הפד לחוץ להעלות את הריבית >> צפויה לעלות בספטמבר

 

 
יניב חברון-כלכלן ראשי באקסלנסיניב חברון-כלכלן ראשי באקסלנס
 

יניב חברון אקסלנס
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
29/07/2015

יניב חברון הכלכלן הראשי של אקסלנס, מתייחס בסקירתו השבועית להחלטת הריבית בארה"ב היום: "צריך לזכור שאין באמת יעד ספציפי להעלאת ריבית ראשונה ובכל זאת, ההערכות הן שהעלאה זו תבוצע עוד השנה. אנו מעריכים כי זה יקרה כבר בחודש ספטמבר. אמנם הנתונים מתונים יותר לאחרונה, אך האיום של סין עדיין ברקע ובטוח שההתאוששות לא מראה את אותה עוצמה שהציגה בשנת 2014. יחד עם זאת, להערכתנו הפד לחוץ להעלות את הריבית, ברור להם שהם פספסו את המועד הנכון ביותר לצעד זה (שנת 2014), ברור להם שהתהליך יהיה איטי מאוד אבל חייבים להתחיל אותו. האינפלציה מתקרבת ליעד, האבטלה ממש ביעד, השכר מתקדם ליעד אבל הריבית עוד רחוקה מהיעד."
 
בנוגע לשוק המניות הסיני והשפעתו לע אירופה אומר חברון כי "קריסת המניות בשוק הסיני בפתיחת השבוע, הזכירה לנו את הסכנות לשוק המניות האירופאי שרק הצליח מעט להתאושש אחרי המשבר ביוון ושוב ניתקל בטריגר שלילי מחודש. בסך הכל הנתונים הכלכליים באירופה צפויים להמשיך ולהשתפר, מחירי הנפט נמוכים, אירו חלש וצמיחה טובה בארה"ב, כל אלו מעודדים את הצמיחה שם. גם שוק האשראי המשתפר, אמור לספק רוח גבית נוספת לעסקים קטנים ובינוניים במדינות הפריפריה באירופה. למרות כל אלה, נראה כי ההשפעה של הענק הסיני על אירופה, עולה על כולן. סין נחשבת ליעד ייצוא אטרקטיבי עבור אירופה, ולכן התלות הגבוהה. אמנם בינתיים סין אינה יעד גדול כמו ארה"ב אבל נמצאת מיד אחריה ובנוסף סין נחשבת ליעד צמיחת ייצוא חשוב יותר. המתנות או חלילה משבר בסין יהיו בגדר חדשות רעות עבור ההתאוששות באירופה. קשה מאוד לחזות את התקדמות הצמיחה בסין ברבעונים הקרובים, קשה יותר לנסות ולחזות משבר עמוק בסין כפי שמסבירים לנו מזה שנים. בסך הכל נראה כי ביג'יין לא תשים את המערכת הפיננסית בסיכון אמיתי וכי יש באפשרותה את כל הכלים הנדרשים כדי לתמוך בה בעת משבר. אין ספק כי הפעולות האחרונות בשוק המניות הסיני היו טעות איומה. יעבור עוד זמן עד לרגיעה בשוק המניות הסיני. לגבי הצמיחה, ההתמתנות כבר שם, יחד עם זאת, שיפור בארה"ב ואירופה עשויים בהחלט לתרום להתייצבות שלה. אנחנו לא צופים משבר עמוק בסין או תרחיש אפוקליפטי כזה או אחר, זו תקופה מאתגרת אבל לא יותר מזה. בדיוק מסיבה זו אנחנו פחות חוששים לגבי אותה תחזית אופטימית שלנו לגבי אירופה. ההתאוששות שם תימשך, תשואות האג"ח ימשיכו לעלות עד סוף השנה (צריך המשך ירידה באבטלה לשם כך) ושוק המניות שם עדיין עם פוטנציאל העליות הגבוה ביותר. לסיכום, אנחנו מצפים שעם התייצבות בשוק המניות הסיני והתבהרות לגבי מצבה של סין, שוק המניות האירופאי יוכל ליהנות ממומנטום חיובי מוגבר".
 
בנוגע לשוק האג"ח הממשלתי אומר חברון כי: "למרות שהתשואות בעולם מתקשות לעלות בינתיים, בעיקר בארה"ב ואירופה, הן על רקע חולשה בנתונים בארה"ב והן על רקע המשבר בסין שמשליך על הסנטימנט באירופה, אנחנו מעריכים כי התשואות בעולם יחזרו לעלות. אמנם בשבועיים האחרונים התשואות בגרמניה ובארה"ב נלחצו מעט כלפי מטה ונעמדו על רמה של 0.7% ו-2.26%, בהתאמה. יחד עם זאת, אנו מעריכים שזה יהיה קצר כאשר הטריגרים לעלייה יהיו שיפור בהערכות לגבי העלאת ריבית בארה"ב והמשך שיפור בנתונים הכלכליים באירופה, כשהמרכזיים שבהם הם נתוני האינפלציה והאבטלה שצפויים להתפרסם כבר בשבוע הקרוב."

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x