סקירת שוק >> ביצועי החסר של השוק המקומי בתקופה האחרונה מגדילים הסיכוי לתיקון

לחלק את תיק המניות באופן שווה בין ישראל לחו"ל

 

 
 

הראל פיננסים
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/10/2015

1.מניות –  בעד חשיפה לשוק המניות בכפוף להנחה שימשיך להיות תנודתי

העליות של השבוע האחרון נתמכו בדו"חות כספיים מפתיעים לטובה על רקע הדברים שאמר נגיד הבנק האירופי מריו דראגי לגבי האפשרות להגדלת ההרחבה הכמותית באירופה, הגדלת ההרחבה המוניטארית בסין (הורדת הריבית) והצפי להרחבת ההרחבה ביפן. בעליות בלטו במיוחד חברות הסחורות, שהוביל ואת הירידות לפני 3-4 חודשים, וכן חברות הטכנולוגיה.

עד עכשיו פורסמו הדו"חות הכספיים של 175 חברות ממדד הsp500, כאשר הרווח בפועל גבוה מהצפי בתחילת עונת הדו"חות ב-4%. זה לא מספר חריג בהשוואה לרבעונים קודמים, הוא אפילו קצת נמוך. מנגד, ההכנסות נמוכות ב-0.5% מהצפי, מה שאומר שחלק גדול מהשיפור ברווח נובע מרכישות חוזרות של מניות שמבצעות חברות רבות ומתהליכי התייעלות, שיפור בהוצאות והקטנת עלויות המימון. בימים האחרונים בלט במיוחד סקטור הטכנולוגיה בדו"חות של חברות כמו מיקרוסופט שהכתה תחזיות ב-14% ומנייתה זינקה ב-10% (זה מספר מדהים עבור חברה עם שווי שוק של מעל 400 מיליארד דולר). גם גוגל הכתה את התחזיות וזינקה. המניות של שתי החברות בשיא כל הזמנים ובשל משקלן הגדול בכל מדדי הטכנולוגיה אין פלא כי הסקטור בלט במיוחד (הנאסד"ק עלה ביום שישי ב-2.27%, לעומת עלייה של כ-1.1% ב-S&P500).

התופעות האלה חריגות מאוד ומעידות במיוחד על התנודתיות בשווקים. אמנם האפיק המנייתי נשאר מעניין, אך צריך להביא בחשבון כי קצב העליות הנוכחי לא יוכל להימשך וסביר להניח כי בהמשך הדרך נראה גם מימושים. בכל מקרה, העליות האלה הגדילו את החשיפה המנייתית בתיקי השקעות ובשלב זה לא מומלץ להקטין אותה. אנו ממשיכים להמליץ לפזר את התיק באופן שווה בין ישראל לחו"ל – במיוחד בגלל שהתפקוד של השוק הישראלי בחודשים האחרונים קצת פחות טוב, מה שמגדיל את ההסתברות לתיקון חיובי כאן. מומלץ לגדר כל חשיפה למניות בגוש היורו, בעוד שבדולר הדבר נתון לשיקול כל משקיע בהתאם לרצונו בחשיפה למט"ח.

2.קונצרני – בעד האפיק הקונצרני כחלק מתיק האג"ח

בימים האחרונים ראינו התחלת ירידה במרווחי הקונצני בעולם, אחרי כמה שבועות שהפנינו כאן את תשומת הלב לתשואות האבסולוטיות הגבוהות מהשוק המקומי ולעובדה שהמרווחים שם לא יורדים. הירידה כעת באה על רקע הירידה בתשואות הממשלתיות, הירידה בצפי הריבית, המשך ירידת מינוף החברות והתעוררות ביקושים על רקע כל אלה. האפיק מעניין להשקעה ואנו עדים גם לזרימת כספים גדולה בעולם למוצרים כמו קרנות סל על אג"חים בדירוגי השקעה.

בשוק המקומי האפיק הקונצרני מתפקד היטב. מדדי התל בונד 20, 40 ו-60 הניבו מעל 1% באוקטובר, כאשר אחרי תקופה ארוכה של ביצועי יתר, התל בונד השקלי דווקא מפגין חולשה יחסית החודש (עלייה של 0.6% באוקטובר). הביצועים החזקים של תל בונד תשואות (מעל 1.8% מתחילת החודש) מפנים את הזרקור למקומות שבהם המרווחים גדולים יותר ואשר נהנים מזרימת כספים מחודשת על רקע הנכונות להגדלת סיכונים בכל העולם. ניתן גם לראות כי זה המקום שבו נרשמה ירידת המרווחים המשמעותית ביותר בשבועות האחרונים. אנו רואים זאת שוב גם בהתחדשות זרם ההנפקות והביקושים החזקים להן.

על הרקע הזה כדאי להזכיר את מדד התל בונד תשואות השקלי שהבורסה צפויה להשיק ב-15 בנובמבר (סקירה על המדד ואיך הוא צפוי להיראות ניתן לקבל דרך מוקד היועצים).  איננו מגדילים חשיפה לאפיק הקונצרני מעבר למה שהמלצנו כאן בשבועות האחרונים (עד 35% מתיק האג"ח).

3.תיק השקעות – פיזור אפיקי וניהול סיכונים

השבוע האחרון הראה לנו שוב עד כמה חשובה החשיפה לכל אפיק השקעה בתקופה כזו, שכן על חולשה באחד מהם עשויה לחפות התאוששות מהירה ומפתיעה באחר. למעשה, לקוחות שלא היו בשוק החודש הפסידו תיקון של כ 0.7% באג"ח מדינה במח"מ בינוני, בין 1%-2% באפיק הקונצרני ועליות נאות ואף דו ספרתיות בשוקי המניות. העובדה שהריביות יישארו אפסיות עוד זמן רב מחזירה משקיעים בכל העולם להגדיל מחדש נכסים בסיכון, דבר שיבוא לידי ביטוי היטב גם בשוק המקומי. עם זאת, חשוב להבין כי התשואות יושגו במחיר של תנודתיות גדולה יותר, לכל הפחות בחודשים הקרובים.

התנהגות השווקים בשבועות האחרונים מראה כי תיק אג"ח במח"מ בינוני עם חשיפה מנייתית היה השקעה נאותה ולהערכתנו הדבר ימשיך להיות כך, כאשר על המשקיע להיות מוכן לבצע שינויים תכופים במח"מ (להאריך או לקצר) ובחשיפה למניות (להגדיל או להקטין). הצורך בניהול שוטף של תיק ההשקעות בתקופה האחרונה גדל, תוך תשומת לב לניהול סיכוניו.

 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x