אלון רבוע כחול מדווחת על רווח נקי של 413 מיליון ש"ח ב- 2016 לעומת הפסד של כ-1.4 מיליארד ש"ח

חברה בוחנת את האפשרות להרחבת אג"ח סדרה ד' באמצעות פרסום הצעת מדף באמצעותו הן תוצענה לציבור

 

 
מוטי בן משה קרדיט אניה בושמן   מוטי בן משה קרדיט אניה בושמן
 

איתי שלוסברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/04/2017

לאחר השקעה בחברה של כ-420 מיליון ש"ח ה-NAV של הריבוע עומד על כ-906 מיליון ש"ח 

לאחר תאריך המאזן הכריזו חברות הקבוצה (רבוע נדלן ודור אלון) 

על דיבידנדים בהיקף מצטבר של 115 מיליון ש"ח

 שחלקה של רבוע הכחול בהם, הינו כ-65 מיליון ש"ח

 (חלקם התקבלו בחודש ינואר וכ-55 מיליון שח הוכרזו ע"י החברות הבנות בתחילת השבוע שעבר)

ההון העצמי של אלון רבוע כחול ליום 31.12.16 כ-653 מיליון ש"ח  לעומת הון עצמי שלילי בהיקף של 281 מיליון ש"ח ביום 31.12.15 

-זינוק של כ-934 מיליון ש"ח

עם שינוי השליטה הוקטן המינוף מהותית  וה-LTV של החברה ירד נכון לתאריך המאזן, לשיעור של כ- 45% 

החברה בוחנת את האפשרות להרחבת אג"ח סדרה ד' באמצעות פרסום הצעת מדף באמצעותו הן תוצענה לציבור 

לאחר שבמהלך השבוע דיווחו החברות שבשליטת איש העסקים מוטי בן משה, על רווח נקי מצרפי של כ-317 מיליון ש"ח, דיווחה בסוף השבוע חברת ההחזקות אלון רבוע כחול ישראל, שרכש בן משה לפני כשבעה חודשים, על רווח נקי של 413 מיליון ש"ח במהלך 2016 כולה, לעומת הפסד של כ-1.4 מיליארד ש"ח בשנת 2015. 

הרווח הנקי של אלון רבוע כחול ישראל ברבעון הרביעי של 2016, הסתכם בכ- 94.4 מיליון ש"ח - וזאת לעומת הפסד של כ- 36.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי של החברה ברבעון הרביעי של השנה כ- 94.4 מיליון ש"ח לעומת הפסד של כ- 36.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

שווי החזקות קבוצת אלון רבוע כחול ישראל שבבעלותו המלאה של בן משה, הגיע ביום 30 במרס 2017 

לכ- 1.7 מיליארד ש"ח. עיון בדוח הסולו של החברה מעלה, כי הרווח מפעילות נמשכת בשנת 2016 הסתכם ב- 291.9 מיליון ש"ח לעומת הפסד של כ- 708.9 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. 

מנכ"ל אלון רבוע כחול, ישראל יניב, מציין, כי עם רכישת הבעלות על החברה בידי מוטי בן משה גברה מאוד האיתנות הפיננסית "אנו רואים בסיפוק רב שיפור של ממש בכל היחסים הפיננסים של אלון רבוע כחול והחברות בשליטתה. המינוף הוקטן מהותית וה-LTV (יחס חוב פיננסי והתחייבויות לשווי הנכסים) ירד, נכון להיום, לשיעור של כ- 45% בריבוע הכחול ולכ-46% ברבוע נדלן, כאשר במקביל לשיפור ביחסים הפיננסיים רואים בחברות הבנות שיפור מתמיד בהורדה של עלויות מימון . 

"כבר ברבעון הרביעי של 2016 השלימה החברה, תחת הבעלות החדשה של בן משה, את פירעון החוב המלא שבהסדר בהיקף של כ- 678 מיליון ש"ח לבעלי אגרות החוב והבנקים וההון העצמי של אלון רבוע כחול, ליום 31.12.16, הסתכם בכ- 653 מיליון ש"ח - לעומת גירעון של כ- 281 מיליון ש"ח בתום שנת 2015. זהו זינוק של כ-934 מיליון ש"ח".

ישראל יניב ציין עוד, כי אלון רבוע כחול שוקלת פרסום הצעת מדף באמצעותה תציע לציבור הרחבת אג"ח סדרה ד'. אלון רבוע כחול בוחנת להגדיל את שיעורי החזקתה בחברות הבנות כמו גם הזדמנויות עסקיות בתחומי פעילות חדשים ו/או משיקים לפעילויות הקיימות. החברה מתעתדת להמשיך ולפתח את עסקי כל אחת מהחברות הבנות בקבוצה ולבסס את מעמדה המוביל בכל אחד מתחומי הפעילות


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x