קרן אמידה >> זרקור לקרן השקעות עם ביצועים נהדרים

מנהל הקרן קובי חזן מאמין שצריך ליצור אמון במשקיעים על מנת להתמודד עם תקופת קשות בשוק ההון כמו בשנת 2008.

 

 
קובי חזןקובי חזן
 

יניב פרידמן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
13/09/2017


קובי חזן התחיל את דרכו בשוק ההון בחברת אנליסט, בין התפקידים שביצע ניהול קרנות נאמנות, גמל, נוסטרו ותיקי השקעות למשקיעים פרטיים ומוסדיים. בשנת 2013 החליט להקים קרן השקעות בשם "אמידה". נפגשתי איתו על מנת לברר את אופן הניהול הייחודי של הקרן שבה מנהל הקרן משתתף בהשקעה של המשקיעים.

1)ספר על המהלך שגרם לך לפתוח קרן גידור ?

מגיל צעיר עולם ההשקעות עניין אותי וקראתי אודותיו לעומק.

כזכור, בשנת 2008 שוק ההון חווה משבר גדול שבאופן אישי השכלתי לנצלו כיון שזיהיתי הזדמנות גדולה. הסיבה היא שניהול השקעות נכון בזמן המשבר הצליח להחזיר את הרווח למשקיעים אבל חשוב יותר את האמון שלהם. באותה תקופה טענתי בפני המשקיעים שהתמחור של הנכסים הוא נמוך מדי ולכן  כדאי לנצל את ההזדמנות ולהשקיע. כיון שפי וליבי שווים גם אני באופן אישי השקעתי במהלך המשבר. נתתי להם דוגמא שהסיטואציה היא כאילו מוכרים להם דירה במיליון ש"ח אבל בפועל היא שווה שני מיליון ש"ח וע"מ להרוויח צריך סבלנות עד שהיא תחזור להיות בשוויה הריאלי. כיוון שבמהלך שנת 2009 השוק תיקן בצורה חדה, המהלך חיזק את הקשר שלי עם המשקיעים. מגיל צעיר חשתי רצון להקים עסק עצמאי ותקופת המשבר ביססה לי את הביטחון וכך לאחר תקופת הבשלה פנימית יצאתי לדרך עצמאית.

2)האסטרטגיה שלך כמנהל קרן היא להשקיע את כספך עם המשקיעים, מה שמראה על שקיפות מצדך?

הקרן הוקמה בשנת 2013 וכיום היא מנהלת עשרות מיליוני שקלים, והיא ממשיכה לגדול בעיקר בשיטת חבר מביא חבר. החלטתי לפעול בצורה זאת ולא בשיטה של לנהל רק כסף של אחרים על מנת ליצור אמון מלא במשקיעים ולכן התשואה היא זהה הן למנהל הקרן והן למשקיעים בה והנקודה הזו חשובה מאוד למשקיעים כאשר הם מבינים שכספם של מנהל הקרן ושלהם חשופים לכל מצב שוק ברמה שווה. משקיע חדש שרוצה להיכנס לקרן עובר תהליך של תיאום ציפיות קפדני עם נכונות להשקעה לטווח הארוך. בנוסף אין בקרן אמידה מגזרי רווחיות נוספים כדוגמת חיתום וברוקראז. המיקוד הוא בניהול השקעות בלבד. כל זאת במטרה שתיווצר זהות אינטרסים מלאה בין כל המשקיעים בקרן ועל מנת לממש את החזון שלשמה היא הוקמה  – הרחבת מגוון אפשרויות הבחירה של כל המשקיעים מעבר לשינוי במדד ת"א 125.

3)איך אתה מפוקח מבחינת רגולוציה?

קרן אמידה אינה קרן ההשקעות היחידה בארץ, ישנן עשרות רבות של קרנות. מדובר על תעשייה בצמיחה מתמדת עם מנהלים מוכשרים שנקטו יוזמה, האמינו ביכולותיהם ויצאו לדרך עצמאית. חשוב להבין שמדובר על מנגנון מסודר הפועל בצורה שקופה מול רשויות המס בישראל. הקרן רשומה כשותפות בנאמנות ברשם השותפויות. יש לה פירמת ראיית חשבון אשר משמשת כנאמן עבור המשקיעים בה ע"מ לוודא שהקרן מנוהלת כהלכה מבחינה רגולטורית וכן הקרן קיבלה אישור להסדר מס מרשויות המס לפעול ומדי תקופה הרשויות מאריכות את אישור זה.

4)איך הקרן מצליחה להשיג תשואה כל כך גבוה יחסית למדד היחס ת"א 125?

יש משפט ידוע שאומר - כאשר הגלים מתחזקים החזקים מתגלים. 

ניהול הקרן מתבסס על אסטרטגיה ברורה עם קריטריוני השקעה מוגדרים היטב שתמציתם היא להשקיע בחברות איכותיות על סמך מחקר מעמיק. כאשר השוק בשפל הפערים מתחדדים עוד יותר בין גופי ההשקעות, מה שיוצר את ההבדלים בתשואות על פני זמן. ככל שפרק הזמן מתארך הפערים מתרחבים בצורה רבה יותר וכאשר מתרגמים אותם על החסכונות, משקיעים מבינים זאת ומקבלים החלטות בהתאם, לדוגמא הביצועים של קרן אמידה מיום ההקמה מהותית טובים יותר ובייחוד בשנתיים האחרונות, כאשר מדד ת"א 125 ירד משיאו בשיעור של 15% ותשואת הקרן לא רק שלא ירדה אלא אף הניבה ביצועים חיוביים עדיפים בצורה קיצונית ביחס לבנצ'מארק. חשוב לציין, שנושא ניהול הסיכונים בקרן אמידה הוא מרכזי ולכן התוצאה הנגזרת היא שהתשואה של הקרן מתפזרת בצורה נאה ועל פני החזקות רבות וכן מספר החודשים בהן הקרן הניבה תשואה שלילית נמוך בצורה מובהקת ביחס למדד ת"א 125- מספק אינדיקציה לגבי איכות קבלת ההחלטות. 

5)למה המיקוד הוא בעיקר בארץ, יש גם הזדמנויות בחו"ל? 

בהחלט יש הזדמנויות השקעה בחו"ל וקרן אמידה משקיעה  בצורה שולית גם מחוץ לארץ אך  המיקוד ההשקעתי הוא בבורסה המקומית בזכות רמת ההכרות שיש עם החברות בארץ. הקורולציה היא ישרה - ככל שרמת ההכרות גבוהה יותר רמת השכנוע והביטחון הפנימי להשקעה עולה, לכן העדיפות היא לתת משקל גבוה יותר לנכסים המקומיים.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x