קרן בלומברג מפעילה פרויקט "חכמת רחוב" שיהווה פיילוט להקמת חממה ליזמות בשכונות הדרום

פרויקט "חוכמת רחוב" הנו מיזם ניסיוני, הנערך בהובלה משותפת של צוות החדשנות העירוני, מזא"ה 9, מנהלת עיר עולם ותיירות,ומנהלת רובע דרום בעירייה. המיזם הנוכחי מהווה פיילוט אשר באמצעותו תבחן העירייה היתכנות של פתיחת חממה ליזמות בנווה שאנן.

 

 
מייקל בלומברג, ראש הקרןמייקל בלומברג, ראש הקרן
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
11/08/2016

  • היזמים הנבחרים ישתתפו במרתון פיתוח במסגרת אירועי פסטיבל החדשנות ה- DLD בספטמבר

  • היוזמות שייבחרו במרתון הפיתוח יקבלו מימון ראשוני ותמיכה של העירייה להוצאת הפרויקטים אל הפועל

  • ניתן דגש על פיתוח יוזמות סביב האתגרים הבאים: שיפור רמת הביטחון האישי של התושבים; שיפור הנראות של המרחב הפיזי; צמצום נקודות הקונפליקט בין האוכלוסייה הוותיקה לאוכלוסיית המהגרים; מינוף אמנות, יזמות ומגוון תרבותי ככלים להתחדשות של השכונה ועוד

  • את ההצעות ניתן להגיש עד לתאריך ה- 15 באוגוסט 2016
לקראת פסטיבל החדשנות ה- DLD שיתקיים בספטמבר, מכריזה עיריית תל אביב –יפו על השקתו של פרויקט "חוכמת רחוב", במסגרתו יזמים מוזמנים להציע ולפתח יוזמות חברתיות, אומנותיות וטכנולוגיות שנותנות מענה לאתגרים ולמורכבויות של חיי היום-יום בשכונת נווה שאנן בדרום העיר, במטרה לשפר את איכות החיים של תושבי האזור.

במסגרת הפרויקט, העירייה מזמינה יחידים, קבוצות או מלכ"רים להגיש הצעות ליוזמות מגוונות במרחב הציבורי בשכונת נווה שאנן, לאתגרים כמו העלאת רמת הביטחון האישי (בייחוד של נשים), שיפור הנראות של המרחב הפיזי בשכונה, פיתוח מענים להתמודדות עם ריכוז גבוה של אוכלוסיית מהגרים, מינוף אמנות, יזמות ומגוון תרבותי ככלים להתחדשות של השכונה ועוד. ההצעות ייבחרו על ידי צוות המורכב מנציגי עירייה על פי תנאי הסף המופיעים בתקנון. את ההצעות ניתן להגיש עד לתאריך ה- 15 באוגוסט 2016. 

לאחר תהליך מיון מקצועי שייעשה על ידי צוות שיורכב מנציגי העירייה, יוזמנו היזמים הנבחרים להשתתף במרתון פיתוח במסגרת אירועי פסטיבל החדשנות ה-DLD שיתקיימו בעיר במהלך ספטמבר. במרתון הפיתוח ישתתפו תושבים, יועצים מתחומי טכנולוגיה, תכנון וקהילה ואנשי עירייה, שיסייעו ליזמים להפוך את הרעיון למציאות. בסיום המרתון ייבחרו חמש עד שבע יוזמות שיזכו בפרס כספי לצורך הפיתוח של עד 25 אלף ₪, בהתאם לתקציב הנדרש למימוש היוזמה. כמו כן, היזמים יוכלו ליהנות מהקצאה של חללי עבודה חינמיים, ליווי מקצועי, מנטורים, חיבור לגורמים עירוניים ומומחים בתחומים השונים, ייעוץ לגבי רישוי, בטיחות ואישורים שונים. הפרויקט מיועד ליוזמות ישימות בתקציבים ריאליים, כאשר על מגישי ההצעות הנבחרות להוציא אל הפועל את היוזמה בתוך פרק זמן של עד שלושה חודשים מסיום המרתון.

איתי אייגס, מנהל צוות החדשנות בקרן בלומברג: "פרויקט 'חוכמת רחוב' נולד מתוך רצון לקדם יוזמות לשיפור המרחב הציבורי בנווה שאנן תוך עידוד וקידום עבודה של יזמים ותושבים על יוזמות הממוקדות באתגרים של השכונה כפי שעלו בתהליך המחקר שביצע צוות החדשנות העירוני. השכונה סובלת בשנים האחרונות מגידול חד באוכלוסיה, אשר גורם לצפיפות גדולה מכפי שהשכונה יכולה לשאת, גם מבחינת תשתיותיה הבסיסיות, וגם מבחינת החיכוך המתמיד בין הקהילות ועומס היתר על המרחב הציבורי. לאלו מתווספות בעיות ספציפיות של כל אחת מהקהילות המתגוררות בשכונה. אנו מקווים כי הפרויקט הנוכחי יהווה סנונית ראשונה שתפתח את הדלת ליזמים חברתיים, טכנולוגיים ובעלי עסקים חדשים להגיע לאזור. אין לנו ספק שהפיתוח הכלכלי- חברתי יעצים את תחושת השייכות של האוכלוסייה במקום". 

שרית סלע, מנהלת מזא"ה 9: "צעירים בתל אביב-יפו רק מחפשים דרכים להשפיע על העיר ולעשות אותה טובה יותר עבורם – אנחנו רואים את זה במעבדה החברתית שפועלת לקידום יזמות חברתית במזא"ה 9 ומלאה צעירים יצירתיים ואכפתיים כבר ארבע שנים ובכל פרויקט חדש שאנחנו פותחים לעידוד מעורבות ויזמות וההיענות עצומה. הפרויקט הזה נוצר מההבנה שהעירייה צריכה לייצר פלטפורמות נוספות לעשייה של יזמים צעירים לקידום העיר וחוכמת רחוב תהיה הזדמנות אדירה בשבילם". 

פרויקט "חוכמת רחוב" הנו מיזם ניסיוני, הנערך בהובלה משותפת של צוות החדשנות העירוני, מזא"ה 9, מנהלת עיר עולם ותיירות,ומנהלת רובע דרום בעירייה. המיזם הנוכחי מהווה פיילוט אשר באמצעותו תבחן העירייה היתכנות של פתיחת חממה ליזמות בנווה שאנן. החממה תהווה בית ליזמים העוסקים באתגרי דרום העיר ותעמיד לרשותם סל שירותים מגוון. 


צוות החדשנות של קרן בלומברג  

צוות החדשנות של עיריית תל אביב-יפו הוקם לפני כשנה, באמצעות מענק שקיבלה העירייה מקרן בלומברג הפילנתרופית וכחלק מרשת בינלאומית של צוותי חדשנות (i-teams) בערים. הצוות מייעץ להנהלת העירייה ופועל בשיתוף עם יחידות העירייה השונות וקבוצות תושבים במטרה ליזום ולפתח פתרונות לאתגרים משמעותיים בתל אביב-יפו. הצוות עובד על פי שיטת החדשנות של קרן בלומברג ובאמצעות כלים הנסמכים על עיבוד נתונים ומתודולוגיות מעולם העיצוב. בשנת עבודתו הראשונה עוסק הצוות בהפחתת יוקר המחייה למשפחות בעיר בתחום החינוך והטיפול בילדים ובשיפור איכות החיים בשכונת נווה שאנן.

קרן בלומברג, הקרן הפילנתרופית של מייקל בלומברג, לשעבר ראש עיריית ניו יורק, מתמקדת בחמישה תחומים בהם ניתן לייצר השפעה מתמשכת על איכות חייהם של אנשים בכל רחבי העולם - חינוך, סביבה, אמנות, בריאות הציבור וחדשנות בממשל.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x