האריזות, ציפויי זגוגיות ועוד. מחלקת ה R&D של המפעל שוקדת כל העת על פיתוח מוצרים חדשניים, השבחת מוצרים קיימים ואיתור אפליקציות חדשות לשווקים בעלי דרישות משתנות. התהליך בייצור ממוכן המתקיים על כמה קווי ייצור במקביל. קו הקרונט, אחד מקווי הייצור המרכזיים במפעל הפועל ברצפת הייצור מאמצע שנות ה- 80 ומורכב ממספר מכונות המשולבות יחד, הושבת בעת האחרונה בשל גילה של מערכת הבקרה המנהלת את הקו. הקו אשר היה מבוקר באמצעות מערך בקרה מבוזר השולט על מכונות הייצור בקו ומסנכרן את פעילותן, חדל לפעול באופן תקין כתוצאה מגילה המופלג של מערכת הבקרה אותה סיפקה במקור יצרנית הקו, באמצע שנות ה – 80.

"הקשר בין הצוות הטכני של מפעל קוטלב חניתה לבין חברת ארדן, נמשך כבר כמה שנים אולם הדחיפות כתוצאה מהפסקת פעולתו של קו היצור במפעל, הצריכה פתרון מהיר ויישום המערכת בהקדם ובהתאם לכך בוצע השדרוג", כך מעיד מרק זאלסין החשמלאי הראשי במפעל קוטלב.

חברת ארדן נקראה לביצוע אפיון של תהליך הייצור, תצורת פעילות הקו ושחזור הספרות הטכנית,
על בסיס אפיונים מפורטים, אותם ביצע צוות ארדן בשיתוף אנשי קוטלב, עוד בטרם.  מהנדסי ארדן ביצעו המרה מלאה של מערך הבקרה המקורי, למערך מתקדם ומודרני מסדרה S7 מתוצרת Siemens, המנוהל באמצעות מערך SCADA וממשק אדם\מכונה (HMI – Human Machine Interface), מסוג WinCC, הבנוי בתצורת יתירות (Redundancy), גם הוא מתוצרת Siemens.

בסיום הפרוייקט הופעלה על גבי קו הייצור הוותיק מערכת בקרה מודרנית בחומרה מתקדמת, ממשקי משתמש ומערכת מרשמי עבודה, המאפשרים את הפעלת הקו המקורי, בסביבת משתמש חדשנית שתעניק תוחלת חיים חדשה לקו ותאפשר לארגון להמשיך ולייצר בקו עוד שנים רבות.

"ביצוע השדרוג יאפשר לחניתה לא רק להאריך את חיי הקו, אלא בעיקר להשיג הגדלת תפוקות ייצור, שימור רציפות הייצור, העלאת איכות התוצר ויצירת גמישות אפליקטיבית לצוות ההנדסה במפעל, תועלות שלא איפיינו את הקו קודם לכן", אומר מרק.
השינוי התבטא כמעט באופן מיידי גם בצמצום זמני ההשבתה, הגדלת זמינות הקו ורציפות הייצור.


אודות ארדן קונטרול טק
חברת ארדן קונטרול-טק מקבוצת ניסקו-ארדן, היא מהחברות המובילות בישראל בתחום מערכות בקרה תעשייתית,  מערכות ניהול רצפת יצור ((MES ומערכות מתח נמוך לסוגיהן. החברה, הפועלת משנת 1984, הינה המיישמת הבלעדית של מערכות ניהול רצפת הייצור מבית Siemens בישראל, כמו גם אחת מחברות היישום המובילות בארץ ליישומי הבקרה התעשייתית מבית Siemens. ארדן מספקת ללקוחותיה פתרונות מלאים לאורך כל שלבי הפרוייקט, החל בשלב הייעוץ, האפיון והתכנון, דרך פיתוח ויישום הפתרונות, פיתוח ממשקים למערכות ארגוניות שונות לרבות ERP,  התקנה, הטמעה ומתן שירות לאחר המסירה. בהיותה החברה היחידה בישראל המפתחת ומיישמת את ארכיטקטורת ה TIA (Totally Integrated Automation) מבית Siemens, מאפשרת ארדן הפעלת סביבת IT  ובקרה אחידה באמצעותה יכול הארגון היצרני לשתף מידע לרוחב ובמורד מוטת השליטה ההיררכית של הארגון מרובד ה ERP  ועד לאחרוני הבקרים והמכונות באולם הייצור. בין הפתרונות אותם מספקת ארדן קונטרול טק: אוטומציה ובקרה תעשייתית,  ניהול קווי ייצור ומדידת תפוקות, בקרה תהליכית, מערכות ניהול רצפת ייצור, מערכות זיהוי בטכנולוגית ,RFID בקרת אנרגיה וחיסכון, מערכות אבטחה,  טמ"ס, בקרת מבנה, חשמל ומיזוג אוויר, ועוד. לקוחות ארדן בארץ ובחו"ל הינם: מפעלי תעשייה תהליכית, מפעליים כימיים, תחנות כח, מפעלי מזון ופסי ייצור, גופים ביטחוניים, שגרירויות ישראל ברחבי העולם, מבני ציבור, בתי חולים, קופות חולים, בנקים, בתי אבות, מבני ממשלה ועוד רבים אחרים.




 




הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי וביןבהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x