כלכלני לאומי>> גיוסי האוצר בחו"ל, בשילוב עם המשך הרכישות של בנק ישראל, מפחיתים מאוד מהלחץ בשוק האג"ח הממשלתי המקומי

ירידה נוספת ברמת המרווחים בשוק האג"ח הקונצרני בשבוע האחרון

 

 
 

ד"ר גיל מיכאל בפמן, כלכלן ראשי | דודי רזניק, אסטרטג ריביות
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/05/2020

ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג הריביות של לאומי שוקי הון, מעריכים בסקירתם השבועית כי "הגיוסים המאסיביים בחו"ל בחודש האחרון, בשילוב תכנית הרכישות של בנק ישראל, מפחיתים משמעותית מהלחץ על שוק האג"ח הממשלתי המקומי". היציבות הצפויה בריבית בנק ישראל תומכת בהשקעה במח"מ של -7 שנים".
 
בפמן ורזניק מתייחסים לשורת ההנפקות האחרונות שביצע משרד האוצר בחו"ל: "משרד האוצר ממשיך לגוון את מקורות המימון לגרעון הממשלתי ההולך וגדל. בשבוע האחרון גייס האוצר 5 מיליארד דולר באג"ח ל 40
 
שנה בקופון של 3.8%. הסדרה תירשם למסחר בלונדון וטאיוואן וכוונה בעיקר למשקיעים מהמזרח הרחוק. הנפקה זו מצטרפת להנפקה שבצע האוצר בסוף חודש מרץ בארה"ב סך של 5 מיליארד דולר בשלושה מסלולים: 10 30 ו- 100 שנה. מדובר בגיוסים יקרים יחסית ביחס לעלות הגיוס בשוק המקומי שבעבר הפיקו בדרך כלל רווח משמעותי למשתתפים בהנפקה. גיוסי האוצר בחו"ל, בשילוב עם המשך הרכישות של בנק ישראל בשוק המקומי, רכישות אשר עשויות גם לגדול מעבר לתוכנית המקורית של 50 מיליארד ₪, ככל שיידרש, מפחיתים משמעותית את הלחץ משוק האג"ח הממשלתי המקומי. גם המשך ההרחבות המוניטאריות בעולם,
 
הגוזרים סביבת תשואות נמוכה, תומכים בסביבת תשואות נמוכה יחסית בישראל. בנוסף, היציבות הצפויה בריבית בנק ישראל תומכת ביציבות רמת התשואות בחלק הקצר – בינוני של העקום". לאור זאת, הם ממליצים כאמור על השקעה במח"מ של כ 5 - 7 שנים. "מומלצת אחזקה מאוזנת בין שקלים לא צמודים לצמודי מדד, כאשר צמודי המדד מומלצים להשקעה בעיקר בטווח של 3 – 6 שנים.  החשיפה לשקלים הלא צמודים מומלצת לטווח של 7 שנים ומעלה. מומלצת השקעה באיגרות החוב בריבית משתנה לטווח של יותר משנה חלף השקעה במק"מ ושקלים לטווח קצר".
 
 
ביחס לשוק האג"ח הקונצרני אומרים בפמן ורזניק כי "שוק האג"ח הקונצרני נסחר במגמה חיובית בשבוע החולף. עליות שערים נרשמו בכל המדדים המובילים כאשר חלקם רשמו עליות חדות ביותר של עד 5%. רמת המרווחים רשמה ירידה נוספת אם כי היא עדין גבוהה מרמתה טרום המשבר. איגרות החוב השקליות הלא צמודות בלטו בביצועים עודפים השבוע. יש לזכור כי העליות החדות נרשמו במהלך 3 ימי מסחר בלבד השבוע. על רקע היציבות במסחר באיגרות החוב הממשלתיות, רמת המרווחים רשמה ירידת מדרגה נוספת לאחר העלייה החדה שנרשמה במהלך חודש מרץ. המלצות לפעילות באפיק הקונצרני: לא מומלצת הגדלת החשיפה לאפיק הקונצרני.מומלצת השקעה בעיקר בדרוג קבוצת  AA  - A ומעלה.  אנו ממליצים על השקעה במח"מ קצר - בינוני של עד 5 שנים. מומלצת השקעה ישירה בסדרות חלף השקעה באינדקסים.  מומלצת רכישה בהנפקות ובהרחבות סדרות פרטיות על רקע פרמיה גבוהה המשולמת כרגע. מומלצת השקעה בסקטורים דפנסיביים כגון: בנקים, חברות מזון וכדומה.
 
x