הלמן אלדובי >> "במידה ותהיה הסלמה במצב בין רוסיה לאוקראינה, אירופה עלולה להיות הנפגעת המרכזית"‎

 

 
עמית רוזנצויגעמית רוזנצויג
 

עמית רוזנצויג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
02/09/2014

" השווקים ממשיכים לשים דגש רב על המתרחש בזירה הרוסית כאשר האיחוד האירופאי הצהיר כי ירחיב את הסנקציות הכלכליות על רוסיה במידה ולא תסיג את כוחותיה במהרה. המתיחות בזירת רוסיה אוקראינה צפויה להמשיך להעסיק את המשקיעים כאשר במידה ותהיה הסלמה במצב אירופה עלולה להיות הנפגעת המרכזית מבחינת ניהול הסיכונים של המשקיעים.

לאחר עונת הדוחות המשקיעים ימשיכו לעקוב אחר נתוני מאקרו כאשר השבוע יפורסמו נתוני מדד מנהלי רכש מכיוון ארה"ב ואירופה וכן דוח התעסוקה לחודש יולי מכלכלת ארה"ב כאשר הצפי הינו לתוספת של 210 אלף משרות ושיעור אבטלה של 6.2%. המשקיעים ימשיכו לבחון את שיעור ההשתתפות בשוק העבודה כאשר תפנית חיובית עשויה לקרב את הפד להצהרות משמעותיות יותר בנוגע לתחילת העלאת הריבית במשק האמריקאי.

בגוש האירו על רקע האינפלציה הנמוכה שעומדת על 0.3% שנתי וחשש מפני חזרה לדפלציה ישנה הבנה בשוק כי הבנק המרכזי האירופאי יצטרך לפעול במדיניות מרחיבה על מנת לייצר צמיחה ואינפלציה בגוש האירו.

שוק המניות המקומי ימשיך לנוע על פי תזוזת השווקים הגלובליים בטווח הקצר כאשר הריבית הנמוכה וירידת התשואות החדה בשוק המקומי אמורה לייצר ביקושים לשוק המניות. בזירת המניות בזק מרכזת מחזור מסחר גבוה כאשר מנגד דלק קבוצה רושמת ירידות שערים בשל דוח חלש ומחיקות רבות אשר ביצעה החברה בחברות הבנות. מניית אינסולין רושמת ירידות חדות של 20% בעקבות דוח חלש כאשר הפסד החברה העמיק מעבר לצפי.

בשוק החוב ממשיכה המגמה החיובית של ירידת תשואות באפיק הממשלתי ועליות במחירים במיוחד בחלק הארוך וזאת לאור תוכנית הקיצוצים בעקבות מבצע צוק איתן והערכות בשוק כי הגרעון לא יגלוש מעבר ל3%.כמו כן האפיק הממשלתי נהנה מירידת התשואות בארה"ב ובאירופה לאור התחממות הזירה הרוסית. בשוק הקונצרנים נרשמת מגמה יציבה של התשואות".
 

התייחסותו של עמית רוזנצוויג, מנהל השקעות בכיר בהלמן אלדובי למסחר עד כה


 

 


דיסקליימר
המסמך נערך ע"י מחלקת המחקר של הלמן אלדובי. במועד הפרסום החזיקה קבוצת הלמן-אלדובי (באמצעות קופות גמל/קרנות השתלמות/קרנות פנסיה וכן באמצעות תיקים המנוהלים ע"י הקבוצה) בניירות הערך הנסקרים.
אין לכותב ההמלצה או לתאגיד המורשה בו הננו מועסק כל עניין אישי בתאגיד הנסקר ו/או בני"ע הנסקרים/לאף אחד מבין הכותבים ממחלקת המחקר ו/או לתאגידים המורשים בהם הם מועסקים  אין עניין אישי בני"ע הנסקרים.
הסקירה לעיל היא למטרת אינפורמציה בלבד. מתן הייעוץ אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. סקירה זו משקפת את דעת הכותב לפי מיטב הבנתו ביום עריכתה.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x