אלון רבוע כחול ישראל שעברה לידי מוטי בן משה >> רווח של 185.2 מיליון ש"ח ברבעון השלישי של 2016

לעומת הפסד של 756.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד

 

 
מוטי בן משה צילום אניה בושמןמוטי בן משה צילום אניה בושמן
 

איתי שלוסברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/12/2016

הרווח הנקי במאוחד לתשעת החודשים הראשונים של 2016 זינק ל-318.5 מיליון ש"ח לעומת הפסד של 1.319 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד
 
האג"ח החדשות שמתעתדת החברה להנפיק קיבלו דירוג מותנה של Baa1
 
הרווח הנקי במאוחד של אלון רבוע כחול ישראל בתשעה חודשים הראשונים של 2016 הסתכם לכ-318.5 מיליון ש"ח לעומת הפסד של 1,319.1 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח מפעילות נמשכת הסתכם בתקופת הדוח לכ-318.5 מיליון ש"ח לעומת הפסד מפעילות נמשכת של 762.3 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה. המעבר לרווח מפעילות נמשכת נבע מעדכון הפרשה להתחייבויות הקשורות למגה בעקבות השלמת הסדר החוב בחברה בתקופה, עליית ערך נדל"ן להשקעה משערוך קניון תל אביב בפרוייקט השוק הסיטונאי ומגידול בחלק  החברה ברווחי השקעות המטופלות בשיטת השווי המאזני וקוזז בחלקו מגידול בהוצאות המסים בעקבות ביטול נכסי מס ועתודות למס בחברה.

בתקופה המקבילה נכללה הפרשה לירידת ערך מוניטין בדור אלון, נעמן ודיינרס. הרווח בתקופת הדוח המיוחס לבעלים של החברה הסתכם בכ-256.5 מיליון ש"ח, ומיוחס לפעילות נמשכת. בתקופה המקבילה ההפסד המיוחס לבעלים של החברה הסתכם בכ-1,221.1 מיליון ש"ח, וכלל הפסד בסך כ- 664.3 מיליון ש"ח מהפעילות הנמשכת.

הרווח הנקי במאוחד של אלון רבוע כחול ישראל הסתכם ברבעון השלישי של 2016 לכ-185.2 מיליון ש"ח לעומת הפסד של 756.8 מיליון ש"ח ברבעון המקביל. הרווח מפעילות נמשכת הסתכם הרבעון לכ-185.2 מיליון ש"ח לעומת הפסד מפעילות נמשכת של 678.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל. המעבר לרווח מפעילות נמשכת נבע מרווח שרשמה החברה עם עדכון הפרשות להתחייבויות הקשורות למגה בעקבות השלמת הסדר החוב בחברה במהלך הרבעון וקוזז בחלקו מגידול בהוצאות המסים בעקבות ביטול נכסי מס ועתודות למס בחברה. ברבעון המקביל נכללה הפרשה לירידת ערך מוניטין דור אלון. ההפסד מפעילות מופסקת הסתכם ברבעון המקביל לכ-78.4 מיליון ש"ח וכלל את חלק החברה בהפסדי מגה ועדן.

הרווח ברבעון המיוחס לבעלים של החברה הסתכם בכ-165.8 מיליון ש"ח ומיוחס לפעילות נמשכת. ברבעון המקביל ההפסד המיוחס לבעלים של החברה הסתכם לכ-632.6 מיליון ש"ח, וכלל הפסד בסך 554.2 מיליון ש"ח מהפעילות הנמשכת.

איש העסקים מוטי בן משה השלים את העסקה לרכישת מלוא השליטה והבעלות באלון רבוע כחול ישראל ב-11 בספטמבר האחרון, במסגרת הסדר החוב שביצעה בעלת השליטה הקודמת אלון חברת הדלק לישראל בע"מ, עם נושיה הפיננסים – ובכללם מחזיקי אג"ח החברה, בנקים וחברות ביטוח האשראי. אלון רבוע כחול ישראל הינה חברת החזקות הפועלת באופן ישיר ובאמצעות חברות מאוחדות וחברות הנשלטות בשליטה משותפת ובכללן: חברת הנדל"ן המניב רבוע כחול נדל"ן (53.92%), חברת הדלק ומתחמי הקמעונאות דור אלון (63.13%) וחברת כלי הבית, והטקסטיל לבית נעמן (77.51%).

עם פרסום הדוחות אמר בעל השליטה באלון רבוע כחול ישראל, מוטי בן משה, המכהן גם כיו"ר הקבוצה כי: "אנו מפרסמים היום את תוצאות הרבעון הראשון לאחר השלמת רכישת השליטה בחברה וסיום הליך הסדר החוב. ניתן לראות שיפור משמעותי בכל היחסים הפיננסים בחברה ומעבר להון עצמי חיובי. חברות הבת של הקבוצה הציגו דוחות טובים וערוכות להמשך צמיחה והתפתחות ובכוונתנו לפעול במגוון האפיקים העומדים לרשות החברות לטובת השגת היעדים העסקיים של חברות הקבוצה."

מחזיקי האג"ח החדשות ייהנו משעבוד על מניות רבוע כחול נדל"ן ו/או דור אלון. אתמול קיבלה סדרת האג"ח החדשה מחברת מדרוג דירוג מותנה שלBaa1  .

מאז רכש בן משה את מלוא הבעלות והשליטה בחברה, במחצית חודש ספטמבר האחרון, עלה ערך מניות חברת הבת רבוע כחול נדל"ן בכ-11.4% וערך מניות החברה הבת דור אלון זינק בכ- 16.3%.

ההון העצמי של החברה ליום 30 בספטמבר 2016, הסתכם בכ-528.4 מיליון ש"ח, ושווי שוק החזקות החברה ברבוע כחול נדל"ן, דור אלון ונעמן הסתכמו נכון ליום 27 בנובמבר 2016 לכ-1.55 מיליארד ש"ח.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x