Re-Blend – הבורסה להלוואות בין אנשים

Re-Blend יהפוך את ההלוואות בין אנשים למוצר פיננסי נזיל, ויאפשר למלווים גמישות למכור את הלוואתם ולממש השקעתם בכל רגע נתון

 

 
דר גל אביב, מנכל ומייסד בלנדרדר גל אביב, מנכל ומייסד בלנדר
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/06/2015

ד"ר גל אביב, מנכ"ל ומייסד בלנדר: "מדובר במהפכה אמיתית בשוק ההלוואות. אני מאמין שהשוק המשני שייווצר באמצעות  Re-blend יגדיל משמעותית את מספר המלווים שהפלטפורמה תתאים לצרכיהם ויהווה חלופה אמיתית למסגרות חיסכון/השקעה הקיימות היום בשוק בייחוד בעידן הריבית האפסית בו אנו נמצאים."

בלנדר, פלטפורמה פיננסית אינטרנטית המתמחה בהלוואות בין אנשים, משיקה מוצר חדש וייחודי בתחום ה- P2P בארץ, פרי פיתוח מהנדסי וכלכלני החברה. החברה מאפשרת ללקוחות המלווים את כספם באמצעות "Re-Blend" , לבצע קניה ומכירה של תיקי ההלוואות ובכך מייצרת אפשרות לחסכון נזיל בריבית ממוצעת של כ-6% שנתי למלווים. 

כיום המלווים בפלטפורמות P2P בעולם משקיעים את כספם לתקופה קבועה לפי אורך חיי ההלוואה, בהתאם לבחירת הלווה. בבלנדר עד עתה המלווים נהנו מהחזרים חודשיים קבועים של קרן+ריבית. Re-Blend  מעניק נזילות וגמישות למלווים היכולים לממש את כספם ולצאת מההלוואה בכל נקודת זמן בה יבחרו. לאותם מלווים המעוניינים להשקיע כספם,  אך מעוניינים ליהנות מנזילות של השקעתם, Re-Blend מאפשר  שליטה בניהול פרק הזמן של תיק ההלוואות שבבעלותם. 

ד"ר גל אביב, מנכ"ל ומייסד בלנדר: "לאחר שזיהינו את הצורך של נותני הלוואות לגמישות, נזילות ושליטה בפרקי הזמן של ההשקעה, החלטנו לפתח טכנולוגיה ייחודית המאפשרת נזילות. מדובר במהפכה בשוק החיסכון והאשראי. השוק המשני שנוצר  באמצעות Re-Blend של בלנדר, יגדיל משמעותית את מספר המלווים שהפלטפורמה תתאים לצרכיהם והוא מייצר אפשרות לחסכון גמיש בריביות ממוצעת של כ- 6% שנתי. חלופה איכותית לאפשרויות החיסכון הקיימות היום בשוק, בייחוד בעידן הריבית האפסית בו אנו נמצאים." 

לדברי אביב, "בלנדר שמה לה למטרה להוביל את שוק ההלוואות החוץ בנקאיות ולהוות חלופה אטרקטיבית, נוחה ועדכנית לשוק ההלוואות המסורתי, תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת לנוחות הלקוחות, הן הלווים והן המלווים. הפיתוח החדש שאנו מציגים היום ממקם את בלנדר בשורה אחת עם הפלטפורמות המובילות בעולם זופה, ולנדינג קלאב". 

"השוק המשני למסחר בהלוואות בין אנשים שמייצר  Re-Blend הוא מוצר שהשוק חיכה וציפה לו", אומר דיוויד ג'. בלמברג, שותף מנהל בלמברג קפיטל, סן-פרנסיסקו, קרן הון הסיכון המובילה בעולם בתחום הפינטק. "כקרן השקענו בעבר בחברות אשראי B2B ו-B2C, marketplaces, ובחברות רבות אחרות בתחום האשראי והפינטק. Re-Blend הוא פתרון נחוץ ובעל ערך-רב עבור לווים, מלווים, אנשים המחפשים חיסכון וסוחרים גם יחד."

למכירת ההלוואה אין מגבלת זמן, היא מתפרסמת כרגיל עד שנמכרת. מבחינת הלווה, אין שינוי בתנאי ההלוואה. השירות ניתן מתוך מטרה לחזק ולשכלל את שוק הלוואות ה- P2P ולהיטיב עם לקוחות החברה.

מיום השקת הפעילות בנובמבר 2014 ועד עתה, מדווחת החברה על מתן הלוואות בהיקף של כ-  10 מיליון שקלים על ידי מאות מלווים. אחוזי אישור הלווים בבלנדר הינם מהגבוהים בשוק. גובה ההלוואה הממוצע עומד על 15-20 אלף שקלים, והריבית הממוצעת למלווים עומדת בממוצע על כ- 6% שנתי- אלטרנטיבה ראויה בסביבת הריבית הקיימת כיום . עוד מדווחת החברה כי לא נתקלו בכשלים בהחזרת ההלוואות. 

איך זה עובד?
בלנדר מבצע את החיבור בין אנשים המעוניינים לתת הלוואה ולקבל ריבית אטרקטיבית על הכסף הפנוי שלהם, ובין אותם אנשים הזקוקים להלוואה זמינה בקלות ובמהירות. המערכת עושה את החיבור ביניהם, מאמתת את היכולות שלהם, מתאמת בין הציפיות שלהם וגורמת לזה לקרות. התוצאה: ריבית גבוהה יותר לנותני ההלוואה, וריבית נמוכה יותר ללווים.



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x