לפני כולם - קרן נאמנות חדשה לשי ברק >> הקרן עוקבת אחר התפלגות ענף קרנות הנאמנות ותעודות הסל בישראל

ברק בית השקעות - בית ההשקעות חדש בראשותו של שי ברק

 

 
צילום - פאנדרצילום - פאנדר
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/05/2015

ברק בית השקעות , בראשותו של שי ברק, משיקה קרן נאמנות במדיניות השקעה ייחודית, המבוססת על מודל ייחודי שפותח בחברה, ועוקב אחר התפלגות הנכסים בענף קרנות הנאמנות ותעודות הסל בישראל.
הקרן, "ברק (D1) תיק אפיקי השקעה 10/90",תנוהל על בסיס מודל "אפיקי השקעה" שפותח ע"י שי ברק. 

מודל "אפיקי השקעה"

מודל "אפיקי השקעה" – מודל ייחודי אשר פותח ע"י ברק בית השקעות, המספק תמהיל השקעה באפיקי אג"ח ומניות שונים, בהתבסס על הסיווגים העיקרים שלפיהן מסווגות קרנות נאמנות ותעודות סל. נתוני מודל אפיקי השקעה מתבססים על נתונים אשר מתפרסמים ע"י הבורסה לני"ע בנוגע לקרנות נאמנות ועל פי דיווחי חברות תעודות סל במגנ"א.

המודל מציג מדי חודש את החשיפה לאפיקי ההשקעה השונים בארץ ובחו"ל על פי התפלגות אפיקי השקעה בתחום קרנות הנאמנות ובתחום תעודות הסל. תמהיל השקעה זה משמש את מנהל ההשקעות החיצוני ככלי עזר לצורך בניית תמהיל השקעה. 
  • תיק ההשקעות של הקרן יתוקנן בהתאם לתמהיל ההשקעות אשר יופק על ידי המודל, וזאת בכפוף לכך ששיעור החשיפה למניות בקרן לא יעלה על 10% מהשווי הנקי של נכסי הקרן.ושיעור החשיפה של הקרן לאג"ח לא יפחת מ-75% מהשווי הנקי של נכסי הקרן.

  • תאריך סיום התאמת הנכסים למדיניות ההשקעות בקרן חדשה 11.7.2015
התפלגות לדוגמא, לפי ניתוח של מודל "אפיקי השקעה" ליום 30.4.2015:2



למעשה מדובר בקרן שמתבססת על חוכמת ההמונים או יותר נכון חוכמת היועצים שהם הכוח המניע בתעשיה במעבר המשקיעים מאפיק לאפיק. בימים אלו למשל הקרנות הכספיות מאבדות מהפופולריות שלהן עקב המלצת היועצים ללקוחות לפדות את הקרנות הללו.על פניו הרעיון נשמע נהדר אבל רק ימים יגידו האם הקרן מצליחה להניב תשואה מעל לממוצע .

ברק בית השקעות
בית ההשקעות הוקם בשנת 2015 ע"י שי ברק, מוותיקי שוק ההון בישראל. ברק שימש בעברו כמנהל חטיבת ההשקעות בחברת הביטוח הפניקס, מנכ"ל אילנות דיסקונט, מנכ"ל גאון בית השקעות ויו"ר איגוד קרנות הנאמנות וכמו כן בתפקידים נוספים. ראוי לציין כי שי ברק ידוע כמי "שהמציא" קרנות רבות ויחודיות בעבר כגון "מעו"ף כיפליים" ודולר פי 5 ועוד.



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x