סקירת מסחר >> הדולר צפוי להתחזק בטווח הקצר לרמת ההתנגדות 3.88 ₪ 

מדד ה-S&P500 יזנק בתגובה לדחיית העלאת הריבית

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/10/2015

בשווקים הבינלאומיים: "בסיכום שבועי, מדד ה-S&P500 מזנק בכ-1.2% כאשר הסיבה לזינוקים מתמקדת בעיקר בחולשה היחסית של הדולר, כמו גם שורה של דיווחים רבעוניים טובים, אך בעיקר הודות לירידה בסבירות להעלאת ריבית בארה"ב. מקבלי ההחלטות בפד נראים מבולבלים ולא עקביים, והעלאת הריבית לא נראית באופק. כרגע תאריך היעד להעלאת ריבית עומד על מרץ 2016 - מה שמייצר קרקע פורייה לראלי הסוף השנה הנכחית. מדד סנטימנט הלקוחות של סמארט קפיטל (הבוחן את סך הפוזיציות הפתוחות על מדד ה-S&P500) מצביע על המשך העליות בטווח הקצר ". 

איציק נוי, מנכ"ל קבוצת ההשקעות הבינלאומית  Smart Capital:  "השקל מטבעו כמטבע אקזוטי, נסחר בתנודתיות גבוהה יותר ממקבליו האירופאים. חוזקו היחסי הנובע מפער הריבית, מתבטא באובר-שוטינג (קניית יתר) תמידי בתנועות. חשוב להדגיש שהצמד דולר-שקל נסחר כרגע בירידות בעיקר הודות לחולשה של הדולר ברמה הרוחבית (מול מרבית המטבעות), ולאו דווקא בעקבות עוצמתו של השקל. מחזוריות הפרסומים המאקרו כלכליים בארה"ב, מתבטאת בשבועיים ראשונים שליליים, מכירות קמעוניות ומדדי ייצור אשר מגמתית חלשים יותר בשנה האחרונה, ובמחזור חיובי של  השבועיים הבאים המתמקדים בעיקר בפרסומים בענף הנדל"ן (אשר חיוביים מאוד בשנה החולפת). האובר –שוטינג  המדובר, מייצר הזדמנויות מצוינת לקניית דולרים. אנו צופים שברקע לפרסומים המאקרו-כלכליים הטובים בארה"ב בשבועיים הקרובים, הדולר-שקל יתחזק בטווח הקצר לרמת התנגדות 3.88 ו-3.91 בטווח הקצר ול-4 שקלים, בטווח הבינוני." 
 
בשוק המט"ח - דולר-שקל: "חולשתו היחסית של הדולר ברחבי העולם, משפיעה מהותית על המסחר בדולר-שקל. הדולר קרס במהלך השבועיים האחרונים אל מול מטבעות מדינות ה-10G בכ-1.14%  ואל מול השקל (באותה התקופה) 2.2%. הפערים נעוצים בעיקר בחוזקו היחסי של השקל, אשר נובע מהמשך התגובה להשארת הריבית בבנק ישראל על רמה הגבוהה מאפס, דבר המותיר את הריבית המקומית גבוהה ממקבילותיה באירופה. בנוסף, מחזורי המסחר הכוללים בשקל אשר פורסמו לאחרונה, הציגו ירידה מסוימת אשר מעלים את מפלס חוסר הוודאות, מגבירים את התנודתיות וחושפים את המהלך אשר בנק ישראל יבצע בקרוב.  אנו צופים את התערבותו של בנק ישראל במסחר במט"ח ואת תחילתה של עלייה בהיקפי הרכישות אשר בנק ישראל מבצע. "
להלן סקירת מט"ח ממחלקת מחקר PRIME BROKER:
 
"התובנה שהפד לא יעלה את הריבית השנה החלה מחלחלת למוחות המשקיעים ונאומי בכירי הבנק המרכזי בארה"ב בשבוע שעבר תמכו בהערכה זו.
למרות זאת הבנק המרכזי של אירופה צפוי להגדיל את תכנית ההקלה הכמותית שלו, מה שיחליש את האירו. אלו הנושאים שיהיו מרכזיים השבוע ויחלישו את הדולר והיורו. להערכתנו חולשת שני המטבעות צפויה להשאיר אותם בתוך טווח מסחר שבין 1.1240 עד 1.1420 השבוע."

עידן אזולאי מנהל השקעות ראשי אפסילון: 
 
"נתוני המקרו שפורסמו בזמן האחרון מעידים על האטה במשק וזאת עוד לפני השפעת האירועים הביטחוניים. יש להניח שנתוני אוקטובר יעידו על החרפת ההאטה בעיקר בשל התמתנות נוספת בצריכה וגם בשל צמיחה מתונה מאוד בסחר העולמי שתשפיע לרעה על היצוא המקומי. לעת עתה, נראה כי השוק עדיין לא מגלם באופן מלא את הגורמים הללו, אולם סביר להניח שהשוק יגיב לנתונים במידה ואלו ימשיכו להצביע על מגמה שלילית".

להלן התייחסות מחלקת המחקר של בית ההשקעות "טופ אלפא" למסחר עד כה:
 
"המסחר בתל אביב ננעל אתמול בעליות שערים נאות, והיום המסחר נפתח כמעט ללא שינוי. למרות האווירה האופטימית, יש לזכור שמדד ת"א-25 עלה רק בכ-5% מהשפל שנרשם בסוף ספטמבר ומוקדם עדיין לומר שהירידות בשווקים נגמרו.למרות שהמצב הביטחוני לא בא עדיין לידי ביטוי בשוק ההון, המשך ההתדרדרות הביטחונית עלול, להערכתנו, להביא לפגיעה מתמשכת בצריכה המקומית שבתורה תפגע בצמיחה במשק ובביצועי הבורסה, בדגש על חברות וענפים מוטי צריכה מקומית.

בסין פורסם הבוקר נתון הצמיחה לרבעון השלישי שסווג כ"חיובי". החיוביות שלו באה לידי ביטוי בכך שהצמיחה היתה 6.9%, לעומת צפי של 6.8%. יחד עם זאת יש לזכור מס' דברים. זו הצמיחה הנמוכה ביותר מאז הרבעון הראשון של 2009 אז נרשם שיא המשבר הפיננסי העולמי. בנוסף רמת האמינות המיוחסת לדיווחים הכלכליים מסין, נמוכה למדי. האמינות של נתון הצמיחה מתערערת כשלוקחים בחשבון את נתוני הייצור, היצוא והיבוא של הכלכלה הסינית, נתונים שמצביעים על האטה חריפה יותר של הצמיחה בסין. זו גם אחת הסיבות לכך שהתחזיות לרבעונים הקרובים מצביעות על האטה בצמיחה". 

מנכ"ל מט"ח 24 דוד מסיקה: "תנועת הדולר בפתחו של יום מסחר תתבטא ע"י שלושה  "ציוני דרך". ראשית מגמת המשך צניחת מחירי הנפט שנותנת את המשך הרוח הגבית להתאוששות הדולר והתחזקותו במלחמת המטבעות ובפרט מול היורו שנחלש ב0.35% אל מול הדולר מתחילת השבוע. שנית, נאומה של יו"ר הפד  ילן שצפוי להיות היום בשעה 18:00 שעון ישראל, ובו עיני המשקיעים יחפשו בשנית את הרמזים להעלאת הריבית בטווח הנראה לעין. בסמוך ואחרי לנאום תיתכן תזוזות שיווריות למטבע אלה אם כן  יילן תשאיר אפלה והיבטים לא ברורים בנאומה. שלישית, מדובר מדובר בנתון צמיחת התמ"ג שהציגה סין.

קיים חשש בשווקים לקראת גל שני שבו המשקיעים והסוחרים מושפעים מההפקט הסיני ודווקא מגמה זו של נסיגה בצל פחד מהשוק הסיני עשויה להביא את השוק בשנית למגמות חזקות יותר פנים כלכליות ופרו דולריות. גם ברמה המקומית הדולר ממשיך בהתאוששות מגמתית אל מול השקל שצבר חוזקה מסויימת בתחילתו של גל הטרור הנוכחי. מתחילת השבוע הדולר התחזק בכמעט 0.9% לאחר שספג צניחות אל מול השקל בחודש האחרון של כמעט 1.9%. פריצה לכיוון ה3.85 שקלים  תהווה הלכה למעשה פריצה פסיכולוגית ברמה הלוקאלית שתאיץ את מגמות המעבר מהפרו שקליות להמשך התחזקות הדולר." 

 
 
הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x