USGCapital בסקירה מיוחדת בעקבות גל הירידות בשווקים » כל הסיבות לקריסה בשוקי העולם

האם אנחנו בפתחו של שוק דובי?

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/08/2015

בעקבות הירידות החדות שנרשמו בשוקי העולם, יוצאת הבוקר מחלקת המחקר של USGCapital המפעילה זירת מסחר ומציעה שירותי מסחר במניות בסקירה מיוחדת ומציינת את הסיבות הספציפיות שהובילו לגל הירידות בשווקים. עוזי נלקין, האנליסט הראשי של USGCapital מציין כי "למרות שיש מומחים רבים שבוחרים להיות אופטימיים וגורסים כי גל העליות ישוב לשווקים במהרה, מוטב להמתין ולחכות – ההצעה למשקיעים היא לא להיכנס לשוק המניות בשלב זה. טבעו של גל תיקון שעובר על השווקים שאין לדעת את אורכו ואת עומקו.  אין לפסול אפשרות כי לאחר 6 שנים רצופות של עליות אנו בפתחו של שוק דובי. מאידך אין סיבה להיכנס לפניקה ולסתום את הגולל על המשך השוק השורי. כרגע האסטרטיגיה המומלצת היא להימנע מהגדלת חשיפה לשוקי המניות חדשות, מאידך כדאי להקטין חשיפה ולממש רווחים ובאופן כללי להגדיל את רמות המזומן בתיק".

"בניגוד לאחרים, אנחנו בוחרים לשים דגש על מדד VIX המסורתי שמודד את סטיות התקן הגלומות באופציות על מניות מדד S&P 500. מדד הפחד רשם את הזינוק החד שלו מעולם – זהו ארוע שמשקיעים מנוסים יתקשו להתעלם ממנו בשבועות הקרובים. גם אם מגמת העלייה תתחדש בתקופה הקרובה, אין ספק שנראה הרבה מהמורות בדרך", מסביר נלקין.
 
הסיבות שמונים ב-USGCapital לירידות בשוקי העולם הן:
1.      העלאת ריבית בארה"ב – הפדרל ריזרב האמריקאי צפוי להחליט בקרוב מאוד אם להעלות את גובה הריבית כבר בחודש ספטמבר. נראה כי טרם גל הירידות בשווקים העלאת הריבית בארה"ב הייתה בבחינת עובדה מוגמרת וחלק מהסיבה לירידות היא רצונו של השוק לכפות על הבנק המרכזי האמריקאי שלא להעלות את הריבית. בעידן ברננקי הבנק המרכזי האמריקאי היה מאוד לחיץ והגיב יפה לדרישות השווקים, כלל לא בטוח שזו תהיה התמונה בעידן של ג'נט ילן וסטנלי פישר.

2.      חולשה במגזר הטכנולוגיה – בסקירה קודמת שהוצאנו מבית USGCapital לפני שבועיים ציינו את הבעיות במניית אפל שהיא ברומטר לכל מגזר הטכנולוגיה. בפועל ישנה תעשייה שלמה סביב חברת אפל של חידושים טכנולוגייים בתחום הסלולרי. על פי נתונים שיש בידנו, התעשייה הזו נמצאת בהאטה משמעותית ואת הסימנים לכך ראינו לפני מספר שבועות. כל עוד לא יירשם שיפור משמעותי בגורמים המשפיעים על תעשיית אפל, גל הירידות לפחות במדד נאסד"ק צפוי להימשך.

3.      ירידה בשיעור השתתפות בכוח העבודה בארה"ב – אחוז האבטלה המודד את מספר האנשים שמחפשים עבודה ולא מוצאים נמצא בירידה מתמדת בארה"ב. לעומתו, היחס של המשתתפים בכוח העבודה בגילאים שבין 16-64 נמצא בנסיגה. הסיבות לכך הן רבות ונעוצות ברבים מאוד שהתייאשו ולא מצליחים למצוא עבודה ולכן הפסיקו לדרוש אותה. המשתתפים בכוח העבודה הם האנשים שעובדים בפועל מתוך כלל הנמצאים בכוח העבודה. שיעור השתתפות בכוח העבודה ירד ל-62.6% שהוא הנמוך ביותר מאז 1977. בטווח הקצר ניתן להתבשם מהנתונים הטובים של שיעור האבטלה הנמוך אך שיעור השתתפות הנמוך יתבטא בסופו של דבר בקצב הצמיחה בארה"ב.

4.      קריסה במחירי הסחורות והנפט – למרות שהם משמשים כברומטר ומחירם נגזר מההתרחשויות הכלכליות, למחירי הסחורות יש משקל מרכזי בשוקי העולם. כל עוד לא יאמינו המשקיעים כי צפוי ביקוש עתידי לסחורות וישקפו אותו במחירם, נראה כי מניות רבות ושווקים רבים יסבלו מכך ונראה השפעה מהותית על שוקי המניות.

5.      סין –הנתונים שממשיכים להגיע מסין ומצביעים על האטה בפעילות היצרנית. ביום שיש היה זה =מדד הפעילות היצרנית באוגוסט שנפל לשיא שלילי של 6 שנים.  בנוסף, הכסף הרב "שנמחק" בירידה החדה בשוק המניות הסיני מגביר את החשש  שההתרסקות במדדי המניות בסין עלולה לחלחל לכלכלה . כמובן לא עוזר הטיפול הכושל של הממשלה הסינית במשבר ונראה שחוסר השקיפות והתערבות הממשלתית  המסיבית בכלכלה ובשוקי ההון לא מוסיפה לביטחון המשקיעים.










הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x