האם זו הסיבה לקריסה של קרנות נאמנות קנאביס ? רשות ניירות ערך >> ליקויים וכשלים בקשר עם הערכות שווי לחברות קנאביס

במהלך השנתיים האחרונות, השלימו מספר חברות ציבוריות הליך להכנסת פעילות של חברות פרטיות אשר פועלות בתחום הקנאביס בכללותו, מטרת הפרסום היא לשקף לתאגידים המדווחים, למעריכי השווי ולציבור המשקיעים, את הממצאים העיקריים שעלו בבדיקות השוטפות של סגל הרשות

 

 
ענת גואטה-יור רשות נירות ערך  צילום ענבל מרמריענת גואטה-יור רשות נירות ערך צילום ענבל מרמרי
 

קרן מרדכי צילום: ענבל מרמרי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/11/2019

במהלך השנתיים האחרונות, השלימו מספר חברות ציבוריות הליך להכנסת פעילות של חברות פרטיות אשר פועלות בתחום הקנאביס בכללותו, בין אם פעילות בתחום הקנאביס הרפואי בישראל ו/או בחו"ל, בין אם בתחום המוצרים מבוססי CBD ו/או מוצרי קנאביס לצרכי פנאי, ובין אם שילוב של שני התחומים הללו.
 
סגל רשות ניירות ערך בחן מספר הערכות שווי אשר עמדו בבסיס קביעת יחס החלפת המניות בין הצדדים, ואשר פורסמו על ידי החברות הציבוריות הרלוונטיות כחלק מהמידע שהובא על ידן במסגרת דוח העסקה להכנסת הפעילות.
 
בחינת סגל הרשות הצביעה בחלק מהמקרים על קיומם של ליקויים וכשלים מהותיים ביחס לאומדנים ולהנחות אשר עמדו בבסיס הערכות השווי, כפי שיפורט להלן.
 
מטרת מסמך זה היא לשקף לתאגידים המדווחים, למעריכי השווי ולציבור המשקיעים, את הממצאים העיקריים שעלו בבדיקות השוטפות של סגל הרשות, כמו גם את עמדת סגל הרשות בקשר אליהם, וזאת לשם שיפור וטיוב הנתונים המדווחים במסגרת הערכות השווי בכלל, ובפרט ביחס לפעילויות בתחום הקנאביס (הן קנאביס רפואי והן קנאביס לצורכי פנאי).
סגל הרשות מצפה כי הנהלות התאגידים המדווחים ומעריכי השווי יבחנו בקפידה את ההנחות העומדות בבסיס הערכות השווי לפעילויות קנאביס המוכנסות לחברות ציבוריות, וכי הערכות השווי של פעילויות בתחום הקנאביס תושתתנה על ראיות משכנעות התומכות בשווי שנזקף ובהתממשות ההנחות שהובאו בחשבון; תהיינה ברמת הסבירות הנדרשת בנסיבות העניין; וכן, תכלולנה את כל העניינים שיש להתייחס אליהם בהערכת שווי שצורפה, בהתאם לתוספת השלישית לתקנות הדיווח.
 
להמשך החוקים לחץ כאן 
x