"בלובירד" הישראלית סגרה עסקת מימון בשווי 120 מיליון ש"ח לפרויקט חקלאי בחבר המדינות

עסקת המימון מתבססת על מבנה ייחודי שכלל מספר חברות ביטוח בין-לאומיות ובנקים אירופאים. קבלן הביצוע של הפרויקט הינה חברה ישראלית שמתמחה בפרויקטים של הקמת מפעלים תעשייתיים מתקדמים בתחום החקלאי.

 

 
 

איתי שלוסברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
15/01/2015

חברת "בלובירד מימון ופרויקטים", סגרה לאחרונה עסקת מימון מורכבת להקמת מפעל גדול לעיבוד תוצרת חקלאית באחת מחבר המדינות, בסכום השווה ערך לכ-120 מליון ש"ח. המימון אורגן כהלוואה ארוכת טווח ללקוח הסופי באותה מדינה, בתנאים אטרקטיביים למדי.

מדובר בעסקת מימון בעלת מבנה ייחודי הכולל חברות ביטוח בין-לאומיות ובנקים אירופאים. הקבלן המבצע הינו חברת פרויקטים ישראלית גדולה שמתמחה בפרויקטים של הקמת מפעלים תעשייתיים מתקדמים בתחום החקלאי.

החברה הישראלית תקים מפעל תעשייתי לעיבוד תוצרת חקלאית ויבולים, כולל מערכות ממוחשבות וטכנולוגיה ישראלית ייחודית. המימון שניתן הוא לתקופה של 9 שנים בעלויות אטרקטיביות וזולות משמעותית ביחס לעלות גיוס כסף מקומי.

בלובירד הובילה את תהליך המימון, כולל גיבוש מבנה המימון הייחודי, רתימת הבנקים וחברות הביטוח, ביצוע המודל הפיננסי, ייעוץ לגבי החוזים המסחריים וסגירת הסכמי ההלוואה.
ניר ברקת, מנכ"ל ומייסד "בלובירד מימון ופרויקטים": "ארגון המימון לעסקה היה מאתגר בשל הצורך המסחרי לסגור את החבילה בזמן קצר מאוד, ובשל גודל העסקה שהינו יחסית חריג לאזור ולסוג הלקוח. התחרות סביב העסקה הייתה גדולה מאוד, והלקוח שלנו (שהינו הקבלן המבצע) זכה בה בזכות המימון האטרקטיבי שהצלחנו לארגן. ללא חבילת מימון הסיכוי של קבלנים לזכות כיום בפרויקטים בשוק הבינ"ל הוא נמוך ביותר.

"המימון התבסס על מקורות אירופאים, זאת בשל עלויות המימון האטרקטיביות של הבנקים אירופאים, התחרות הרבה ביניהם, וזמינות מסגרות האשראי האירופאיות למדינה בה בוצע הפרויקט. גופי הביטוח והמימון הישראלים לא הספיקו לפרויקט זה, הן בשל גודל העסקה והן בשל לוחות הזמנים הקצרים, והפתרון האירופי שגובש הינו נוח וחזק בהרבה.

המדינה בה בוצעה העסקה נחשבת לבעלת סיכון פוליטי ומסחרי גבוהים מאוד, והיא סובלת מחוסר יציבות כלכלי ופוליטי שהכתיב גם הוא קצב עבודה מהיר כדי לנצל את חלון הזמנים שהיה לסגירה. המדינה מהווה יעד חשוב ליצואנים הישראלים, אך קשיי המימון בה גדולים מאוד".

"בלו בירד מימון ופרויקטים" הינה חברה ישראלית אשר נוסדה על ידי ניר ברקת. מנהל הפעילות הבינ"ל שלה הוא רם שליטא. החברה מתמחה במימון פרויקטים בתחום התשתיות אשר מהווה כלי מרכזי ורב-עוצמה לפעילות חברות ישראליות בחו"ל ובכלל לפרויקטים בשוק הבין-לאומי.

בלובירד וצוות המנהלים שלה סגרה עסקאות בשווי כולל של מאות רבות של מליוני דולרים במשך 15 שנות פעילות, והיא נחשבת כיום למובילה בישראל בתחום ארגון מימון לפרויקטי תשתיות במדינות מתפתחות, כולל אפריקה, ברה"מ לשעבר, אסיה, ואמריקה הלטינית. הפרויקטים כוללים מגוון תחומים כמו מים, אנרגיה, תחבורה, חקלאות, מינרלים, בתי חולים ועוד. בין לקוחותיה, חברות הקבלנות והתשתיות המובילות בארץ כדוגמת: מקורות, ברן הנדסה, נען השקיה, חברת החשמל ועוד רבות, וכן חברות רבות באירופה, ומספר ממשלות באפריקה ובמדינות מתפתחות.
 


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.



x