דוח סיכום השנה בחניה של פנגו: מספר בדיקות הפקח בישראל זינק ב-28% ב-2017

בהסתמך על נתוני הפעלות החניה: מרכזי הערים הגדולות בישראל הופכים צפופים יותר עם תנועה רבה יותר של כלי רכב

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
06/02/2018

  • בהסתמך על נתוני הפעלות החניה: מרכזי הערים הגדולות בישראל הופכים צפופים יותר עם תנועה רבה יותר של כלי רכב

  • אכיפת חניה בכחול לבן ברחבי הארץ גדלה משמעותית בשנתיים האחרונות

  • בשנת 2018 נרשמו 13.5 מיליון בדיקות פקח בכל רחבי ישראל

  • בשעות הגבייה (7:00-19:00) – בכל שנייה בממוצע מתבצעת בדיקת פקח חניה בישראל

  • קניון איילון ברמת גן עומד בראש האזורים שבהם הכי הרבה נהגים מחפשים חניה

  • על פי נתונים החונים בכחול לבן ובחניונים ברחבי ישראל: השעה הכי עמוסה לחניה במהלך היום היא 11:00

  •  100 אלף נהגים נרשמו לשירות "הנתיב המהיר" באמצעות פנגו


הגידול הניכר במספר כלי הרכב החדשים שעולים על כבישי ישראל נותן את אותותיו ומתבטא בעלייה בביקוש  לחניה בערים הגדולות בישראל ובפרט בערי המרכז שהביקוש לחניה בהן הולך וגדל משנה לשנה.

השעה שהכי עמוסה לחניה בשנת 2017 בחניונים ובכחול לבן הייתה 11:00 והחודש העמוס ביותר לחניה בשנה שעברה הוא אוגוסט, למרות העובדה כי ישראלים רבים יוצאים בו לחופשות בחו"ל ומקומות עבודה רבים מבצעים חופשות מרוכזות. זמן החניה הממוצע של נהג ישראלי בכחול לבן בישראל הוא שעה וחצי, בדומה לשנים קודמות.

באזור המרכז מתבצעות 41% מהפעלות החניה במדינת ישראל, אחריו העיר ירושלים שזוכה ל-17% מהפעלות החניה בישראל ובאזור הצפון התבצעו בשנת 2017 שיעור של 16% מהפעלות החניה בישראל.

במהלך שנת 2017 הצטרפו עוד 3 ערים ואזורים להסדרי חניה בכחול לבן: קצרין, קדימה-צורן וקריית גת. כמו כן, 4 ערים בישראל הסירו לחלוטין את המדחנים משטחן: אשדוד, ירושלים, בני ברק ובאר שבע. בלטה השנה העיר ירושלים שבעקבות הסרת המדחנים משטחה עלה השימוש באמצעים דיגיטליים לתשלום על חניה בכ-20%
 
במהלך חודש מרץ הכניסה פנגו, לראשונה בישראל, את האפשרות להירשם כמנוי ולהירשם לנסיעה בנתיב המהיר לתל אביב באמצעות האפליקציה שלה ו-100 אלף נהגים בישראל הצטרפו לשירות באמצעות פנגו. בשנת 2018 צפויים להירשם עוד עשרות אלפי נהגים לשירות ומחזקים את המגמה של התשלום באמצעות המובייל.  

בכל רחבי מדינת ישראל התבצעו 13.5 מיליון בדיקות פקח בשנת 2017, זינוק של 27% בהשוואה ל-10.5 מיליון בדיקות פקח בשנת 2016 ו-10 מיליון בדיקות פקח בשנת 2015. אם בוחנים את טווח השעות שבו מתבצעת גביית תשלום על חניה במרבית הרשויות הגדולות בישראל (7:00-19:00), אזי הנתונים מראים ברמה הארצית שמתבצעת בדיקת פקח בכל שנייה.

במבט רב שנתי בדיקות הפקח יותר מהכפילו עצמן ב-5 השנים האחרונות, כשבשנת 2012 נרשמו רק 5.6 מיליון בדיקות פקח. חלק מהגידול במספר בדיקות הפקח נובע גם מהצטרפות של רשויות נוספות להסדרי חניה בכחול לבן, וחלקו נובע מגידול באכיפת החניה ברשויות. משילוב הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אודות מספר כלי הרכב הממונעים בישראל, עולה כי מספר בדיקות הפקח גדל משמעותית בהשוואה למספר כלי הרכב שעולה בכ-5% נטו בשנה.

מנתוני צייד החניה של פנגו, הפיצ'ר הטכנולוגי שמסייע לנהגים לאתר חניה פנויה בקרבת יעד הנסיעה עולה כי האזור הכי מבוקש לחניה בישראל הוא קניון איילון בעיר רמת גן ואחריו ניצב נמל תל אביב והדיזינגוף סנטר. מתוך 20 האזורים הכי מבוקשים לחניה בישראל, 14 מתוכם נמצאים בתל אביב, 3 נמצאים בירושלים, 2 בעיר רחובות ו-1 ברמת גן.

גם השנה פנגו מדרגת את הערים העמוסות לחניה בישראל על פי מספר הפעלות החניה. ירושלים במקום הראשון כעיר שבה התבצעו הכי הרבה הפעלות חניה בכחול לבן, אחריה תל אביב וחיפה. פתח תקווה, נתניה בני ברק ורמת גן תופסות את מקומות 4-6 בהתאמה. 

בנוסף, פנגו דירג את החניונים העמוסים בישראל, כאשר חניון קניון עזריאלי הוא המבוקש ביותר בישראל ואחריו חניון היכל התרבות בתל אביב וחניון גולדה בבתי המשפט בתל אביב הסמוך לו. מנתוני הפעלות החניה של פנגו בכלל חניוני ישראל ניתן ללמוד כי עומס הפעלות החניה בחניונים מתחיל בשעה 11:00, ונמשך עד לשעות אחר הצהריים המאוחרות.


רועי אלבז, מנכ"ל פנגו: "שנת 2017 הייתה שנה מרתקת עבור פנגו ובה השקנו את המיתוג החדש שלנו מלווה בגרסה מתאימה  של האפליקציה עם הפיצ'ר החדש 'לאן הגעתי' שזכה לאהדה גדולה בקרב הצרכנים והצליח להפחית בצורה משמעותית מקרים שבהם נהגים קיבלו דוחות בעקבות הפעלת חניה באזור שגוי. במהלך השנה החולפת הגענו למספר שיא של 1.8 מיליון לקוחות ואנחנו מצפים להפתיע את ציבור הנהגים בשנת 2018 עם חידושים נוספים שיהפכו את החיים שלהם לקלים ונוחים יותר".

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המופיעות במייל זה מועברים במסגרת תכתובת כללית, ואין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של נמען במייל זה, אין לראות בהם הצעה כלשהי, שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל נמען למייל זה – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע המופיע במייל זה, עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות במייל זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי בדברים נשוא מייל זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. משה מימון לא יהא אחראי בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש באמור במייל זה, אם יגרמו.

x